دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

رعایت نكردن نكات ایمنی، افت شنوایی غیرقابل درمان را بهمراه دارد
 
قزوین - ایرنا - كارشناس بهداشت حرفه ای حوزه سلامت شهرستان آوج گفت: رعایت نكات نكات ایمنی براثر آلودگی صوتی افت شنوایی غیرقابل درمان برای شاغلین را به همراه دارد.
رعایت نكردن نكات ایمنی، افت شنوایی غیرقابل درمان را بهمراه دارد قزوین - ایرنا - كارشناس بهداشت حرفه ای حوزه سلامت شهرستان آوج گفت: رعایت نكات نكات ایمنی براثر آلودگی صوتی افت شنوایی غیرقابل درمان برای شاغلین را به همراه دارد.

اصغر صادقی روز جمعه با اعلام این مطلب به پیشرفت تدریجی افت شنوایی شغلی اشاره كرد و افزود : ممكن است قبل از اینكه خود فرد متوجه شود، مقدار قابل توجه ای از شنوایی اش را از دست بدهد و این افت شنوایی پیشرونده در شاغلان، درمان پذیر نیست و ممكن است با افزایش آن حتی فرد در فهم مطالب یك مكالمه آرام در یك فضای ساكت نیز دچار دشواری شود.

این كارشناس بهداشت حرفه ای حوزه سلامت شهرستان آوج اظهار كرد: استفاده از گوشی مناسب در حین كار، یكی از ساده ترین راهكارهای كنترلی در مواجهه با آلودگی صوتی است.

به گفته صادقی انجام تست شنوایی سنجی برای تشخیص كاهش شنوایی، از مهم ترین عوامل در حفظ سلامت شاغلین است.

وی با اذعان به اینكه كاهش آستانه شنوایی به صورت موقت و دائم، افزایش تحریكات عصبی، افزایش ضربان قلب و فشار خون، كاهش بازده كاری، خستگی زودرس و افزایش میزان حوادث، از اثرات آلودگی صوتی بر انسان است، گفت: استاندارد صدا در محیط كار، 85 دسی بل در هشت ساعت كاری است و در صورتی كه صدای محیط كار به 88 دسی بل برسد، باید میزان مواجهه به چهار ساعت كاهش پیدا كند.

كارشناس بهداشت حرفه ای حوزه سلامت شهرستان آوج گفت: مشاغلی مانند جوشكاری، صافكاری و كاركنان دستگاه های سنگ خردكنی و معادن از مشاغل پُر سر و صدا است.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- سنجش شنوایی
- قانون معادن
- كارگر معدن
- استان قزوین
- قزوین
- كم شنوایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۰۶ - ۲۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶