دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

معاون بهزیستی قزوین: به كودكان كم شنوای زیر 6 سال سمعك رایگان تعلق می گیرد
 
قزوین - ایرنا - معاون توانبخشی بهزستی استان قزوین به اختلالات كم شنوایی و ناشنوایی اشاره كرد و گفت: برای كودكان كم شنوای زیر 6 سال این استان سمعك رایگان تعلق می گیرد.
معاون بهزیستی قزوین: به كودكان كم شنوای زیر 6 سال سمعك رایگان تعلق می گیرد قزوین - ایرنا - معاون توانبخشی بهزستی استان قزوین به اختلالات كم شنوایی و ناشنوایی اشاره كرد و گفت: برای كودكان كم شنوای زیر 6 سال این استان سمعك رایگان تعلق می گیرد.

راحله جاتن روز جمعه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی از بدو تولد، كودكان را مورد غربالگری قرار می دهد و در تمامی بیمارستانهای استان قزوین نیز این مهم انجام می گیرد.

وی یادآورشد: با غربالگری صورت گرفته پارسال 719 نفر مشكوك و 84 مورد هم كم شنوا و ناشنوا تشخیص داده شد كه برای دریافت سمعك و كاشت حلزون معرفی شدند.

جاتن به افزایش اعتبارات خرید تجهیزات اشاره كرد و افزود : پارسال 900 دستگاه سمعك خریداری شد و حتی كودكانی كه جهت كاشت حلزون كاندیدا بودند به بیمارستان ارجاع داده شدند و عمل كاشت انجام گرفت.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین شمار كودكان كم شنوای زیر 7 سال این استان را 128 نفر اعلام كرد و گفت: هر چه مداخلات توانبخشی و درمانی زودتر صورت گیرد موفق تر خواهد بود.

وی به درخواست خرید 500 دستگاه سمعك برای سالجاری اشاره كرد و گفت: سازمان بهزیستی كشور پیگیر كاشت حلزون برای كودكان زیر 6 سال بصورت رایگان است و در صورت تصویب ، خانوادهایی كه كودكان آنها كاندیدای كاشت حلزون هستند هیچ مبلغی را پرداخت نخواهند كرد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- سنجش شنوایی
- استان قزوین
- مراكز مثبت زندگی
- كم شنوایی
- سمعك
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۵۳ - ۲۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷