دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

همایش بزرگداشت روز تشكل ها و مشاركت های اجتماعی در حوزه سلامت برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

همایش بزرگداشت روز تشكل ها و مشاركت های اجتماعی در حوزه سلامت برگزار شد

همایش بزرگداشت روز تشكل ها و مشاركت های اجتماعی در حوزه سلامت، امروز یكشنبه با حضور معاونان توسعه و بهداشت وزارت بهداشت، مدیركل امور خیّرین و موسسات خیریه سلامت، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر كارگروه خیرین و مشاركت های مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این همایش كه مسئولان و نمایندگان بخش های مشاركت های اجتماعی دانشگاه های علوم پزشكی، از جمله دكتر امین شاهرخی رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی شركت داشتند، مدیركل امور خیّرین و موسسات خیریه سلامت در سخنانی، بر ضرورت افزایش تعامل بین بخشی تشكل ها با یكدیگر و وزارت بهداشت، تاكید كرد.

دكتر محمدجواد حیدری پور، بیان كرد: ما در اداره كل سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت نیاز داریم كه با تشكل ها تبادل و ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: دكتر عین اللهی به حوزه سازمان های مردم نهاد نگاه مثبت و جدی دارد، بنابراین می توان فرصت را غنیمت شمرد و با استفاده از این ظرفیت، مشاركت و تبادل نظر بیشتری با تشكل ها داشته باشیم.

دكتر حیدری پور اظهار داشت: همچنین از نظرات و تجارب شما عزیزان می توان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های كلان كشور نیز بهره برد.

مدیركل امور خیّرین و موسسات خیریه سلامت ضمن قدردانی از سازمان های مردم نهاد و تشكل های مردمی در حوزه سلامت، درخصوص نامگذاری روز تشكل ها و مشاركت های مردمی، عنوان كرد: نامگذاری این روز به نام تشكل ها و مشاركت های مردمی، نقطه عطفی در گسترش تعامل بین وزارتخانه و سازمان های مردم و تشكل ها و توسعه مشاركت های مردمی خواهد بود، چرا كه می توانیم این جلسات را مرتبا برگزار كنیم و از تجارب و كمك های شما عزیزان بهره مند شویم.

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر كارگروه خیرین و مشاركت های مردمی:

كار خیر در كشور ما سبقه طولانی دارد

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر كارگروه خیرین و مشاركت های مردمی نیز در این همایش گفت: در كشورمان اقدامات زیادی در حوزه نیكوكاری انجام می دهیم، اما در رنكینگ های جهانی درنظر گرفته نشده و آنها این اقدامات را كار خیر تلقی نمی كنند، درحالیكه اگر این اقدامات را نیز لحاظ كنند، كشورمان جزو سه كشور برتر دنیا در حوزه نیكوكاری خواهد شد.

مهندس محمدرضا محمودی، ضمن ارائه گزارشی از عملكرد اداره كل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، اظهار كرد: این اداره كل در سال 95 در وزارت بهداشت بنا نهاده شد؛ اما می دانید كار خیر در كشور ما سبقه طولانی دارد و نیازی به تشكل و سازمان ندارد، چرا كه مردم ما در یك نظام ایدئولوژیك زندگی می كنند و در نظام های ایدئولوژیك روحیه كمك به همنوع، بسیار بارز است.

وی افزود: طبق آمار جهانی، ایران در سال 2021 در بین سایر كشورها در حوزه نیكوكاری، رتبه 32 و در سال 2018 نیز رتبه 19 را كسب كرده است.

مهندس محمودی با اشاره به اینكه در رنكینگ جهانی سه شاخص مهم مدنظر است، تصریح كرد: كشور ما از این سه شاخص بسیار فراتر گام برداشته است. ما در كشورمان اقدامات زیادی در حوزه نیكوكاری انجام می دهیم، اما در رنكینگ های جهانی درنظر گرفته نشده و آنها این اقدامات را كار خیر تلقی نمی كنند، درحالیكه اگر این اقدامات را نیز لحاظ كنند، كشورمان جزو سه كشور برتر دنیا در حوزه نیكوكاری خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: هرجا كه برای مردم كار كنیم، موفق خواهیم بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز كه از دیگر سخنرانان این همایش بود، گفت: فارغ از گرفتاری هایی كه با آن مواجه هستیم، هرجایی كه قدمی برای مردم برداریم و برای آنها آرامش به ارمغان آوریم، می توانیم بگوییم مدیر هستیم، موفق هستیم و انسان هستیم.

دكتر بهروز رحیمی، همچنین بیان كرد: بنده عضو مجمع خیّرین سلامت شهرستان ملایر هستم و یكی از افتخارات بنده این است كه بخش زیادی از عمرم را در كنار خیّرین بوده و برای مردم كار میكنم.

وی افزود: فارغ از جایگاه ها و مسئولیت ها كه با یك نامه آمده و با یك نامه هم از بین می رود، اینكه انسان كاری را برای رضای دل و رضای خداوند انجام دهد، برگ برنده خواهد بود.

دكتر رحیمی اظهار داشت: مجموعه حكمرانی كشور به وجود خیّرین می بالد و برای آنها شان و منزلت قائل است، به خصوص دولت سیزدهم كه دیدگاهش مردمی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اطمینان دارم كه بسیاری از مردم با اقدامات خیرخواهانه تشكل ها و سازمان های مردم نهاد، احساس آرامش می كنند و این یعنی موفق عمل كرده اید.

دكتر رحیمی در پایان افزود: وزارت بهداشت بدون وجود خیّرین هویتی برای خود قائل نبوده و تمام تلاشمان این است كه شرایطی فراهم كنیم تا بتوانید هرچه بهتر خدماتی را به جامعه ارائه دهید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت: باید در مقوله پیشگیری بیشتر سرمایه گذاری شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت: باید تلاش كنیم تا هیچ كس دچار بیماری نشود و به جایی برسیم كه كشور دردمند نداشته باشد.

دكتر كمال حیدری در همایش بزرگداشت روز تشكل ها و مشاركت های اجتماعی اظهار داشت: مشاركت مردمی یكی از اصول موفقیت وزارت بهداشت است و باید از حضور مردم بیشتر استفاده كنیم .

وی با اشاره به لزوم همكاریهای بین بخشی بین دستگاه ها و سازمانهای ذیربط برای تامین سلامت جامعه افزود: وزارتخانه های مربوطه باید در امر بهداشت و درمان همراهی كنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشك خانواده تصریح كرد: در طرح پزشك خانواده، با غربالگری بیماریها و ارائه خدمات بهداشتی، هزینه های حوزه سلامت كمتر می شود.

وی با بیان اینكه باید در مقوله آلودگی هوا، كیفیت غذاها و نان نیز دقت های لازم صورت گیرد، افزود: باید دغدغه های مردم در این زمینه ها رفع شود.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۰۴:۰۵ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳