دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پروانه پزشكی متخلفین سقط جنین در قم باطل شود
 
پروانه پزشكی متخلفین سقط جنین در قم باطل شود
فرماندار قم گفت: اگر پروانه پزشكی افرادی كه به صورت غیرقانونی در حوزه سقط جنین فعالیت می كنند، باطل شود بازدارندگی بسیار بالایی خواهد داشت.
به گزارش تابناك قم، عباس ذاكریان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت كه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار كرد: شیوه های غربالگری كاملا تغییر كرده و تا زمانی كه پزشك متخصص ظن قوی به ناهنجاری نداشته باشد، نباید این اقدام انجام شود.

وی افزود: متاسفانه این تغییر رویه در جامعه و به طور ویژه در میان كادر درمان آن طور كه باید تبیین نشده است و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

فرماندار قم با اشاره به اینكه آمار سالیانه درخواست های رسمی و قانونی سقط جنین در قم عدد بالایی است، عنوان كرد: اگر در حوزه ابطال پروانه پزشكی افرادی كه به صورت غیرقانونی در حوزه سقط جنین فعالیت می كنند ورود كنیم می تواند بازدارندگی بسیار بالایی داشته باشد.

زینب عبداللهی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به مصوبات جلسه پیشین ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار كرد: تعیین مشاور و مسئول جمعیتی توسط دستگاه های عضو ستاد، ثبت تشكل های مردم نهاد در دفتر امور اجتماعی استانداری قم و ... ازجمله مصوبات جلسه پیشین قرارگاه بوده است.

وی با بیان اینكه 11 تشكل مردم نهاد در قم فعالیت دارند، عنوان كرد: اگرچه این مراكز از طریق ورزش و جوانان، بهزیستی و ... ثبت شده اند، اما هیچ كدام از این تشكل ها مراحل ثبت خود را از استانداری انجام نداده اند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینكه برای حمایت از این تشكل ها، باید آن ها توسط استانداری ثبت شده باشند، مطرح كرد: اگر بودجه ای در استان باشد و بخواهند از این تشكل ها حمایت شود، تشكل هایی كه مراحل ثبت از سوی استانداری را انجام نداده اند، نمی توانند از آن استفاده كنند.

وی ادامه داد: اجرای بیش ترین مواد قانونی جوانی جمعیت در سطح استان بر عهده دانشگاه علوم پزشكی است.

عبداللهی با بیان اینكه فعالیت های خوبی ازجمله برگزاری همایش ایران جوان در راستای موضوع جوانی جمعیت انجام شده است، خاطرنشان كرد: توانستیم نخستین همایش ملی را با حدود هزار و 200 نفر از فعالین عرصه جمعیت در سالن بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار كنیم.

وی اضافه كرد: پزشكان متخصص، فعالین فرهنگی، مبلغین، ماماها و ... ازجمله افرادی هستند كه در این همایش شركت كردند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم از برگزاری دوره های آموزشی در این راستا خبرداد و گفت: نخستین دوره آموزشی تخصصی را با حضور بیش از 200 نفر از طلاب خواهر طی 4 روز برگزار كردیم.

وی با اشاره به اینكه دوره تكمیلی آن نیز در مجموعه فرمانداری برگزار خواهد شد، تصریح كرد: آمادگی لازم به منظور برگزاری این چنین دوره هایی را برای مجموعه هایی كه درخواست می كنند، داریم.

عبداللهی در پایان ابراز كرد: 200 مادر شیرده و با كودكان زیر پنج سال كه نیازمند حمایت بودند، شناسایی و حمایت های لازم از این افراد انجام شده است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۹:۲۵ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۳