دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

نشست قاضی زاده هاشمی با اعضای فراكسیون شاهد مجلس/ 17 آیین نامه اجرایی برای قوانین حوزه ایثارگران تدوین شده است
 
نشست رئیس و مدیران عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای فراكسیون شاهد مجلس شورای اسلامی دوشنبه 24 مردادماه در سالن جلسات شهید رسول زاده برگزار شد.
 دكتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا، گفت: در طول چند ماه گذشته تلاش شده است در بنیاد هیچ اقدامی بدون مستندات انجام نشود و شناخت كامل به ابعاد مسائل داشته باشیم و بر اساس آن برنامه تحول و عملیاتی بنیاد تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور با ارائه پرسش هایی در زمینه مسائل بنیاد گفت: در بخش های مختلف باید گزارش های ماهیت بنیاد به افراد ذی نفع ارائه شود تا به اهداف و برنامه مشترك دست پیدا كنیم. در حوزه اقتصادی ما به این نتیجه رسیدیم كه مؤسساتی كه تحت نظر اشخاص هست به آن ها واگذار شود و بنگاه داری غیر مأموریتی در بنیاد به سهام داری و بنگاه داری مأموریتی به غیرانتفاعی تبدیل شود.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران خاطرنشان كرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز تأكید شده است كه بنگاه داری غیر مأموریتی در بنیاد به بنگاه داری سهام داری تبدیل شود، اما به این اصل توجه نشده است.
دكتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به بدهی های بنیاد شهید و  امور ایثارگران گفت: بنیاد بدهی های زیادی را دارد و بسیاری از نهاد ها از جمله دانشگاه ها، بیمه ها و شركت های هواپیمایی حاضر به همكاری با بنیاد نیستند و با پیگیری هایی كه انجام شد بررسی های ما نشان داد كه با وجود قوانین انباشته در مورد ایثارگران هیچ آیین نامه اجرایی مصوب دولت وجود ندارد. ما نهضت آیین نامه نویسی ایجاد كردیم كه 17 آیین نامه را تاكنون برای ایثارگران آماده كردیم كه برای آزمون سراسری امسال این آیین نامه برای داوطلبان شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بودجه های مصوب بنیاد خاطرنشان كرد: در حالی كه در بخش های اقتصادی بنیاد در طول 10 سال گذشته سالانه حدود 190 میلیارد تومان به بنیاد پرداخت شده است در طول یك سال اخیر 700 میلیارد تومان از این بخش ها دریافت شده است كه با این بودجه 17 آمبولانس تهیه، آسایشگاهی برای بانوان جانباز نخاعی ساخته شد، كارخانه ویلچر سازی تجهیز و راه اندازی شده و مراكز توانبخشی بنیاد در 28 مركز استان فعال شده است در حالی كه سابق بر این تنها چهار مركز توانبخشی در كشور فعال بود.

وی گفت: بودجه بنیاد از 31 میلیارد هزار تومان به حدود 70 هزار میلیارد تومان رسید كه حدود 50 هزار میلیارد تومان آن بودجه بنیاد است و 20 هزار میلیارد تومان برای بدهی های گذشته اختصاص پیدا كرده است كه البته حدود 30 درصد كمتر تخصیص پیدا كرده است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 30 هزار ایثارگر را با وام قرض الحسنه به كربلا اعزام می كنیم.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اهمیت سفر های اردویی و زیارتی برای ایثارگران بر ساخت بیمارستان های مجهز برای ایثارگران تأكید كرد و گفت: باید 5 هزار تخت بیمارستانی جدید آماده شود و قرار است بیمارستان ساسان ارتقا پیدا كند و مذاكره شده است كه بیمارستان های در سطح خوب و عالی برای ایثارگران ساخته شود و همه این ها با تبدیل دارایی های بنیاد امكان پذیر است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ایثارگران گفت: بنیاد شهید  و امور  ایثارگران به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازمند است تا با حمایت، پشتیبانی و مطالبه گری آن ها بتوانیم به ایثارگران خدمت كنیم.
طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد  شهید  و امور  ایثارگران در این نشست گزارشی از اقدامات بنیاد به اعضای فراكسیون شاهد مجلس ارائه كرد.

در پایان این نشست اعضای فراكسیون شاهد مجلس شورای اسلامی به بیان مشكلات جامعه ایثارگری پرداختند و خواستار توجه جدی برای حل مشكلات ایثارگران شدند
   تاریخ: ۱۹:۵۲ - ۲۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۳