دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پرداخت 70 درصد تعرفه های خصوصی و دولتی ناباروری از سوی بیمه سلامت
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان قجربیگی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس قزوین با بیان اینكه بیش از 5 میلیون نفر در كشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، اظهار كرد: از این تعداد، 34 هزار نفر در استان قزوین زیر پوشش قرار گرفته اند كه تخمین زده می شد تعداد افراد فاقد بیمه بیشتر از این تعداد است كه با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین و اعلام رابطان سلامت، در درب منازل محلات كم برخوردار حضور یافتیم و حدود 9700 نفر به تعداد افراد زیر پوشش بیمه سلامت افزوده شد.



وی با اشاره به پوشش دادن درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت افزود: با توجه به اینكه احتمال درمان ناباروری در طول سال به كرات وجود دارد و هزینه درمان چند میلیونی است مركز ناباروری در بیمارستان ولایت راه اندازی شد و در سال بیمه سلامت سه بار یا بیشتر تا بانوان 49 ساله را زیر پوشش قرار می دهد.

مدیركل بیمه سلامت استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر از سوی بیمه سلامت تعرفه های ناباروری بخش های خصوصی و دولتی تا 70 درصد پرداخت می شود كه شامل انتقال جنین، كارهای درمانی، رحم اجاره ای و ... می شود.

قجربیگی به اختصاص 5 هزار میلیارد تومان بودجه پادار برای بیماران صعب العلاج در كشور اضافه كرد: مازاد بر حدود 30 بیماری اعم از سرطان، ام اس، تالاسیم، دیالیز و غیره فرانشیز داروی بیماران صعب العلاج هم رایگان می شود یعنی سهم پرداختی از جیب بیمار رایگان است.

وی خاطرنشان كرد: برای انجام فیزیوتراپی محدودیت وجود داشت و برای 10 نفر طبق تقسیم اندامی فیزیوتراپی انجام می شد اما دو هفته است كه این محدودیت برداشته شده و همه می توانند فیزیوتراپی انجام دهند. محدودیت از داروخانه ها برای روستایی هم برداشته شده است.

این مسئول با اشاره به پرداخت بدهی ها تا پایان تیر ماه توسط بیمه سلامت تصریح كرد: حتی نسخه های داروهایی كه سهم ارز داشت، بلافاصله پرداخت شده است.

مدیركل بیمه سلامت استان قزوین بیان كرد: طبق آمارهای موجود 30 هزار نفر در قزوین با مشكلات ناباروری مواجه هستند كه بیمه سلامت با پوشش دادن 70 درصد تعرفه های بخش خصوصی و دولتی می تواند در درمان ناباروری زوجین نقش بسزایی ایفا كند.

قجربیگی شغل خبرنگاری را پرچالش،  سخت و پردردسر دانست و افزود: رسانه ها و خبرنگاران می توانند سرنوشت كشور را تحت تاثیر قرار دهند، به جامعه جهت گیری دهند و افكار افراد جامعه را جهت دهی و هدایت كنند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۵:۳۷ - ۲۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰