دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

جذب 868 نیرو از طریق آزمون استخدامی/ به 1000 نیروی تخصصی توانبخشی نیاز داریم
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان جذب 868 نیروی انسانی گفت: مشكل ما بیشتر بابت كمبود نیروهای تخصصی حوزه توانبخشی است؛ در حال حاضر حدود 500 نیروی توانبخشی داریم و برآورد ما این است كه به هزار نفر نیروی توانبخش نیاز داریم.
نسخه چاپی

جذب 868 نیرو از طریق آزمون استخدامی/ به 1000 نیروی تخصصی توانبخشی نیاز داریم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی :
جذب 868 نیرو از طریق آزمون استخدامی/ به 1000 نیروی تخصصی توانبخشی نیاز داریم رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان جذب 868 نیروی انسانی گفت: مشكل ما بیشتر بابت كمبود نیروهای تخصصی حوزه توانبخشی است؛ در حال حاضر حدود 500 نیروی توانبخشی داریم و برآورد ما این است كه به هزار نفر نیروی توانبخش نیاز داریم.

آرمان ملی آنلاین - «حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد پیشبرد برنامه بهسازی و آماده سازی مدارس عادی برای حضور دانش آموزان استثنایی در مهرماه سال جاری توضیح داد: ما ستاد پروژه مهر خودمان را برای اینكه بررسی های لازم را انجام دهند، همزمان با ستاد پروژه مهر وزاتخانه آموزش و پرورش راه اندازی كردیم تا اقداماتی كه برای بازگشایی مدرسه نیاز است مثل آماده سازی و بهسازی را انجام بدهند.

طریفی حسینی تصریح كرد: با توجه به اینكه مدارس دو سال شرایط كرونایی را تجربه كرده اند، در بازگشایی مدارس در فروردین ماه سعی كردیم شرایط را برای حضور دانش آموزان فراهم كنیم، اما به شكل خاص در حال حاضر در تابستان بحث هوشمندسازی برخی كلاس ها را دنبال می كنیم؛ بودجه ای نیز از طریق خیرین فراهم شده و در برخی مناطق محروم هم این هوشمندسازی را انجام می دهیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینكه بحث بهسازی و مقام سازی نیز ادامه دارد، گفت: ما حدود 18 پروژه جدید داریم كه در هفته دولت به بهره برداری می رسند و به تعداد مدارس در اختیارمان اضافه می شود. بحث بهسازی مدارس هم به این صورت است كه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بودجه مشخصی برای استان ها دارد و قول داده اند تخصیص هایی در انتهای مرداد ماه داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر آماده كردن مدارس در مهرماه مشكلی نداریم چراكه از فروردین ماه بازگشایی داشته ایم و تعداد مدارس ما نسبت به مدارس عادی زیاد نیست و می توانیم مدیریت بهتری در كار داشته باشیم. ما در حال حاضر حدود هزار و 736 مدرسه استثنایی در سطح كشور به صورت فعال داریم و هماهنگی های لازم برای بازگشایی این مدارس انجام شده است.

طریفی حسینی در مورد بحث كمبود نیروی انسانی و اختصاص سختی كار به این معلمان یادآور شد: حدود 868 نفر در آزمون استخدامی جدید جذب می كنیم و كمبود نیرویی كه داریم نیز در همین حدود است. ضمن اینكه حدود 700 تا 800 نفر از همكاران ما به بازنشستگی می رسند. اگر بتوانیم 868 نفر را جذب كنیم و در آزمون های استخدامی سالهای بعد یا در سهمیه ای كه دانشگاه فرهنگیان به ما تخصیص می دهد، نیرو بگیریم، به نظر می رسد مشكلی از بابت كمبود نیروی انسانی نداریم. مشكل ما بیشتر بابت كمبود نیروهای تخصصی حوزه توانبخشی است؛ در حال حاضر حدود 500 نیروی توانبخشی داریم و برآورد ما این است كه به هزار نفر نیروی توانبخش نیاز داریم.

او افزود: برای رفع این نیاز باید شرایط جذب را فراهم كنیم كه تا به حال نیروهای توانبخش در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان تعریف نشده بود كه بتوانیم از طریق آزمون استخدامی نیروی متخصص جذب كنیم. همچنین شرایط خرید خدمت از بیرون نیز در این سال ها تا حدی داشته ایم، اما اگر نتوانیم نیروهای متخصص توانبخشی را جذب كنیم؛ مجبور می شویم كه به صورت خرید خدمات توانبخشی از بیرون این نیاز را برطرف كنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه اظهار كرد: در این بخش نیز با صحبت ها و تعاملاتی كه با سازمان بهزیستی و سازمان های بیمه گر مانند بیمه سلامت داشته ایم، قول ها و هماهنگی هایی انجام شده است و از سمت سازمان بهزیستی پیشنهاداتی هم به دفتر هیئت دولت ارسال شده است تا خدمات توانبخشی مورد نیاز جامعه معلولین كه بخشی از آن ها دانش آموزان استثنایی می شوند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند یعنی بیمه های پایه یك سری از خدمات توانبخشی را نیز تحت پوشش خود قرار بدهند و این اقدامات از سمت سازمان بهزیستی در حال انجام است و ما نیز در تعامل نزدیك با همكاران خودمان در این سازمان هستیم. بنابراین بخشی از كمبود نیروی انسانی متخصص خودمان را از طریق خرید خدمات توانبخشی های بیرون انجام می دهیم. ما امیدواریم بیمه ها نیز پای كار بیایند و در سطح وسیع تری نسبت به گذشته بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، او در مورد مدارس غیردولتی استثنایی و آخرین وضعیت آن ها توضیح داد: ما در حال حاضر 63 مدرسه غیردولتی استثنایی در 20 استان داریم و 12 استان كشور مدرسه غیردولتی استثنایی ندارند مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، شهرستان های استان تهران، قزوین، كردستان، كرمانشاه، مركزی و یزد. البته این استان ها اگر می خواهند مدارس غیردولتی استثنایی داشته باشند، مشكلی وجود ندارد و موسسان می توانند با همان فرایندی كه برای راه اندازی مدارس غیردولتی عادی طی می كند، درخواستشان را به شورای نظارت استان بدهند و بعد از بررسی ها از طریق سازمان مدارس غیردولتی كارشان انجام می شود. ما مراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری را به صورت غیردولتی داریم كه بخشی از كارهایش را ما انجام می دهیم، ولی باز هم بخشی از كار آنها نیز در سازمان مدارس غیردولتی انجام و مجوزها از آنجا صادر می شود.
   تاریخ: ۱۲:۲۱ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶