دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مردم شهرستان های شرق كرمانشاه منتظر دستاورد سفر وزیر بهداشت هستند
 
كرمانشاه- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با سفر وزیر بهداشت به كرمانشاه، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان این سه شهرستان صورت پذیرد و مردم منتظر دستاوردهای این سفر هستند.
مردم شهرستان های شرق كرمانشاه منتظر دستاورد سفر وزیر بهداشت هستند كرمانشاه- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با سفر وزیر بهداشت به كرمانشاه، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان این سه شهرستان صورت پذیرد و مردم منتظر دستاوردهای این سفر هستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، «علی رضایی» در نشست بررسی مشكلات حوزه بهداشت و درمان استان با حضور وزیر بهداشت افزود: شهرستان هرسین جزو 31 شهرستان محروم كشور است و شبكه های بهداشتی درمانی هرسین، كنگاور و صحنه نیاز اساسی به تعمیرات و بهسازی در بخش های مختلف دارد.

وی اظهار داشت: در این شهرستان ها از نظر تعداد آمبولانس های اورژانس و بیمارستان كمبود داریم و پد بالگرد اورژانس هوایی نیاز فوری این سه شبكه است، زیرا كه محورهای مواصلاتی این شهرستان ها حادثه خیز است.

نماینده كنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: در هیچ یك از این شهرستان ها دستگاه MRI وجود ندارد و در بسیاری از تجهیزات بیمارستانی نیز با كمبود مواجه هستند.

وی اظهار داشت: كمبود نیروی متخصص بخصوص در بیمارستان هرسین مشهود است، همچنین كمبود متخصص بیهوشی از دیگر مواردی است كه نیاز به پیگیری دارد.

رضایی، راه اندازی دانشكده پرستاری از دیگر مطالبات مردم این شهرستان ها در راستای ارایه خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی عنوان كرد و گفت: امیدوارم در این زمینه نیز اعتبار لازم تامین شود.

وی در پایان از استاندار و رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه كه همواره همكاری خوبی با مجمع نمایندگان استان داشته اند، قدردانی كرد.

به گزارش ایرنا، دكتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صبح پنجشنبه با استقبال «بهمن امیری مقدم» استاندار، جمعی از نمایندگان، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشكی وارد كرمانشاه شد.

سفر به چند شهرستان استان و بازدید از بیمارستان های این شبكه ها و همچنین نشست با جمعی از نمایندگان و اعضای هیات رییسه دانشگاه برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان از اهداف سفر یك روزه وزیر بهداشت به استان كرمانشاه بود.

در این سفر همچنین دكتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دكتر عین اللهی را همراهی كرد.

دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه 9 دانشكده دانشكده های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشكی و دانشكده پرستاری سنقر و كلیایی دارد.

85 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است كه از این تعداد 18 رشته در مقطع PHD (دكترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دكترای عمومی (پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی)، 29رشته كارشناسی ارشد، 22 رشته كارشناسی و یك رشته كاردانی است.

این دانشگاه همچنین 552 عضو هیأت علمی دارد و 668 دانشجوی خارجی نیز اكنون در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از 1300 مقاله در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تولید و منتشر می شود.

استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

برچسب ها
- مجلس شورای اسلامی
- صحنه
- كرمانشاه
- كنگاور
- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۲۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳