دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

آگاه سازی و جلوگیری از تولد كودك معلول؛ نیازمند حمایت رسانه ها
 
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی در حمایت از معلولان و در بحث تخصصی كمك كننده بوده، اما برای آگاه سازی و جلوگیری از تولد كودك معلول به حمایت رسانه ها نیاز داریم.
آگاه سازی و جلوگیری از تولد كودك معلول؛ نیازمند حمایت رسانه ها حسن شرفی، امروز سه شنبه 18 مرداد در بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار با تاكید بر اهمیت نقش رسانه ها در آگاه سازی، اظهار كرد: در حال حاضر فرزندآوری در جامعه بسیار مورد تاكید بوده و از طرفی سن فرزندآوری افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینكه باردار شدن در سنین بالاتر احتمال تولد فرزند معلول را افزایش می دهد، افزود: لازم است خانواده ها پیش از اقدام به فرزندآوری آزمایش هایی را تحت نظر بهزیستی انجام دهند تا شاهد تولد نوزاد معلول نباشیم.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینكه یكی از مواردی كه باعث جلوگیری از تولد فرزند معلول می شود، انجام آزمایش ژنتیك پیش از ازدواج است، تصریح كرد: چهار آزمایشگاه در استان با همكاری دانشگاه علوم پزشكی بیرجند آزمایش ژنتیك را انجام می دهند كه افراد نیازمند می توانند با معرفی بهزیستی تا سقف 15 میلیون تومان از هزینه های انجام این آزمایش معاف شوند.

شرفی با بیان اینكه برای پرداخت این حمایت ها هیچ محدودیتی نداریم اما استقبال به اندازه كافی وجود ندارد، اظهار كرد: استقبال مردم از این آزمایش ها، به نسبت سال گدشته كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه انعكاس گزارش های خبرگزاری ایسنا به خصوص در آگاهی بخشی در مورد اهمیت آزمایشات ژنتیك بسیار مفید فایده بود، افزود: طبق گزارشات بیان شده كه خراسان جنوبی رتبه دوم در فرزندآوری را دارد؛ بهزیستی نیز با فرزندآوری مولد سالم و همراه با آگاهی موافق است كه این اطلاع رسانی باید از طریق خبر و رسانه اتفاق افتد.

آگاه سازی و جلوگیری از تولد كودك معلول؛ نیازمند حمایت رسانه ها

تاكید بر اطلاع رسانی آگاهانه و مداوم

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار كرد: ایشان مسئول حقیقی كمك به معلولان را فقط سازمان بهزیستی نمی دانند، بلكه همه مردم، بخش های دولتی و غیر دولتی و سازمان های انقلابی نیز عهده دار این مسئولیت هستند.

وی با بیان اینكه فرزند معلول در زندگی دچار مشقت و آسیب می شود و برای افراد خانواده و جامعه نیز این آسیب ایجاد خواهد شد، خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهایی كه باعث افزایش آگاهی جامعه می شود، اطلاع رسانی آگاهانه و مداوم است تا بتوانیم ذهن افكار عمومی را به سمت آسیب های اجتماعی و اهمیت مشاركت مردم در كاهش آن سوق دهیم.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینكه در حوزه مركز افكارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) رصد فعالیت ها را برعهده داریم تا برنامه های مورد توجه مردم منطقه را به حیطه اجرا درآوریم، تصریح كرد: مركز افكار سنجی دانشجویان ایران با برخورداری از طیف وسیعی از استادان و محققان مجرب دانشگاهی و نیز مشاركت گروهی از پرسشگران كارآزموده، تاكنون بیش از یك هزار طرح مطالعاتی را در سطوح محلی، منطقه ای و ملی به اجرا در آورده است.

وی یادآور شد: در این حوزه آمادگی داریم طرح های نظرسنجی را در حوزه بهزیستی به مرحله اجرا درآوریم تا بتوانیم در راستای آگاهی بخشی گام برداریم.

آگاه سازی و جلوگیری از تولد كودك معلول؛ نیازمند حمایت رسانه ها

انعكاس گزارش های خبری و گره گشایی از مشكلات

سپیده قلندری اسفدن، مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: خبرگزاری ایسنا همواره سعی كرده در انتقال اخبار مفید در هر برهه از زمان نقش سازنده ای ایفا كند.

وی با بیان اینكه انعكاس گزارش های مكتوب و مستند ویدئویی خبرگزاری ایسنا در مورد بهزیستی و خدمات این نهاد تاثیر بسزایی در آگاهی بخشی به مردم داشته است، یادآور شد: امیدواریم با تعامل بیشتر با حوزه روابط عمومی بتوانیم شاهد اقدامات بهتر و وسیع تری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۸:۵۹ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۳۴