دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

خداقوتی استاندار به خبرنگاران و رسانه های استان در تحریریه خراسان
 
خداقوتی استاندار به خبرنگاران و رسانه های استان در تحریریه خراسان
هفدهم مرداد، برخلاف همه 364 روز دیگر سال، خود خبرنگاران سوژه خبر هستند، روز خبرنگار است و این بار مسئولان سراغ اصحاب رسانه و خبرنگاران می روند تا به آن ها خداقوتی بگویند و تعامل خود با ركن چهارم جمهوریت را نمایان كنند. در این روز به ویژه مدیرانی كه گاه با كمی استرس خود را در تیررس خبرنگاران قرار می دادند با گشاده رویی و لبخند در جمع اصحاب رسانه حاضر می شوند، شاید به این دلیل كه می دانند اصحاب رسانه مهمان نوازان خوبی هستند اما وظیفه ذاتی خبرنگار كوله باری است كه هیچ وقت بر زمین نهاده نمی شود و نمایندگی افكار عمومی و پیگیری مطالبات عامه مردم همیشه و در هر شرایطی اولویت خبرنگاران است. روز گذشته روزنامه خراسان همچون سال های گذشته میزبان مدیران و مسئولان بود، میزبانی كه به دلیل بحران كرونا طی دو سال گذشته مسكوت مانده بود و امسال با در نظر گرفتن تمام تمهیدات بهداشتی در موسسه فرهنگی هنری خراسان به رسم ادب به مناسبت روز خبرنگار به روی مسئولان باز بود. استاندار خراسان رضوی و معاونانش، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق كشور، مدیران بانكی و مدیران برخی دستگاه های دولتی نیز به صورت جداگانه از موسسه و تحریریه خراسان بازدید كردند و به اهالی قلم این روزنامه 100 ساله خدا قوت گفتند و به برخی سؤالات پاسخ دادند.
حضور استاندار در تحریریه خراسان به نمایندگی از رسانه های استان
بهاره موفقی/ اولین بازدیدكننده از موسسه و تحریریه خراسان، عالی ترین مقام دولتی یعنی استاندار خراسان رضوی به همراه حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری بود كه ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه فرهنگی هنری خراسان اعلام كرد كه به نمایندگی از سایر رسانه های استان در روزنامه خراسان حضوریافته و از آن بازدید می كند و به خبرنگاران خدا قوتی می گوید.
یعقوبعلی نظری در این بازدید اظهار كرد: بنا داریم در هفته دولت یك جمع بندی نهایی در همه بخش های كسب وكار، زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها و...داشته باشیم و تقریباً تكلیف همه حوزه ها مشخص شده است مثلاً تمام روستاهای استان باید بین دو تا سه سال آینده ازنظر زیرساختی متحول شوند و آبفای استان وعده داده شبكه آب رسانی همه روستاها تا سال آینده به اتمام برسد.
استاندار با تأكید بر این كه در حوزه زیرساختی نگاه مسئله محور و مزیت محور است افزود: یكی از مباحث ما این است كه زنجیره های اقتصادی به ویژه در حوزه صنایع پیشران در استان ناقص بود مثل صنایع معدنی و صنایع خودرویی كه هر دو مقدماتش فراهم شده تا بحث خودروی ما زنجیره اش كامل شود.
استاندار خراسان رضوی درباره آمار مربوط به كسب وكار بیان كرد: آقایانی كه اهل این كار هستند می گویند جمعیت جویای كار در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته افزایش پیداكرده كه نتیجه آن بهبود فضای كار است.
سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان در این نشست خطاب به استاندار خراسان رضوی بیان كرد: نگاه شما به خبرنگاری مثبت بوده كه قرارگاه رسانه ای شكل گرفت. ما از دو منظر تكلیف می دانیم به اتفاقاتی كه در حال شكل گیری است كمك كنیم و مهم ترین آن وظیفه امیدآفرینی است كه تكلیف همه ما ذیل جهاد تبیین است. بار اصلی آن بر دوش رسانه است كه وظیفه خود می دانیم در كنار آن با نقد دلسوزانه به مسئولان كمك كنیم تا نقاط ضعف را برطرف كنند و همه چیز به سمت مثبت پیش برود. درگذشته مهم ترین مسئله ما این بوده كه داده و اطلاعات كافی در اختیار خبرنگار و روزنامه نگار قرار داده نمی شد. وی خاطرنشان كرد: روزنامه نگار اطلاع دقیقی از خیلی چیزها ندارد و مسئول است كه باید كمك و رویداد طراحی كند تا فرصت بازنمایی آن در رسانه و به تبع آن در جامعه فراهم شود. خواهشی كه دارم این است كه تدبیری صورت بگیرد تا به ویژه در بخش های امیدآفرینی كمك كنیم و واقعاً نیاز به حل مسئله و دیده شدن دارد. بنابراین امر پیدا كردن خبر مثبت و خوب را تسهیل كنید.
استاندار خراسان رضوی در این زمینه بیان كرد: به نظرم در هر شرایطی كه قرارداریم امیدآفرینی درباره آینده و مؤلفه هایی كه لازم است برجسته سازی شود تا مردم امیدوار بمانند و یك شرط قطعی است. اگر ما به این سمت كاركنیم در كنارش آن خلأها و كمبودها اصلاح می شود چراكه ناامیدی توقف ایجاد می كند و در توقف نمی توان كار روبه جلو انجام داد. برای كار روبه جلو نیاز به حركت است كه شرط حركت هم امید است و امیدواری یعنی پرداختن به محاسن هرچند یكی باشد.
استاندار در حاشیه این بازدید به سؤالات هم پاسخ داد و از معیشت مردم استان سخن گفت. نظری اظهار كرد: با توجه به شرایطی كه متأثر از گذشته و شرایط جهانی بوده، كالاهای اساسی دچار نوسانات جدی طی سال گذشته شد، اما تلاش مجموعه دولت و مدیریت ما به تبع سیاست های دولت در تأمین، توزیع و عرضه بوده كه شرایط مدیریت شد و یك شاخص كلی تعیین كردیم تا قیمت كالاها در استان پایین تر از میانگین كشوری باشد و این امر محقق شد.
نظارت اولیه بر بازار توسط مردم انجام شود
از استاندار پرسیدیم نظرشان درباره بازار چیست؟ زیرا وضعیت به گونه ای است كه مردم احساس می كنند نظارتی بر بازار وجود ندارد. نظری گفت: قبل از نظارت ما باید از تأمین كالا اطمینان پیدا كنیم چون اگر تأمین كالا دچار نوسان یا احتكار شود یا توزیع نادرستی داشته باشد، طبیعتاً نظارت را سخت می كند. پس لازم است كه از موجودی و تأمین كالا به ویژه در حوزه كالاهای اساسی اطمینان پیدا كنیم. در این مدت ممكن است در مقاطعی دچار بعضی از نوسانات جزئی شده باشیم، اما همیشه كالا به حد نیاز و به وفور بوده است. آن گاه كه كالا موجود باشد، بحث نظارت معنا پیدا می كند. وی ادامه داد: ما معتقد هستیم كه نظارت اولاً در كف، توسط خود مردم باید صورت بگیرد یعنی اگر مردم بلافاصله با یك نابه سامانی در توزیع، قیمت، احتكار و عرضه نشدن مواجه می شوند، به مراكز و مسئولان مربوط گزارش كنند. بنابراین حتماً پیگیری و اقدام خواهد شد. نظارت بعدی مربوط به خود اصناف می شود كه باید نظارت هایشان را افزایش دهند و مكلف به این كار هستند. مرحله بعدی دستگاه های مرتبط نظارتی مثل سازمان صمت هستند. بنابراین همه این لایه ها وقتی باهم كاركرد درستی داشته باشند، می توان كنترل و مراقبت از بازار را به عمل آورد. تنها تعداد معدود گروه های بازرسی امكان نظارت بر بازار را ندارند. البته ما در ایام عید یا در مقطعی كه هدفمندی یارانه ها را داشتیم، استفاده گسترده ای از نیروهای مردمی و به ویژه بسیج داشتیم كه حضور نیروهای بسیجی بسیار تعیین كننده بود. جمع بندی ما این است كه این نظارت تا حد قابل قبولی انجام شده وگرنه وضعیت حاد می شد. بنابراین بله، مباحث و اشكالاتی در بعضی بخش ها وجود دارد كه ان شاءا... در حین اجرا برطرف می شود.
استاندار خراسان رضوی به برخی پروژه های عمرانی استان هم اشاره كرد و گفت: درباره قطار سریع السیر همه موافق هستند، منتها باید كانال عملیاتی خودش را پیدا كند كه موضوع برای مشهد هم فوق العاده حائز اهمیت است. البته این موضوع مربوط به استان و مشهد نیست بلكه بحثی ملی است و مسیر عملیاتی خودش را باید طی كند. سران هر سه قوه موافق هستند با این حال باید به نقطه ای برسد كه عملیاتی شود.
وی در پاسخ به این سؤال كه گره كار در این پروژه كجاست، گفت:باید تصمیمی بگیرند كه فاینانس، سرمایه گذار داخلی یا تهاتر و ...كنند كه چه می خواهند انجام بدهند. این بحثی جدی است كه لازم است تصمیم گیری كنند. البته بحث و گفت وگوهایی وجود دارد و خبرهایی به ما می دهند اما ما می خواهیم كاملاً خیال مان راحت شود.
اعتماد مردم ویژگی مهم روزنامه خراسان است
محمد حسام مسلمی/ «امیر سرتیپ رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق كشور نیز كه برای خدا قوتی روز خبرنگار در روزنامه خراسان حضور یافته بود، در نشستی با جانشین مدیرمسئول روزنامه خراسان و معاونان سردبیر،ضمن تسلیت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی یاد و خاطره همه شهدای انقلاب ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم و شهدای رسانه به ویژه شهید خبرنگار صارمی را كه در افغانستان به شهادت رسیده بود گرامی داشت و اظهار كرد:روز خبرنگار روز بزرگی در كشورمان است كه باید از زحمات مخلصانه و صادقانه خبرنگاران كه در اشكال مختلف فعالیت می كنند تقدیر كرد. وی بابیان این كه شغل خبرنگاری از مشاغل سخت است افزود: تهیه، تفسیر و تحلیل خبر در روزنامه از اهمیت خاصی برخوردار است و با سایر رسانه ها تفاوت زیادی دارد. وی به اهمیت روزنامه خراسان در میان افكار عمومی اشاره كرد و گفت: روزنامه خراسان روزنامه بزرگی است چرا كه بیشتر مردم استان، كشور و خارج از كشور نیز از آن استفاده می كنند، درست است كه اخبار در فضای مجازی منتشر می شود ولی اخبار یا گزارش آن ها قابل قیاس با روزنامه نیست ، ضمن این كه خبرها و گزارش هایی كه در روزنامه منتشر می شود تكمیل كننده همه اخبار در سایر رسانه هاست. وی اعتماد مردم به روزنامه خراسان را یكی دیگر از ویژگی های آن دانست و افزود: این روزنامه به همه موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. می پردازد، در كنار این ها این روزنامه مشكلات مردم را منعكس می كند و مهم تر این كه مردم روزنامه خراسان را به نام می شناسند چراكه برای مخاطبان آن ها جذابیت دارد.
وی تصریح كرد: از روزنامه خراسان انتظار داریم كه اقدامات ارتش را در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتدار، توانمندی ، بازدارندگی، تأمین امنیت در مرزها و خیلی از موضوعات در دستور كار خود قرار دهند، تا آن جایی كه می توانید به ما كمك كنید و ما هم به شما خوراك خبری می دهیم .امیر آذریان بابیان این كه خبرنگاران روزنامه خراسان در همه عرصه ها خوش درخشیده اند در این باره اظهار كرد: یك خبرنگار باید صداقت خود را به مردم نشان دهد، نقد آن ها را گوش كند، نظرسنجی و انتقاد آن ها را بپذیرد ،مردم را آگاه كند و آگاهی مردم تنها با فضای مجازی میسر نیست و خبرنگاران روزنامه خراسان می توانند كارهای بزرگی را انجام دهند. امیر آذریان در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع امنیت اشاره كرد و گفت: ما به عنوان یك سرباز برای وطن در كنار پشتیبانی مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب تلاش می كنیم و گوش به فرمان معظم له هستیم، اكنون ما با كشور افغانستان هم مرز هستیم و امنیت 935 كیلومتر مرز با این كشور توسط سربازان ارتش به طور كامل برقرار است، اگر ارتش در مرز با افغانستان مستقرشده به دلیل نبود امنیت و ثبات در این كشور است، درهرصورت كشوری كه در همسایگی ما قرار دارد و امنیت باثباتی ندارد ما باید امنیت مرز خودمان را برقرار كنیم و از خبرنگاران روزنامه خراسان این انتظار را داریم كه صلابت، اقتدار و امنیت را كه در مرزها وجود دارد به تصویر بكشند، در اماكن عملیاتی ما خبرنگاران حاضر شوند، در كنار برقراری امنیت در مرزها كارهای فرهنگی نیز انجام می شود و نوعی اتحاد مثال زدنی در مرزها وجود دارد. فرمانده ارتش در شمال شرق كشورمان به تصویر كشیدن ایثارگری های شهدای ارتش را یكی از موضوعات مهم دانست و گفت: جامعه ایثارگری در ارتش یك منبع عظیم برای رسالت های فرهنگی است كه روزنامه خراسان می تواند آن ها را به جامعه عرضه كند و از این طریق جهاد تبیین را می توان به نسل جوان انتقال داد و دشمن را ناامید كرد، مطمئن باشید كه ما در ارتش خبرهای خوبی را به شما خواهیم داد كه مردم عزیز همیشه امیدوار باشند.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین دستجردی مدیر ارشد عقیدتی و سیاسی آجا كه در خراسان و این نشست حضور یافته بود به اهمیت قلم در قرآن اشاره كرد و گفت: آن چه اهمیت دارد و باید به آن توجه شود این است كه خبرها و گزارش ها اتقان داشته و با واقعیت همراه باشد.
تقدیر از تلاش های ارتش در انتقال پادگان لشكر 77
سید علی علوی جانشین مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات روزنامه خراسان خطاب به امیر آذریان فرمانده ارتش در شمال شرق كشور به تلاش های وی در زمینه انتقال پادگان لشكر 77 اشاره كرد و گفت: این اقدام مطالبه حضرت آقا بود كه بر آن تأكید داشتند و این كار انجام شد، كار خیلی بزرگی بود و امیدوارم كه خیرات آن هم برای ارتش و هم برای مردم باشد و ما همه به دوستان در ارتش كه برای انتقال پادگان تلاش كردند خدا قوت می گوییم.
خداقوتی فرشته های همدم به خبرنگاران خراسان
ترسول/ « دلم خیلی گرفته، یادمه اون روزها بعضی وقت ها حوصله نداشتم و وقتی بهمون می گفتن كه بازدید داریم، غر می زدم و می گفتم ای بابا! اصلا چرا باید بیان به دیدن ما؟ مگه بچه هایی كه توی این دنیا هیچ كسی رو ندارن دیدنی هستن؟... تا این كه یك روز كرونا اومد به شهرمون و همه چیز عوض شد و یك دفعه متوجه شدم نه پدر دارم، نه مادر و نه هیچ كس دیگه ای رو. روزها در تنهایی گذشت و تازه فهمیدم كه چقدر دلم برای بازدیدها تنگ شده، چقدر مردم مهربون بودن و من قدر نمی دونستم، دلم برای نگاه مهربون شما خیلی تنگ شده، نگاهی كه از پشت ماسك ها خیلی قشنگ تره، حالا هر شب دعا می كنم خدایا كرونا هر چه زودتر بره تا دوباره بازدیدها شروع بشه ...»
این دكلمه را ندا برایمان خواند، یك چشمش به رنگ دریاست و آن یكی به نیمه شب های پر ستاره تابستان می ماند. بله، ندا كم بیناست، امسال كلاس دهمی می شود، هم با ذره بین درس می خواند هم با خط بریل. او مثل بقیه خواهرانش در همدم، یكی از صدها آرزویش این است كه امسال مدارس حضوری باشد و بتواند در جمع همكلاسی هایش مشق دانش و رفاقت كند. هدیه ای را در دستان كوچكش گرفته، یك تابلوی كار دست كه نام روزنامه وزین خراسان با هنر كاغذ دوزی بر آن نقش بسته و آن را به سید علی علوی، سردبیر روزنامه خراسان هدیه می كند.
زهرا حجت، مدیرعامل موسسه خیریه توان بخشی همدم(فتح المبین) نیز با حضور در تحریریه روزنامه خراسان و تبریك روز خبرنگار به خبرنگاران این رسانه و تقدیر از همراهی همیشگی این روزنامه با دختران همدم، بیان كرد: این روزها ما همه تلاش مان را می كنیم تا با ورود موج هفتم، شرایط را برای دختران همدم پایدار نگه داریم، بچه ها دوز چهارم واكسن را هم زده اند و شكر خدا حال خوبی دارند. اما به لحاظ اقتصادی همان طور كه همه خانواده ها در مضیقه هستند، ما هم با 400 فرزندی كه داریم این تنگنا را حس می كنیم و برای تسهیل آن در تلاش هستیم.وی ادامه داد: معضل اصلی ما اكنون تامین داروهای بچه هاست كه در برخی موارد به ویژه در حوزه اعصاب و روان داروها با هیچ قیمتی پیدا نمی شوند و تحریم ها نیز در این زمینه تاثیر داشته ، خودمان را به زمین و آسمان می زنیم تا بتوانیم به طریقی این داروها را تهیه كنیم، از طریق دانشگاه علوم پزشكی و معاونت غذا و دارو اقدام كردیم و آن ها هم همكاری خوبی داشتند، اما دارو اصلا وجود ندارد. 90 درصد دختران ما داروی اعصاب و روان استفاده می كنند اما امروز علاوه بر این كه خیلی از این داروها از تعرفه بیمه خارج شده اند و گران تر هستند، بلكه اصلا وجود ندارند، ما هم مجبور هستیم با این شرایط بسازیم.
خانم دكتر حجت گفت: اگر بخواهم از اتفاقات خوش بگویم، در روزهایی كه كرونا به آمارهای فوتی صفر رسیده بود، دختران ما حداكثر استفاده را بردند و حال و هوایی عوض كردند، حالا هم پس از تزریق دوز چهارم و با رعایت تمام نكات بهداشتی امیدوار هستند كه مدرسه و كلاس درس شان حضوری برگزار شود تا بتوانند در جمع دوستان شان لحظات شیرینی را تجربه كنند.
استقبال از یاوران با رعایت پروتكل های كرونایی
از وی درباره نحوه مشاركت شهروندانی كه علاقه مند هستند یاور خیریه توان بخشی همدم باشند و از وقت و توانمندی خود برای خدمت به دختران همدم استفاده كنند ، پرسیدیم كه پاسخ داد: اكنون ما از عزیزانی كه چهار دوز واكسن را دریافت كرده اند به شكل محدود استقبال می كنیم تا در فضای باز و با رعایت پروتكل های بهداشتی بتوانند در حوزه های مختلف مانند برنامه های هنری و سایر خدمات در كنار ما باشند.
بیان مطالبات كشاورزان سیل زده
فرصت حضور سرپرست شعب بانك كشاورزی استان را كه به مناسبت روز خبرنگار به تحریریه خراسان آمده بود، غنیمت شمردیم و مسائلی را درباره دغدغه فعالان و افراد مرتبط با حوزه كشاورزی مطرح كردیم. در ابتدا از سرپرست شعب بانك كشاورزی در باره چگونگی و نحوه حمایت از كشاورزان طی امسال سؤال شد كه وی پاسخ داد: الان بیمه را نوعی مدیریت ریسك تعریف می كنند، یكی از موارد این است كه در زمانی كه اتفاقی می افتد شاید در محصولاتی مانند پسته یك دهم مبلغی را كه برای هر كیلو بیمه صورت گرفته است هم نتوانیم پرداخت كنیم كه به نوعی باعث كاهش رغبت كشاورز برای بیمه می شود، از طرفی به سبب افزایش حوادث در سال های اخیر، صندوق بیمه محصولات كشاورزی در بعضی گزینه ها محدودیت گذاشته است و ما از محل حق بیمه های دریافتی می توانیم غرامت بدهیم، حمایتی از سوی دولت و مجلس از صندوق برای پرداخت غرامت صددرصدی نیست و علاوه بر آن بعضی از این آسیب دیدگان هم بیمه نیستند، در باره افرادی كه بیمه هستند هرچند صندوق متضرر می شود ولی ما صد در صد آن را پرداخت می كنیم اما تغییر قیمت نهاده ها با بیمه ما مطابقت ندارد. وی در باره سهمیه بیمه استان ها نیز گفت: سهمیه استان ها را با توجه به سطح بیمه ای كه صورت گرفته است مشخص كرده اند.
نفتی در پاسخ به طرح گلایه كشاورزان در باره زمان بر بودن ارزیابی خسارت ها اظهار كرد: زمان بر بودن ارزیابی به دلیل تأمین منابع و اعتبار است.
وی در پاسخ به چگونگی كمك به دامداران بعد از سیل اخیر در استان گفت: اكنون، تسهیلات ارزان قیمت می تواند به این افراد كمك كند مانند تسهیلاتی كه در طرح هدفمندی یارانه ها برای دام و طیور با نرخ 10 درصد داده می شود، این بهترین راه برای كمك است یعنی تسهیل، تسریع و آسان سازی كنیم با استفاده از ضمانت های زنجیره ای در روستا و برداشتن محدودیت های بانكی مانند برگشتی داشتن یا معوقات. نفتی در پاسخ به چگونگی روند رسیدگی به مشكلات حوزه كشاورزی و ارائه تسهیلات به سیل زدگان در بارش های اخیر استان افزود: ابتدا با در نظر گرفتن تعداد كشاورزانی كه از بیمه محصولات بانك كشاورزی استفاده می كردند و این كه چه سطحی از كشاورزی و دام شان را بیمه كرده اند، بر مبنای تعرفه های مان كمك شان می كنیم اما تعدادی از فعالان حوزه كشاورزی و دامداری بیمه نامه لازم را ندارند، در باره این گروه با معرفی جهاد كشاورزی، حداقل می توانیم از تسهیلات بخش كشاورزی با نرخ 18 درصد بسته سیاستی- نظارتی بانك كشاورزی برای تأمین هزینه های جاری این افراد و رهایی آن ها از این بحران استفاده كنیم.
تبریك بانكی روز خبرنگار
اسماعیلی سرپرست شعب بانك ملت در استان خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در تحریریه روزنامه خراسان ضمن تبریك روز خبرنگار، با سردبیر و دیگر مسئولان روزنامه دیدار كرد.در این دیدار، علوی، سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به سابقه 114 ساله روزنامه خراسان و همچنین چاپ مستمر روزنامه از سال 1328 تا امروز به تشریح فعالیت های روزنامه خراسان پرداخت و اظهار كرد: امروز موسسه خراسان مجموعه های مختلفی دارد كه در زمینه هایی مثل افكار سنجی، صنعت چاپ و... مشغول كار است. علوی به حضور پرقدرت در فضای مجازی اشاره كرد كه توانسته بیش از 13 میلیون مخاطب را گرد خود آورد.
اسماعیلی نیز با اشاره به این كه فضای رسانه فضای بسیار حساسی است، از زحمات مجموعه فرهنگی هنری خراسان تشكر كرد و روز خبرنگار را تبریك گفت.
استفاده از توانایی روزنامه خراسان برای احیای صنایع
فرشچی طوسی ، مدیرعامل شركت های صنعتی استان با حضور در تحریریه خراسان به مناسبت روز خبرنگار گفت: قطعاً می دانیم اصحاب رسانه بسیار اثرگذار هستند و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری كه فرمودند كارهای خودتان را منعكس كنید، مردم متوجه بشوند كه در این نظام دارد در حوزه های مختلف كار می شود، ما هم پیرو اوامر ایشان ورود كردیم كه بیشتر توسط اصحاب رسانه و شما بوده است، به هر جهت هم فرصت بود و هم وظیفه كه خدمت شما برسیم و از شما تشكر كنیم و تقاضا می كنیم همچون گذشته همراه ما باشید و امیدواریم بتوانیم اهدافی را كه مدنظر نظام و واحدهای صنعتی است به منصه ظهور برسانیم.
فرشچی طوسی با تأكید بر این كه ظرفیت روزنامه خراسان ظرفیت خوبی است،اظهار كرد: اهمیت خبرها در روزنامه خراسان بسیار مهم است و به همین دلیل می تواند در شناخته شدن شهرك های صنعتی كمك كند.
مدیرعامل شركت های صنعتی استان نیز یكی از مشكلات كنونی شهرك های صنعتی را كمبود زمین در اطراف شهر مشهد دانست و گفت: تعداد زیادی از سرمایه گذاران به همین دلیل به استان های دیگر مراجعه كرده اند.
فرشچی طوسی در پاسخ به این سؤال كه چرا مشخصات واحدهای صنعتی كه بعد از دوره ای فعالیت نداشتن به چرخه صنعت بازگشتند اعلام نشده است، گفت: احیای واحدهای راكد در دستور كار ما قرار دارد، در سال گذشته طی جلساتی كه با واحدهای صنعتی راكد داشتیم بیش از 60 واحد فعال شد ، هم اكنون در كل شهرك های صنعتی استان 276 واحد راكد داریم كه امیدوارم با برنامه ریزی كه داریم طی امسال و سال آینده آن ها را به چرخه فعالیت بازگردانیم كه 120 واحد آن در برنامه امسال ما قرار دارد.
حذف الیت از معابر شهر مشهد
مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد در بازدید از روزنامه خراسان به مناسبت روز خبرنگار از ماجرای حذف الیت از معابر شهر مشهد خبر داد كه حدود یك ماه پیش حذف 38 معبر تكمیل شد. نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد دراین باره افزود: كند بودن حذف این موضوع هم مبتنی بر كار كارشناسی است. در مرحله اول 38 مورد حذف شد و در مرحله دوم حذف حدود 10 تا 20 معبر دیگر در حال كارشناسی است كه به زودی تعیین تكلیف می شود. این كار مبتنی بر همان نگاه كارشناسی است كه آیا روی ترافیك منطقه اثر گذاشته یا خیر. لذا مواردی كه محقق نشده در حال آزمون است. وی خاطرنشان كرد: الیت مسئله سودآوری اش برای شهرداری مطرح نیست و چنین كاركردی را هیچ سالی برای شهرداری نداشته و تنها نگاه كنترل ترافیك داشته است.
مدیر روابط عمومی شهرداری درباره پروژه پادگان ارتش اظهار كرد: سه معبر اصلی تر بازگشایی شد و چهار معبر دیگر باقی مانده كه از دل فضای سبزی می گذرد كه هنوز به آن دسترسی نیست چون فضای سبز آن جا جنگلی بوده و هنوز به آن رسیدگی نشده و ارتش نقشه ای از چاه های موجود در فضای سبز آن جا نداشت كه به ما بدهد. وی افزود: برای مناسب سازی این فضا فنسی كشیده شد كه احتمالا تا آخر تابستان دو منطقه از فضای سبزش اضافه می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد. كل این فضا 188 هكتار است كه 5/57 درصد آن فضای سبز و راه ها جزو شهر شده و 5/42 درصد در فضاهایی است كه الان بلوكه هایی است كه روی آن سیم خاردار است و پشت این فضا همین 5/42 درصد است كه در اختیار ارتش و آستان قدس است و شورای عالی معماری و شهرسازی كاربری های مسكونی و تجاری برایش دیده است. وی تصریح كرد: آن جا ساختمان های دارای ارزش تاریخی دارد كه سازمان میراث فرهنگی باید بررسی كند. كل پروژه زمان بر است اما تلاش همه مجموعه شهرداری این است كه تا پایان سال فضای سبز این پروژه آماده شود. نعمتی ضمن اشاره به این موضوع كه بولوار بصیرت احتمالا تا اوایل شهریور آماده می شود، درباره پروژه صدمتری دوم افزود: بولوار صدمتری هم اكنون كاركرد شهری دارد. برای این كه بتوانند كاركردهای ترافیكی كه از شهر می خواهند عبور كنند از روی بولوار صدمتری بردارند، قرار است بولواری كه اصطلاحا صدمتری دوم نامیده می شود، ساخته شود كه طراحی های آن انجام شده است. این طرح پنج فاز دارد كه مطالعه یك فاز آن نهایی شده و فازی كه در منطقه 3 شهرداری قرار دارد، تملك هایش در حال انجام است.مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد درباره ناوگان جدید شهرداری مشهد اظهار كرد: سه چهار مدل اتوبوس است كه برای آن مذاكره شده. یك مدلی است كه شهرداری مانند قبل در حال پیگیری است كه ناوگان آن را توسعه بدهد كه چون به بودجه شهرداری و موضوعات دیگر وابسته است، قیمت آن شاید لحظه تحویل مشخص شود. مدل دیگر هم در سفر هیئت دولت در ابتدای سال قول تامینش را برای مشهد دادند، اما در محل تامین آن گرهی وجود دارد. سهم مشهد در هر كدام از مدل ها مشخص شده و عدد قابل توجهی است كه به نظر می رسد اگر محقق شود نوسازی خوبی اتفاق می افتد چرا كه به تعداد 30 درصد از ناوگان موجود ما خواهد بود. تعداد ناوگان ما هم اكنون هزار و 700 مورد است. وی همچنین خاطرنشان كرد: تنها 30 درصد كسانی كه اتوبوس سوار می شوند، بلیت پرداخت می كنند و 70 درصد فرار بلیت داریم.
خداقوتی خانه مطبوعات
به مناسبت روز خبرنگار اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با حضور در تحریریه روزنامه خراسان، ضمن تبریك روز خبرنگار با سردبیر روزنامه دیدار كردند.
در این دیدار رئیس خانه مطبوعات خاطرنشان كرد: این مناسبت ها بهانه ای است برای این كه دیدارها تازه شود و فرصتی برای خدا قوت گفتن به همكاران به دست آید.علوی، سردبیر روزنامه خراسان ضمن خوشامد گویی به اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان از آنان به دلیل حضور در تحریریه روزنامه تشكر كرد.
همچنین مدیركل ارشاد استان،شورای شهر مشهد، اداره كل اوقاف خراسان رضوی، مدیر جهاد كشاورزی شهرستان مشهد،روابط عمومی اداره كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، روابط عمومی اداره كل بهزیستی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، موسسه خیریه محبان الرضا،رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، سرپرست اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، روابط عمومی سپاه امام رضا (ع)، مدیر كل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و جمعی دیگر از مدیران و نهادهای مختلف با ارسال پیام های جداگانه ای ، روز خبرنگار را تبریك گفتند.
منبع خبر:
روزنامه خراسان
   تاریخ: ۰۰:۴۸ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷