دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ارائه 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و كم برخوردار حاشیه شهر مشهد
 
در اردوهای جهادی صراط الحمید 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و كم برخوردار جامعه ارائه می شود.
ارائه 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و كم برخوردار حاشیه شهر مشهد
در اردوهای جهادی صراط الحمید 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و كم برخوردار جامعه ارائه می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز خراسان رضوی، مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید در اجرای چهارمین مرحله از برنامه هایارائه 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و كم برخوردار حاشیه شهر مشهد گروه جهادی صراط الحمید با بیان اینكه این اردو چهارمین برنامه سال 1401 است، گفت: اردوی اول امسال در روستای اوندر كوه سرخ و اردو های دوم، سوم و چهارم هم در مناطق ده غیبی، كلاته برفی شهید باهنر مشهد انجام شده و در نظر داریم تا به مدت یك سال منطقه شهید باهنر را با همكاری بنیاد علوی به طور كامل پوشش دهیم.
دكتر جواد دادگر افزود: در هر برنامه گروه جهادی صراط الحمید 3 هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان ارائه می شود و برای اردوی فعلی هم پیش بینی 1850 خدمت دندانپزشكی، 300 خدمت مامایی، 500 تحویل دارو، 500 خدمت پزشكی و 200 خدمت فیزیوتراپی برای 40 نفر در بازه زمان 5 روزه به همراه غربالگری قندخون و فشارخون تمامی مراجعه كنندگان شده است.
وی با تأكید بر اینكه در حوزه دندانپزشكی خدمات ترمیمی، جراحی، كشیدن، پر كردن و جرمگیری را داریم و در كنار آن آموزش های بهداشتی و مراقبت هی پیشگیرانه دهان و دنان را برای تمامی گروه های به ویژه كودكان داریم، گفت: به مراجعه كنندگان در بخش خدمات دندانپزشكی به جز انجام اقدامات درمانی و ارائه توضیحات آموزشی و بهداشتی، اهدای مسواك، خمیردندان، نخ دندان، فلوراید و دهان شویه را داریم تا این خدمات در طولانی مدت اثرگذار باشد.
مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید با اشاره به اینكه جهادگران متشكل از 3 گروه دانشجویان عمومی، رزیدنت ها و اساتید و فارغ التحصیلان هستند، افزود: از مجموع 400 نیروی جهادی فعال در این طرح بین 50 تا 100 نفر در هر گروه تخصصی حضور دارند و بیشترین تعداد آنمان در گروه دندانپزشكی هستند.
دكتر دادگر گفت: خدمات درمانی گروه جهادی صراط الحمید به تمامی گروه های سنی ارائه می شود و كوچكترین فرد دریافت كننده این خدمات 5 ساله و بزرگترین آن 70 ساله بوده است.
وی با اشاره به اینكه اردوی جهادی كنونی از نهم مرداد ماه آغاز شده و تا سیزدهم همین ماه ادامه دارد افزود: اطلاع رسانی توسط معتمدان محله به صورت حضوری و مجازی انجام شده و افرادی كه نیازمند دریافت خدمات درمانی بودند پس از نوبت گیری و تشكیل پرونده، خدمات مورد نیاز را دریافت می كنند.
   تاریخ: ۱۴:۲۲ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱