دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل بومی سازی شد
 
تهران-ایرنا- یك شركت فناور با دریافت تسهیلات نمونه سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه های تولید موفق به بومی سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در كشور شد.
دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل بومی سازی شد تهران-ایرنا- یك شركت فناور با دریافت تسهیلات نمونه سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه های تولید موفق به بومی سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در كشور شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی صفائی نسب بنیان گذار شركت مهام الكترو تجهیز مانا درخصوص نحوه عملكرد دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل گفت: این دستگاه بر مبنای تئوری دریچه كانال های عصبی (Gate Nerve Theory ) كار می كند و با ارسال سیگنال های الكتریكی و تحریك اعصاب از انتقال پیام های درد توسط كانال های عصبی جلوگیری كرده و با تحریك عضلات عملیات توانبخشی را انجام می دهد.

وی، دارا بودن 2 كانال مجزا با قابلیت تنظیم قدرت، 14 برنامه در سه مد كاری مشت و مال، ماساژ و طب سوزنی (مور مور)، باتری قابل شارژ را از جمله ویژگی های این محصول نام برد.

بنیانگذار شركت مهام الكترو تجهیز مانا به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره كرد و یادآور شد: ما از تسهیلات نمونه سازی صندوق سلامت ثامن استفاده كردیم، پرداخت سریع این تسهیلات از جمله نقاط قوت و عدم وجود درگاه پرداخت در ساختار هم جزو نقاط ضعف بود.



صفائی نسب گفت: این دستگاه برای تسكین دردهای عضلانی، برطرف كردن اسپاسم و گرفتگی عضلات و توانبخشی عضلات آسیب دیده در سوانح كاربرد دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه اولین نمونه تولید داخل است كه دارای پروانه ساخت است و تمامی استانداردهای بین المللی مربوط را اخذ كرده و علاوه بر داشتن تمام امكانات نمونه های خارجی، از نظر داشتن باتری قابل شارژ نیز ارتقا پیدا كرده است.

این فناور یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعطای تسهیلات قرض الحسنه نمونه سازی به این شركت تلاش كرد كه زمینه تولید انبوه دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در كشور را فراهم كند.

برچسب ها
- صندوق های پژوهش و فناوری
- شركت دانش بنیان
- دانش بنیان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۹ - ۱۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۸