دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

25 پایه تشویقی به استادان فعال نوآوری، فناوری و دانش بنیان كشور اختصاص یافت
 
معاون نوآوری وزیر علوم با اشاره به اختصاص 25 پایه تشویقی برای استادان فعال در حوزه های نوآوری، فناوری و دانش بنیان گفت: ایجاد پردیس های فناوری در دانشگاه های یزد نشان دهنده تغییر رویكرد اساسی در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان یزد است.
25 پایه تشویقی به استادان فعال نوآوری، فناوری و دانش بنیان كشور اختصاص یافت
معاون نوآوری وزیر علوم با اشاره به اختصاص 25 پایه تشویقی برای استادان فعال در حوزه های نوآوری، فناوری و دانش بنیان گفت: ایجاد پردیس های فناوری در دانشگاه های یزد نشان دهنده تغییر رویكرد اساسی در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان یزد است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی خیرالدین شامگاه سه شنبه در نشست ستاد فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با بیان اینكه استان یزد بیشترین آمار تشكیل ستاد نوآوری و فناوری كشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: امروز مصوبات خوبی برای زیست بوم فناوری و نوآوری یزد داشتیم كه كارخانه نوآوری درخشان و پردیس علم و فناوری دانشگاه یزد از جمله این موارد است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینكه دستگاه ها به خصوص دانشگاه ها به راحتی زمین خود را تحت اختیار شركت ها قرار نمی دهند گفت: ایجاد پردیس فناوری در دانشگاه های یزد نشان دهنده تغییر رویكرد اساسی در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان یزد است.

وی بیان كرد: خوشبختانه 60 پایه تشویقی برای هیئت های علمی در دانشگاه ها گرفته شده است كه 25 پایه آن در خصوص اقدامات فناوری، و نوآورانه ایجاد اشتغال و دانش بنیان است، هر هیئت علمی می تواند با هر طرح دانش بنیان تا 5 پایه تشویقی خواهد داشت كه این موضوع به منظور افزایش فعالیت های فناوری و نوآوری اتخاذ شده است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم بیان كرد: در جلسه شورای راهبردی فناوری كه با حضور رئیس جمهور برگزار شد كه شركت های دانش بنیان نوع سه از تسهیلات و امتیازات شركت های دانش بنیان نوع یك و دو استفاده نمایند در این خصوص كارگروه مشتركی از مجموعه های پارك و وزارت علوم و وزارت مربوطه تشكیل شد كه می تواند شركت های دانش بنیان نوع سه را ارزیابی كنند تا از تسهیلات شركت های نوع یك و دو همچون واگذاری اراضی و دیگر تسهیلات ایجاد شده استفاده نمایند به شرطی كه در پارك علم و فناوری عضو باشد.

اسلامی: همه كشورها باید از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند
پاسخ به 156 نیاز صنعت توسط فناوران در رویداد تبادل فناوری صنایع كوچك و متوسط
مراقبت نكردن از فناوری های نوین آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد
خیرالدین تصریح كرد: بهتر است كه دهكده های فناوری نوآوری كشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی و پردیس فناوری ساختمان نیز با مشاركت پارك علم و فناوری استان اجرا شود تا دستاوردهای فناوری و ترویج در حوزه دانش بنیان استان ارتقا یابد.

وی از طرح دستیار فناوری و اشتغال دانشجویی در پارك علم فناوری خبر داد و گفت: تاكنون30 هزار دانشجو شناسایی شدند و پشتیبانی می شوند و بر اساس سطح تحصیلات دانشجویان حقوق دریافت می كنند در طرح دستیار فناوری و ترویج كارافرینی دانشگاه ها باید دانشجویان و شركت های خود را معرفی كنند.

وی گفت: به منظور تأمین نیروی انسانی و مهارت آموزی دانشجویان می توانند به مدت شش ماه در شركت های دانش بنیان استخدام شوند، این طرح یكی از بهترین روش ها برای جلوگیری از مهاجرت دانشجویان و ترغیب آنها به فضای كارآفرینی و نوآوری و اشتغال دانش بنیان است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۵۷ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸