دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

هیچ مددجوی پشت نوبتی برای دریافت خدمات در گلستان وجود ندارد
 
گرگان - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی گلستان گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی كه داشتیم، در سال جاری هیچ مددجو پشت نوبتی برای دریافت خدمات از این اداره كل نداریم.
هیچ مددجوی پشت نوبتی برای دریافت خدمات در گلستان وجود ندارد گرگان - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی گلستان گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی كه داشتیم، در سال جاری هیچ مددجو پشت نوبتی برای دریافت خدمات از این اداره كل نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا عارف كیانی روز دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات شهید باهنر استانداری اظهارداشت: البته در حوزه توانبخشی اكنون 57 هزار معلول را تحت پوشش داریم كه از این تعداد 38 هزار و 500 نفر مستمری بگیر ما هستند.

وی بیان كرد: با توجه ویژه دولت به این افراد، دریافتی آنان به 4 میلیون و 200 هزار رسیده و هر تعداد اعضای تحت تكفل داشته باشند، به آنان نیز این مستمری پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: گلستان دارای 56 مركز روزانه توانبخشی است كه اقدامات آموزشی و هنردرمانی در آنجا با حضور رواشناس و مددكار انجام می شود.

سرپرست اداره كل بهزیستی گلستان یادآور شد: این مراكز دارای ظرفیت حداقل 33 و حداكثر 50 نفر هستند و با توجه به درجه بندی یك و دو به میزان هر نفر مددجو به مدیر مركز به ترتیب 13 میلیون و 12 میلیون ریال پرداخت می شود.

كیانی اضافه كرد: تا پیش از سال جاری 20 مركز شبانه روزی توانبخشی در استان داشتیم كه امسال با افتتاح یك مركز دیگر تعداد این مراكز افتتاح شد كه در این مراكز برای هر فرد كه دارای خانواده باشد 18 میلیون ریال و هر فردی كه بی سرپرست باشد 24 میلیون ریال پرداخت می كنیم.

وی تصریح كرد: در این مراكز پزشكان هر روز سه ساعت مددجویان آنجا را ویزیت می كنند و در همه این مراكز واریزی ها به صورت متمركز از تهران انجام می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته این اداره كل 10 میلیارد ریال برای پروتز و اندام های مصنوعی به 406 نفر پرداخت شد كه امسال با تغییر شیوه پرداخت این عدد به 30 میلیارد ریال خواهد رسید.

سرپرست اداره كل بهزیستی گلستان گفت: همچنین برای خرید وسایل توانبخشی در سال گذشته 47 میلیارد ریال پرداخت شد و از ابتدای سال جدید تاكنون 30 میلیارد ریال در این بخش هزینه شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به 120 میلیارد ریال برسد.

كیانی افزود: در حوزه اشتغال تعهد ما هزار و 44 نفر بود كه برای هزار و 140 نفر اشتغال ایجاد كردیم و در این بخش 560 میلیارد ریال اعتبار داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال چنانچه كارگاهی از توانبخشان ما استفاده كند از محل تبصره 18 برای هر نفر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت می شود و 40 درصد حق بیمه را هم دولت می دهد.

وی بیان كرد: در حوزه زنان و معتادین بهبود یافته، پرداخت 23 درصد حق بیمه از سوی دولت برای افرادی كه این مددجویان را بكارگیری كنند، پرداخت می كند.

كیانی اضافه كرد: از محل تبصره 16 هم هزار و 800 میلیارد ریال در اختیار این اداره كل قرار داده شده تا به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

وی با بیان این كه سال گذشته در مجموع 28 میلیارد ریال پرداخت بلاعوض به كارفرمایان در راستای طرح های تشویقی داشتیم، گفت: در استان دو هزار و 996 خانواده دارای دو معلول و بیشتر وجود دارد كه در سال گذشته 440 میلیارد ریال كمك بلاعوض برای ساخت مسكن آنان پرداخت شده است.

سرپرست اداره كل بهزیستی گلستان گفت: این استان دومین استان كشور بعد از تهران است كه مجوز مركز قرنطیه تحت سرپرستی را اخذ كرده و همچنین پنج هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره كل قرار دارند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- هفته دولت
- گرگان
- گلستان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۹ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳