دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

قرارداد پنج هزار و 600 واحد طرح نهضت ملی مسكن در استان مركزی منعقد شد
 
اراك - ایرنا - مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات به پنج هزار و 600 واحد در طرح نهضت ملی مسكن در این استان منعقد شد.
قرارداد پنج هزار و 600 واحد طرح نهضت ملی مسكن در استان مركزی منعقد شد اراك - ایرنا - مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات به پنج هزار و 600 واحد در طرح نهضت ملی مسكن در این استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «صید نبی حیدریان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 17 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: 16 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسكن در استان مركزی به بانك مسكن معرفی شده كه هشت هزار و 112 واحد آنها مربوط به طرح كیسون است كه در مرحله تشكیل پرونده قرار داشته و با تشكیل پرونده انعقاد قرارداد انجام می شود.

مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی خاطرنشان كرد: سقف پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسكن در مركز استان سه میلیارد و 500 میلیون ریال و سایر شهرها سه میلیارد ریال است.

حیدریان گفت: قرارداد پرداخت 811 میلیارد و 255 میلیون ریال تسهیلات به 260 واحد مسكونی در بافت های فرسوده این استان در سال جاری منعقد شد كه عمده این تسهیلات مربوط به شهر اراك بوده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات بانك مسكن استان مركزی در سال جاری بوده و 80 تا 90 درصد اعتباراتی كه در این حوزه به بانك اختصاص یافته پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است.

مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی یادآور شد: 99 درصد واحدهای مسكن مهر در استان مركزی تعیین و تكلیف شده و بقیه این واحدها نیز در حال تعیین و تكلیف است.

حیدریان خاطرنشان كرد: تسهیلات پرداخت شده توسط بانك مسكن این استان در سال گذشته 80 درصد افزایش یافت و این بانك در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است.

وی از افزایش تسهیلات حساب جوانان بانك مسكن خبرداد و گفت: افراد می توانند با پرداخت ماهانه پنج میلیون ریال در شهرهای اراك و ساوه پس از 15 سال از 17 میلیارد ریال تسهیلات و سایر شهرها استان 14 میلیارد ریال تسهیلات مسكن بهره مند شوند.

مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی یادآور شد: بانك مسكن از محل خرید اوراق در شهر اراك و ساوه تا سه میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مسكن به زوجین و یك میلیارد و 600 میلیون ریال انفرادی پرداخت می كند.

حیدریان افزود: این تسهیلات در سایر شهرهای استان نیز به زوجین 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و انفرادی یك میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مسكن پرداخت می شود.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات اجاره مسكن نیز می توانند با خرید اوراق تا 400 میلیون ریال تسهیلات اجاره مسكن در شهرهای اراك و ساوه و 300 میلیون ریال در سایر شهرهای استان بهره مند شوند.

مدیر امور شعب بانك مسكن استان مركزی گفت: نخبگان استان نیز می توانند برای ساخت و خرید مسكن تا 6 میلیارد ریال از تسهیلات بانك مسكن با نرخ 18 درصد و بازپرداخت 20 ساله بهره مند شوند.

90 درصد تسهیلات بانك مسكن در حوزه ساخت، خرید و تعمیرات و بقیه در سایر حوزه ها پرداخت می شود.

920 واحد معاملات املاك مسكن در اراك فعال است.

برچسب ها
- تسهیلات بانكی
- استان مركزی
- بانك مسكن
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۲ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۷