دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشكی و فیزیوتراپی
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، همایون آبائی، مسئول كمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران در واكنش به دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی، گفت: این روز ها افرادی كه فاقد هرگونه صلاحیت در امور پزشكی و فیزیوتراپی هستند با تبلیغات وسیع در فضا ...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، همایون آبائی، مسئول كمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران در واكنش به دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی، گفت: این روز ها افرادی كه فاقد هرگونه صلاحیت در امور پزشكی و فیزیوتراپی هستند با تبلیغات وسیع در فضا های مجازی یا به روش های دیگر با جلب اعتماد مردم باعث ایجاد مشكلات فراوان و بعضاً جبران ناپذیری برای بیماران و به دنبال آن برای جامعه پزشكی شده اند.

وی به دخالت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی اشاره كرد و افزود: این افراد با دخالت در روند درمان فیزیوتراپی بیماران موجب نگرانی شده اند.

آبائی ادامه داد: كمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی و مناسب، مردم را از تبعات این دخالت های نادرست آگاه سازند و با خاطیان از طریق مجاری ذی ربط برخورد قانونی نماید.

این فیزیوتراپیست گفت: از هموطنان درخواست داریم برای دریافت خدمات فیزیوتراپی حتماً افراد واجد شرایط را انتخاب نمایند.

وی افزود: ارائه كارت نظام پزشكی یا كارت عضویت انجمن فیزیوتراپی ایران راهكار مطمئنی برای تعیین صلاحیت درمانگران است.

مسئول كمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجمن فیزیوتراپی ایران خواهان ارائه خدمات درمانی توانبخشی توسط همكاران گروه توانبخشی متناسب با برنامه آموزشی خودشان است. به طور مثال یك كاردرمانگر نمی تواند از هیچ یك از دستگاه های الكتروتراپی در درمان بیماران خود استفاده نماید.

وی در پایان افزودافزود: از مؤسسات و ارگان هایی كه در پی آموزش افراد هستند تقاضا داریم، مطابق با قانون عمل كرده و با آموزش های نادرست به افراد سبب ایجاد بی نظمی و مشكلات ناشی از آن نشود. بطور مثال آموزش دستیار فیزیوتراپی هیچگونه وجاهت و مجوزی ندارد و انجمن فیزیوتراپی ایران با آن برخورد قانونی خواهد كرد.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۸:۴۷ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵