دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای حوزه بهداشت و درمان كرمانشاه مصوب شد
 
كرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان و با پیگیری استاندار، هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان مصوب شد.
هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای حوزه بهداشت و درمان كرمانشاه مصوب شد كرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان و با پیگیری استاندار، هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «قباد محمدی» عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشكلات حوزه بهداشت و درمان استان با حضور وزیر بهداشت افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبار پروژه هایی كه راه اندازی آنها سالها آرزوی مردم كرمانشاه و بسیاری از مشكلات حوزه بهداشت و درمان استان بوده، مرتفع شود.

وی اظهار داشت: با اجرای پروژه های بیمارستانی در شهرهای روانسر و دالاهو، تمام شهرستان های استان كرمانشاه صاحب بیمارستان می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: هم اكنون توجه بسیار خوبی به پروژه های حوزه سلامت استان شده است و بسیاری از این طرح ها از جمله اورژانس بیمارستانی، بیمارستان سرطان، خوابگاه 400 نفره دانشجویی و 500 تخت بیمارستانی تا 2 سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه كرد: همچنین اجرای پروژه های بیمارستانی در مناطق محروم از دیگر مواردی است كه در این سفر مورد توجه قرار گرفت و با اجرای این طرح ها در محروم ترین مناطق استان بیمارستان خواهیم داشت.

دكتر محمدی عنوان كرد: استان كرمانشاه مركز درمان غرب كشور محسوب می شود و تعداد بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان های استان از استان های هم جوار هستند.

وی با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در زمینه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، فناوری و بهداشت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در راستای اقدامات انجام شده در مقابله با كرونا بسیار خوب عمل شده و در واكسیناسیون نیز جزو استان های با درصد بالا هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه افزود: خوشبختانه واكسیناسیون باعث شد سطح ایمنی مردم در این پیك و پیك قبلی بالا باشد و پوشش خوب واكسیناسیون باعث نجات جان بسیاری از هموطنان شد.
وی یادآور شد: با روی كار آمدن دولت سیزدهم، شاهد اقدامات خوبی در حوزه واكسیناسیون گسترده در سراسر كشور بوده ایم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه 9 دانشكده دانشكده های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشكی و دانشكده پرستاری سنقر و كلیایی دارد.

85 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است كه از این تعداد 18 رشته در مقطع PHD (دكترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دكترای عمومی (پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی)، 29رشته كارشناسی ارشد، 22 رشته كارشناسی و یك رشته كاردانی است.

این دانشگاه همچنین 552 عضو هیأت علمی دارد و 668 دانشجوی خارجی نیز اكنون در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از 1300 مقاله در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تولید و منتشر می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صبح امروز با استقبال «بهمن امیری مقدم» استاندار، جمعی از نمایندگان، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشكی وارد كرمانشاه شد.

سفر به چند شهرستان استان و بازدید از بیمارستان های این شبكه ها و همچنین نشست با جمعی از نمایندگان و اعضای هیات رییسه دانشگاه برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان از اهداف سفر یك روزه وزیر بهداشت به استان كرمانشاه است.

برچسب ها
- سید ابراهیم رییسی
- سفر استانی
- كرمانشاه
- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۳۵ - ۲۷/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶