دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وب دا - تشكیل كارگروه جهادی ویژه برای حل مسائل سلامت لرستان
 
وزیر بهداشت در جلسه بررسی مسائل سلامت استان لرستان دستور داد یك كارگروه ویژه از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به صورت فوری و جهادی مشكلات شهرستان های این استان را بررسی و نتیجه بررسی های حاصله را ظرف دو هفته به وی اعلام كنند.
با دستور دكتر عین اللهی صورت گرفت تشكیل كارگروه جهادی ویژه برای حل مسائل سلامت لرستان
وزیر بهداشت در جلسه بررسی مسائل سلامت استان لرستان دستور داد یك كارگروه ویژه از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به صورت فوری و جهادی مشكلات شهرستان های این استان را بررسی و نتیجه بررسی های حاصله را ظرف دو هفته به وی اعلام كنند.



به گزارش وبدا، دكتر بهرام عین اللهی در نشست بررسی مسائل حوزه سلامت استان لرستان كه پس از بازدید از بیمارستان های شهید رحیمی و پروژه نیایش خرم آباد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، استاندار، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سه تن از معاونان وزارت بهداشت، رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشكی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت كه برنامه اصلی وزارت بهداشت در این دوره است، به رشد متوازن دانشگاه ها و دسترسی عادلانه مردم در همه نقاط كشور به خدمات بهداشتی و درمانی كمك می كند.

وی ادامه داد: برای حل مشكلات حوزه سلامت به همراه معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت علاوه به لرستان آمده ایم و توان خود را برای حل این مشكلات به كار خواهیم گرفت البته حل برخی مشكلات نیاز به زمان و برخی دیگر نیاز به منابع و اعتبارات دارد.

دكتر عین اللهی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد كار و تلاش بیشتر برای حل مشكلات كشور، گفت: تاریخ لرستان، بسیار افتخارآمیز است و مردم این استان به انقلاب وفادار بوده و هستند؛ خط شكنان دوران دفاع مقدس عمدتا اهل لرستان بوده اند و ما خدمتگزاری به مردم را وظیفه اصلی خودمان می دانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینكه هیچ محدودیتی برای خلاقیت و نوآوری در دانشگاه های علوم پزشكی نداریم، گفت: دانشگاه علوم پزشكی لرستان استعداد زیادی برای رشد و پیشرفت دارد و یكی از زمینه های پیشرفت این دانشگاه هم رشته توانبخشی است.

وی خاطرنشان كرد: امسال برای اولین بار در مقطع تخصصی، بومی گزینی را اجرا می كنیم كه با اجرای طرح های بومی گزینی، سرمایه گذاری پایداری برای حل مشكلات تامین نیروی انسانی پزشكی و تخصصی در سطح كشور به ویژه در مناطق كم برخوردار صورت می گیرد.

وزیر بهداشت رفع مشكلات را نیازمند كار، برنامه ریزی، اختصاص منابع، زمان و اولویت بندی مشكلات دانست و گفت: وجود 5 كارخانه داروسازی در استان لرستان، باعث افتخار است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی باید به سمت خودكفایی و تقویت تولید و اشتغال برویم البته طرح دارویار نیز گامی استوار در مسیر خودكفایی صنعت دارو است.

دكتر عین اللهی با بیان اینكه دانشگاه ها باید در رفع مشكلات مردم و كشور، نقش آفرینی كنند، گفت: تعداد شركت های سرم سازی در كشور محدود است كه نیاز به افزایش آنها وجود دارد تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات این محصولات نیز افزایش یابد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۰۴ - ۲۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹