دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار/ 27 داروی دیابت و قلبی و عروقی زیر چتر حمایتی
 
تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: دولت سیزدهم با توجه به فشارهای اقتصادی، اجتماعی و غیره، اجرای طرح دارویار كه مهمترین اتفاق در حوزه دارو است را قبول كرد و در ابتدا 4 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح به بیمه ها تخصیص داده شده است.
اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار/ 27 داروی دیابت و قلبی و عروقی زیر چتر حمایتی تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: دولت سیزدهم با توجه به فشارهای اقتصادی، اجتماعی و غیره، اجرای طرح دارویار كه مهمترین اتفاق در حوزه دارو است را قبول كرد و در ابتدا 4 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح به بیمه ها تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز یكشنبه در یك نشست خبری افزود: ممكن است نگرانی در جامعه یا در ارائه دهندگان خدمت باشد كه در این طرح چند ماه كارشناسی شده و كدام داروها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی افزود: تك تك دارو ها از لحاظ قیمتی محاسبه شدند، در حال حاضر 366 قلم داروهای جدید، كم عارضه و مهم در حوزه دارویی تحت پوشش بیمه در طرح دارویار قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: 4 هزار میلیارد تومان برای ابتدای طرح دارویار بوده كه از این مبلغ هزار و 300 میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت، 2 هزار و 500 میلیارد تومان به تامین اجتماعی و مابقی نیز سایر بیمه ها اختصاص یافتند و پزشكانی كه طرف قرارداد با بیمه نیستند 16 هزار نفر هستند كه در سامانه نسخه نویسی در حال ثبت نام هستند.

ناصحی تاكید كرد: اعتبار بیمه ای برای داروهای او تی سی نیز در قالب طرح دارویار فعلا پرداخت می شود و بزودی اعتبار جداگانه برای پوشش بیمه ای این داروها قرار می گیرد.

به گفته وی، سازمان بیمه سلامت با توجه به تكالیف قانونی و محدودیت منابعی كه دارد، برنامه ریزی صحیحی در جهت تامین سلامت مردم بویژه افراد كم برخوردار در سه دهك كه بصورت رایگان بیمه شدند، بیمه عشایر، بیمه همگانی و غیره دارد.

وی افزود:صندوق های عشایری، روستاسی، كاركنان دولت و سایر اقشار شامل خانواده های شهدا، تحت پوشش بهزیستی، مددجویان كمیته امداد، اتباع خارجی و غیره در سازمان بیمه سلامت تشكیل شده سالانه با اعتبار 20 هزار میلیارد تومان ارائه خدمت می كنیم و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات بیمه سلامت را به موقع پرداخت می كند.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: پوشش همگانی در سه مقوله جمعیتی، خدمات حوزه سلامت و تامین مالی در مقابل هزینه های سلامت و كیفیت خدمات سلامت ارائه می شود،
در بحث پوشش جمعیتی از سال قبل در حاشیه شهرها و شهرهای كم برخوردار در كنار نهادهای حمایتی 812هزار جمعیت رایگان بیمه كردیم و خود نیز پیش قدم شده و این كار را انجام دادیم.

ناصحی تصریح كرد: 6 هزار میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه برای بیمه شدن 5 میلیون و 400 هزار نفر تخصیص داده و صندوق بیمه همگانی بیشتر در بخش های دولتی كاربرد دارد در بخش های سرپایی 70 درصد و بستری 90 درصد هزینه ها توسط سازمان بیمه سلامت در مراكز دولتی پرداخت می شود.

به گفته وی، طرح آزمایشی تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت در سراوان در جهت دسترسی مردم به خدمات سرپایی در بخش خصوصی در حال اجراست و سراسری خواهد شد.

27 قلم داروی دیابت و قلبی و عروقی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت
وی اضافه كرد: در فاز اول 27 قلم داروی بیماری دیابت و قلبی و عروقی نیز توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد كه به محض ابلاغ اجرایی می شود و اكنون هزینه های درمانی افراد
تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی به صفر رسیده و وقتی به مراكز درمانی دولتی مراجعه می كند هزینه بستری آنها رایگان و سرپایی نیز 15 درصد كاهش یافته است.

وی خاطرنشان كرد:در بخش خدمات فیزیوتراپی و داروخانه ها نیز سقف ریالی را برداشتیم تا مردم مشكلی نداشته باشند.

وی یادآور شد: در طرح دارویار نیز قیمت تمام شده توسط سازمان غذا و دارو اعلام و مابه التفاوت ارز پرداخت شده نباید افزایش قیمت داشته باشیم در اینصورت مردم موارد تخلف را به شمار 1666 گزارش دهند یا به بیمه سلامت استان ها اطلاع دهند.

ناصحی گفت: در خصوص داروهای او تی سی نیز افزایش قیمت دارو وجود ندارد و بیمه سلامت پوشش می دهد، در واقع داروهایی كه تحت پوشش قرار دادیم 50 درصد بازار دارویی را تشكیل می دهند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی دارو در قالب نسخه الكترونیك قابلیت اجرایی دارد، ساماندهی ارز دولتی، صورت گرفته، برنامه های وزارت بهداشت برای كامل كردن پرونده الكترونیك و پزشك خانواده در سال جاری نیز اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت های بیمه سلامت به موقع و به روز است تا پایان خرداد هزینه های مراكز درمانی پرداخت شده و بدهی های نسخه الكترونیك و داروخانه ها نیز تا پایان تیرماه تسویه شده است.

ناصحی تاكید كرد: بدهی های مراكز درمانی و داروخانه در بیمه سلامت به روز شده، در مراكز دولتی و خصوصی نیز هزینه ها پرداخت شده است.

وی گفت: باید ارائه خدمات به داروهای او تی سی و خدمات توانبخشی بیشتر شود و توسعه بدهیم.

وی افزود:خدمات خوبی را به بیمارانی كه هزینه های كمرشكن دارند، ارائه می دهیم برای بیماران دیابت و فشار خون نیز خدمات حمایتی در قالب پوشش های بیمه ای دیده شده و در نظام ارجاع توسعه می دهیم.

ادامه دارد...

برچسب ها
- محمد مهدی ناصحی
- بیمه سلامت
- سازمان غذا و دارو
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۴ - ۲۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶