دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

كرمانشاه باید به پایتخت تاب آوری كشور تبدیل شود
 
كرمانشاه- مدیركل امور زنان و خانواده استانداری كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه باید به پایتخت تاب آوری كشور تبدیل شود.
كرمانشاه باید به پایتخت تاب آوری كشور تبدیل شود كرمانشاه- مدیركل امور زنان و خانواده استانداری كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه باید به پایتخت تاب آوری كشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهره رستمی ظهر امروز در مراسم افتتاح كارگاه آموزشی توان افزایی و تاب آوری سمن ها در مركز توانبخشی بهزیستی استان كرمانشاه با تاكید بر ضرورت راه اندازی كارگاه آموزشی تاب آوری اظهار كرد: شرایط اجتماعی كنونی با توجه به اعمال تحریم های اخیر مناسب نبوده و به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید نسبت به راه اندازی اینگونه كارگاه های آموزشی اقدام كرد.

وی با بیان اینكه آگاه تر شدن جامعه نسبت به زندگی با كیفیت می تواند روند توسعه در منطقه را شتاب دهد، افزود: با توجه به مشكلات استان كرمانشاه از جمله حاشیه نشینی و كمتر توسعه یافتگی می توان با هماهنگی و تلاش مجموعه های مرتبط از كارگاه های تاب آوری برای ارتقای آموزش در سطح جامعه استفاده كرد.

مدیركل امور زنان و خانواده استانداری كرمانشاه به ضرورت انجام اقدامات اساسی در راستای ارتقای تاب آوری به ویژه در مناطق حاشیه نشین این استان اشاره كرد و گفت: با توجه به اثربخشی تاب آوری و پتانسیل استان كرمانشاه باید اقدامات لازم برای تبدیل این استان به عنوان پایتخت تاب آوری كشور انجام شود، زیرا كه یكی از مشكلات جامعه جدی نگرفتن آموزش بوده در حالی كه باید حساسیت به گونه ای باشد كه در تمامی مراحل زندگی این موضوع در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی كه آموزش اولویت اول تمام كارها قرار گیرد خروجی كار بهتر می شود، همانطور كه در گذشته در مناطقی از كشور كه به آموزش توجه بیشتری شده خروجی بهتری در رابطه با مسائل اجتماعی نسبت به سایر مناطق كشور حاصل شده است.

گفتنی است، سومین مرحله كارگاه آموزشی توان افزایی و تاب آوری با حضور 20 تشكل مردم نهاد به مدت سه روز برگزار شده و این سمن ها در پنج محله شهر كرمانشاه و چهار محله شهرهای اسلام آباد غرب، پاوه، جوانرود و هرسین كلاس های آموزشی را برگزار خواهند كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۲ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱