دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

3 هزار نفر از خانواده شهدا  ایثارگران در استان زنجان بیكار هستند
 
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان زنجان گفت:: در سطح استان  سه هزار نفر بیكار خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد
3 هزار نفر از خانواده شهدا  ایثارگران در استان زنجان بیكار هستند مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان زنجان گفت:: در سطح استان  سه هزار نفر بیكار خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، امیر علی نیكبخش صبح رو یكشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار كرد: اولین گروه از آزادگان در 26 مرداد سال 69 سرافرازانه ،با غیرت و پیروزمندانه در این تاریخ به كشور بازگشتند .

وی یا اشاره به یكی از آزادگان، شهید ابوترابی بیان كرد: این شهید آزاده یكی از شناخته ترین آزادگان كه كارهای فرهنگی بسیاری را در زندانهای صدام انجام دادند و یك فردی قوی و خودساخته بود.

وی با اشاره به برخی از برنامه های این هفته در استان زنجان بیان كرد: ایراد سخنرانی برخی از آزادگان در پیش از خطبه های نماز جمعه ، اجرای طرح سپاس ،تجلیل از آزادگان منتخب استان و برپایی میزخدمت ، شب شعر،برنامه های ورزشی و تجلیل عمومی از آزادگان در سطح استان از جمله برنامه های این ایام است .

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینكه حدودا 586 آزاده سر افراز را داریم كه از این تعداد 4 نفرشان به شهادت رسیده اند افزود :در سطح استان آزادگان موفقی را داریم و در واقع اینها اسوه های صبر هستند.

نیكبخش با بیان اینكه ما در عرصه های مختلف چهره های موفق داریم كه بسیار منظم و دقیق كار میكنند، اظهار كرد : ما كمتر آزاده ای را داریم كه در استان دچار مشكل شده باشد.

وی با اشاره به اینكه در سطح استان سه هزار نفر بیكار خانواده شهدا و ایثارگران داریم بیان كرد : 85 نفر آنها فارغ التحصیل و دارای مدارك تحصیلی بالایی هستند .

این مسئول با اشاره به اینكه به سه روش برای این افراد اشتعالزایی خواهیم داشتیم اظهار كرد: یكی از طریق خود اشتغالی ایثارگران كه با پرداخت وام در این زمینه اقدام خواهیم كرد و در بخشی دیگری نیز با اشتعال در شركتهای خصوصی و دولتی صاحب شغل خواهند شد و بقیه نیز از طریق سهمیه 25 درصدی استخدام دولتی برای آنها در نظر گرفته شده است ،كه امیدواریم امسال بتوانیم برای 500 نفر از جامعه هدف خود اشتغالزایی ایجاد كنیم.

نیك بخش با اشاره به اجرای طرح سپاس بیان كرد : امسال بنا داریم از همه آزادگان و خانواده ایثارگران سپاسگزاری شود و امید می رود در كنار بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دستگاه های اجرایی استان و اقشار مختلف مردم در این طرح مشاركت داشته باشند .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: در خصوص پایش سلامت جانبازان شیمیایی با انعقاد قرارداد با چند كلینیك سطح استان در حال اجرایی شدن است و همچنین پایش سلامت والدین شهدا و مراجعه پزشكان به خانواده شهدا به صورت معكوس در منزل صورت میگیرد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث مسكن ایثارگران بیان كرد: بحث مسكن ایثار گران را به صورت جدی پیگیر هستیم و یك پروژه 224 واحدی را از طریق راه و شهرسازی استان شروع كرده ایم و این پروژه بصورت ویژه برای فرزندان شهدا است.

نیك بخش تصریح كرد: برای سایر ایثار گران كه مشكل مسكن دارند تیز از طریق تسهیلات و یا از طریق ایجاد مسكن ملی اقدام صورت گرفته است تا مشكلات این قشر برطرف شود و در طی دو سال 1400 واحد در اختیار این قشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به ساماندهی مزار شهدا در سطح استان بیان كرد : خوشبختانه تا به امروز 50 مزار شهدا ساماندهی صورت گرفته است و 160 مزار شهدای مابقی نیز تا شهریور سال 1402 ساماندهی می شود.

این مسئول در ادامه سخنان با اشاره به سامانه دیدار بنیاد شهید بیان كرد: این سامانه به ایثار گر اجازه میدهد كه با هر مسئولی و در هر سمتی كه دارند مشكلاتشان را مطرح كنند.

نیك بخش با اشاره به قرارگیری میز خدمت در تمامی شهرستانهای استان كه باحضور همه مسئولین صورت میگیرد افزود: تمامی ایثارگران و كسانی كه احساس میكنند مشكلاتی را دارند می توانند با مراجعه به این میزخدمت مشكلاتشان را مطرح تا مشكلات بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به اعزام خانواده شهدا و ایثارگران به عتبات و عالیات اظهار كرد : تمامی جامعه ایثارگری و خانواده آنان میتوانند از طریق سایت شاهدان كوثر اقدام و به صورت اقساطی به این سفر بروند.

این مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مركز خدمات توانبخشی بنیاد شهید بیان كرد: این مركز از 20 روز پیش كارها را شروع كرده است و 75 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و امیدوارم با تخصیص اعتبار در شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

نیك بخش تصریح كرد: همچنین در حوزه فرهنگی نیزكارهای خوبی از جمله تولید فیلم، تله فیلم و فیلم های مستند انجام شده است و جمع آوری خاطرات 1400 نفر از خانواده های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد نیز برای امسال در دستور كار است.

وی خاطرنشان كرد: در زمینه تبدیل وضعیت استان زنجان پیشرو است، كه از 1200 نفر تعداد 640 نفر تبدیل وضعیت شده اند.

خبرنگار: زهرا نوری
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۱۲:۴۴ - ۲۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸