دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

تاكید مدیركل حوزه وزارت بهداشت، بر حمایت از برنامه های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تاكید مدیركل حوزه وزارت بهداشت، بر حمایت از برنامه های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

مشاور وزیر و مدیركل حوزه وزارت بهداشت، امروز (یكشنبه) طی سخنانی در جمع هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بر حمایت همه جانبه از برنامه های این دانشگاه تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر سیدمحمد پورحسینی كه به دعوت رئیس دانشگاه و به منظور تبادل نظر درباره برنامه ها و پروژه های در شرف افتتاح این دانشگاه، در جمع معاونان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه حضور یافت، با ابراز خشنودی از این دیدار، گفت: در سال های گذشته، به عنوان اولین مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، خدمت كردم و دیدار امروز با اساتید بسیجی را دیداری دوستانه و افتخاری برای خود محسوب می كنم.

وی افزود: هرچند كه دانشگاه رشد و پیشرفت چشمگیری طی سال های اخیر داشته، اما بواسطه سابقه همكاری كه در سال های گذشته با این دانشگاه داشتم، نسبت به ویژگی های منحصربفرد آن آگاهی دارم و پیشرو بودن این دانشگاه در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی و خدماتی كه در دوران شیوع كووید ارائه داد، نشاندهنده جایگاه و اهمیت خدمات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است.

دكتر پورحسینی ادامه داد: با توجه به بافت جمعیتی و رشد جمعیت سالمندی كه سبب شده تا در آینده، یك سوم جمعیت كشور به سالمندی برسد، و هر كدام چند بیماری مزمن خواهند داشت كه باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و لذا، اهمیت فعالیت دانشگاه علوم توانبخشی و مراكز تابعه آن دو چندان خواهد شد.

وی همچنین انجام پژوهش های كاربردی، رشد فعالیت های دانش بنیان كه كشور به سمت آن می رود، خدمات سلامت اجتماعی، راه اندازی اولین دانشكده سلامت اجتماعی در این دانشگاه و تاسیس رشته های بین رشته ای بویژه تركیب رشته های حوزه سلامت با علوم انسانی را نیاز امروز جامعه و راهگشای مسایل كشور خواند.

مدیركل حوزه وزارتی بهداشت در عین حال تاكید كرد كه سرمایه اصلی این دانشگاه، وجود اعضای هیات علمی، نیروی انسانی متخصص، زبده و كارآمد، همكاری و همدلی مسئولان با یكدیگر و حضور چهار رئیس اسبق دانشگاه در تركیب هیات رئیسه و استفاده از تجربیات آنان است.

دكتر پورحسینی در پایان سخنانش تصریح كرد: برای پیشرفت و اجرای برنامه های دانشگاه و تامین منابع مورد نیاز برای پیشبرد پروژه های عمرانی آن، از هیچ كوششی دریغ نخواهیم كرد.

گفتنی است، رئیس دانشگاه، معاونان و دیگر اعضای هیات رئیسه در ابتدای این نشست و پیش از سخنان مدیركل حوزه وزارتی، گزارش كوتاهی از آخرین وضعیت حوزه های مختلف دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ارائه دادند كه متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

این برنامه، با بازدید مشاور وزیر بهداشت و مدیركل حوزه وزارتی، همراه با رئیس و معاونان دانشگاه، از محل دانشكده سلامت اجتماعی، پروژه نیمه تمام مركز رشد فناوری، مركز توانبخشی ایثار به عنوان یك مركز مشاركتی با بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بیمارستان توانبخشی رفیده به اتمام رسید.

انتهای پیام/
   تاریخ: ۰۴:۰۵ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
بازدید مدیركل حوزه وزارتی بهداشت، از پروژه های درحال اتمام دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی  دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی