دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

آیا امكان پرداخت مستمری توسط بهزیستی برای سه دهك اول وجود دارد؟
 
رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس، در پاسخ به اینكه آیا امكان پرداخت مستمری توسط بهزیستی به تمام افرادی كه شامل سه دهك اول جامعه شده اند، وجود دارد، توضیحاتی را ارائه داد.
آیا امكان پرداخت مستمری توسط بهزیستی برای سه دهك اول وجود دارد؟ رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس، در پاسخ به اینكه آیا امكان پرداخت مستمری توسط بهزیستی به تمام افرادی كه شامل سه دهك اول جامعه شده اند، وجود دارد، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محسنی بندپی در مورد انتشار خبری از سوی رئیس سازمان بهزیستی كشور مبنی بر اینكه فقط مددجویانی از دهك یك تا سه كه تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند، مستمری دریافت می كنند، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه جامعه هدف سازمان بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت، خانواده های دارای بیش از یك فرزند معلول و سالمندانی كه از تمكن مالی برخوردار نیستند و تحت پوشش این سازمان قرار دارند، مستمری دریافت می كنند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش كه آیا بر اساس قانون امكان بهره مندی تمام افرادی كه شامل سه دهك اول جامعه شده اند و از اقشار كم درآمد محسوب می شوند از مزایای این بخش وجود دارد، ادامه داد: این بحث جدیدی است كه تمام افراد مشمول سه دهك اول جامعه كه جامعه هدف بهزیستی نیستند بتوانند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرند ضمن اینكه مصوبه ای هم در این زمینه وجود ندارد كه بر اساس آن تمام افرادی كه در سه دهك پایین جامعه قرار دارند از مزایای این بخش بهره مند شوند.

وی تاكید كرد: البته این احتمال وجود دارد كه این موضوعات در این شرایط كه در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم در قالب پیشنهاد مطرح شود تا اعتبارات لازم برای آن در قانون برنامه پیش بینی شود؛ چراكه باید منابع مالی آن پیشاپیش تعیین شود و اگر این اقدام صورت نگیرد، شورای نگهبان براساس اصل 75 قانون اساسی با آن مخالفت خواهد كرد.

رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته سه دهك پایین جامعه جمعیت گسترده حدود 25 میلیون نفر را تشكیل می دهند كه پرداخت مستمری به آنها از سوی سازمان بهزیستی اعتبارات زیادی را می طلبد كه تأمین منابع لازم برای آن بعید به نظر می رسد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۰۴ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴