دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

رایگان شدن حلزون شنوایی برای كودكان زیر 4 سال گامی ارزشمند است
 
شیراز- ایرنا- عضو كمیسیون كشوری كاشت حلزون گفت: اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در رایگان كردن هزینه پروتز حلزون شنوایی برای كودكان زیر چهار سال، گامی ارزشمند تلقی می شود.
رایگان شدن حلزون شنوایی برای كودكان زیر 4 سال گامی ارزشمند است شیراز- ایرنا- عضو كمیسیون كشوری كاشت حلزون گفت: اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در رایگان كردن هزینه پروتز حلزون شنوایی برای كودكان زیر چهار سال، گامی ارزشمند تلقی می شود.

سید بصیر هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انجام عمل كاشت حلزون شنوایی برای كودكان زیر چهار سال به شكل رایگان در كشور افزود: این اقدام بیانگر اهمیت و جایگاه كاشت حلزون شنوایی در سن و زمان مناسب و نتایج بسیار موثر آن است.
دبیر هیأت ممتحنه دانشنامه تخصصی رشته گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن ادامه داد: با اجرای طرح انجام رایگان كاشت حلزون شنوایی برای كودكان زیر چهارسال، خانواده كودكان ناشنوا می توانند با پرداخت مبلغ اندكی كه آن نیز عمدتا از طریق خیرین و بهزیستی تامین می شود این كار را برای كودك خود انجام دهند چرا كه علاوه بر گران بودن پروتز كاشت حلزون، هزینه های بیمارستانی، جراحی و توانبخشی نیز بالاست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار داشت: بر این اساس قرار شده كه تمام پروتزهای مورد نیاز مربوط به پرونده های سال 1400 تامین و در اختیار مراكز 15 گانه كشور كه شیراز یكی از بزرگترین آنهاست قرار گیرد تا همه بیمارانی كه پارسال تشكیل پرونده داده بودند تحت عمل جراحی قرار گیرند.
رئیس مركز كاشت حلزون استان فارس گفت: نیاز مركز كاشت حلزون شیراز با توجه به اینكه جنوب كشور را پوشش می دهد حدود 200 پروتز در سال است كه امیدواریم با تامین پروتزهای مورد نیاز، لیست انتظار به صفر برسد.

رایگان شدن حلزون شنوایی برای كودكان زیر 4 سال گامی ارزشمند است

پیش از این، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از آغاز طرح ملی «كاشت حلزون شنوایی» به عنوان یكی از افتخارات نظام سلامت یاد كرد و از انقلاب كاشت حلزون شنوایی در سال جاری خبر داده است.
بهرام عین اللهی در حاشیه دیدار با اقشار گوناگون مردم شهرستان انار، اظهار داشت: اگر كودكی فاقد شنوایی باشد، در تكلم نیز دچار مشكل می شود كه اگر تا قبل از سن چهار سالگی، عمل كاشت حلزون شنوایی برای كودكان ناشنوا انجام شود، از شنوایی و تكلم برخوردار خواهند شد.
وی افزود: در حال حاضر 15 مركز دولتی و 15 مركز خصوصی، عمل كاشت حلزون شنوایی را انجام می دهند و امیدواریم كه امسال میزان بیماران فاقد شنوایی در كشور را به صفر برسانیم كه تكلیف و توفیقی بزرگ برای وزارت بهداشت است.
وزیر بهداشت با بیان اینكه یكی از اولویت های سال جاری این وزارتخانه، كاشت حلزون شنوایی است، گفت: حلزون شنوایی، قیمت بالایی دارد اما برای كودكان فاقد شنوایی، رایگان انجام می شود.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- شیراز
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
- فارس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۲۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵