دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بیماران سخت درمان نیازمند زیر چتر حمایتی مجمع خیرین سلامت
 
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر از واریز 63 میلیون تومان كمك مالی خیرین این حوزه در ماه گذشته برای درمان بیماران سخت درمان نیازمند خبر داد و گفت: همچنین مبلغ دو میلیون و 200 هزار تومان نیز از سوی خیرین اهدا شد.
بیماران سخت درمان نیازمند زیر چتر حمایتی مجمع خیرین سلامت دكتر عباس آذرهمایون در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه این مجمع یك موسسه خیریه غیرانتفاعی است و با هدف شناسایی و جذب خیرین و رفع نیازهای حوزه بهداشت و درمان و كمك به بیماران نیازمند تشكیل شده است، در همین رابطه چندین پایگاه سلامت در نقاط مختلف شهرستان از همین محل ساخته شده و در حال خدمات رسانی به شهروندان و بیماران هستند.

وی با بیان اینكه طی سال های گذشته به همت خیرین این مجمع، تمام بخش های حساس بیمارستان های ملایر بازسازی، نوسازی و تجهیز شده است، اظهاركرد: بیش از 60 بیمار سرطانی و سخت درمان تحت پوشش مجمع خیرین هستند.

آذرهمایون در ادامه به واریز حدود 16 میلیون تومان به منظور ذبح گوسفند، برگزاری جشنواره غذا به همت خیرین و جمع آوری 230 میلیون تومان اشاره كرد و گفت: در تیرماه واریزی قلك ها مبلغ 360 هزار تومان و واریزی صندوق، مبلغ دو میلیون 400 هزار تومان بوده است كه صرف امور خیریه شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر به مراجعه 248 بیمار به واحد مددكاری طی ماه گذشته و تشكیل 11 فقره پرونده برای بیماران سرطانی و صعب العلاج اشاره و خاطرنشان كرد: مبلغ 12 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت كمك هزینه پرتو درمانی و شیمی درمانی به شش بیمار سرطانی را داشتیم.

وی با بیان اینكه در ماه گذشته یك میلیون تومان كمك هزینه ایاب و ذهاب به دو بیمار نیازمند و مبلغ دو میلیون تومان نیز كمك هزینه دارو به 15 مورد بیمار نیازمند به همت خیرین پرداخت شد، ادامه داد: توزیع وسایل كمك توانبخشی شامل اكسیژن ساز، كپسول اكسیژن، ویلچر، تشك مواج، ساكشن و تخت بیمارستانی به تعداد 59 مورد به صورت امانی صورت پذیرفت.

آذرهمایون از پرداخت پنج مورد تسهیلات وام قرض الحسنه به مبلغ 30 میلیون تومان، بازدید و سركشی به چهار مورد از خانواده های بیماران تحت پوشش به منظور بررسی وضعیت درمانی و توزیع 25 بسته شیر خشك به بین خانواده های نیازمند خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: به همت خیرین تحویل یك دستگاه تست قند و یك عدد واكر به دو مورد از خانواده های نیازمند، تحویل 9 عدد انسولین اهدائی به دو مورد از بیماران نیازمند تحت پوشش، تهیه و توزیع 100 بسته گوشت گرم هر بسته یك كیلو گرم، تهیه و توزیع 100 پرس غذا و تحویل یك دستگاه پنكه اهدائی به یك خانواده بیمار سرطانی رقم خورد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به پای كار بودن فعالان این حوزه در زمینه تأمین تجهیزات پزشكی، اظهاركرد: ماه گذشته اهدای سه دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی توسط خیّر پروین خرمی ملایری به نیابت از فرزندشان شهید سرافراز محمد حسن سنجری و همسرش مرحوم فتحعلی سنجری، اهدای یك بسته گاز طبی استریل، زیرانداز بیمار، ایزی لایف و پودر بچه توسط خیّر مصطفی علی میرزایی به نیابت از شادروان غلامحسین علی میرزایی و اهدای عصای دستی توسط خانواده شادروان جواد عسگری را داشتیم.

آذرهمایون بیان كرد: با همكاری واحد پرستاری، انجام خدمات پرستاری رایگان در منزل بیماران نیازمند شامل خارج كردن cb-line توسط پرستار بختیاری و تعویض سوند توسط پرستار غلامی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به جایگاه شاخص ملایر در بحث اهدای اعضا، گفت: تیر ماه صدور 12 مورد كارت اهدای عضو و 350 مورد ثبت نام در سایت اهدای عضو رقم خورد و این روند ادامه دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵