دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

كنترل هزینه های بهداشت و سلامت با یك خدمت جدید دانش بنیان
 
تهران - ایرنا - یك شركت خلاق با همكاری دو بانك كشور با طراحی «داروكارت»، امكان خرید دارو و همچنین دریافت خدمات از مراكز درمانی را تا سقف 50 درصد كاهش هزینه برای متقاضیان فراهم كرده است.
كنترل هزینه های بهداشت و سلامت با یك خدمت جدید دانش بنیان تهران - ایرنا - یك شركت خلاق با همكاری دو بانك كشور با طراحی «داروكارت»، امكان خرید دارو و همچنین دریافت خدمات از مراكز درمانی را تا سقف 50 درصد كاهش هزینه برای متقاضیان فراهم كرده است.

به گزارش ایرنا، دكتر امید شاهمرادی مدیرعامل این شركت خلاق در حوزه سلامت شنبه شب در آئین رونمایی از «داروكارت» در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشكی ایران، با بیان اینكه طراحی این كارت تخصصی از سال 1399 آغاز شد، افزود: این كارت، نخستین كارت خدماتی است كه با همكاری بانك پاسارگارد و تجارت در حوزه سلامت صادر می شود.

وی با اشاره به عقد قرارداد با 1200 مركز درمانی در كشور گفت: در واقع این كارت با هدف حمایت از همه خانوارهای ایرانی در سراسر كشور بخصوص خانوارهای كم درآمد و بی بضاعت، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست طراحی شده است.

شاهمرادی در خصوص ویژگی داروكارت تصریح كرد: این كارت در واقع به كاربران امكان خرید از داروخانه ها، مراكز درمانی، تصویربرداری، سونوگرافی، فیزیوتراپی و حتی ویزیت پزشكان متخصص و خدمات مراقبتی در منزل را تا سقف 50 درصد تخفیف درهزینه فراهم كرده است.

این فعال حوزه شركت های خلاق با بیان اینكه این شركت در واقع با طراحی داروكارت گپ های موجود در بیمه های تكمیلی و پایه را پر كرده است، افزود: پیش از این اپلیكیشن داروپیك را در حوزه درمان روانه بازار كرده بودیم و به دلیل اینكه پرداخت بیمه برای بخشی از داروها با قوانین سفت و سخت بیمه ای همراه است و مشمول بیمه نمی شود، تصمیم به راه اندازی و طراحی این كارت كردیم.

وی خاطرنشان كرد: «داروپیك» نیز نخستین سامانه هوشمند ارائه خدمات درمان و سلامت در حوزه های استعلام نسخه های پزشكی، ویزیت و مشاوره آنلاین، خدمات آزمایشگاهی، تصویر برداری و پرستاری است كه پیش از این از سوی این شركت خلاق راه اندازی شده است.

شاهمرادی با بیان اینكه «داروكارت» با همكاری واحدپرداخت الكترونیك بانك پاسارگارد طراحی و صادر می شود، افزود: كاربر كارت هیچ ارتباطی با ما ندارد، یعنی فردی كه به عنوان یك كاربر این كارت را تهیه می كند، یك حساب بانكی در حساب بانك مقصد باز می كند و كنترل مبالغ داخل آن نیز برعهده خود كاربر و زیر نظر بانك است و هنگامی كه كاربر از مراكز تحت قرارداد با ما خدمات می گیرد، بسته به خدمت، از كاهش هزینه ای 10 تا 50 درصد برخوردار می شود.

مدیرعامل این شركت خلاق همچنین گفت: «داروكارت» مانند كیف پول های دیگر نیست كه پول به حساب یك شركتی واریز شود و كاربر فقط بصورت دیجیتال آن را هزینه كند، بلكه كاملا پول در حساب خود كاربر است و هیچ ارتباطی با ما ندارد.

برچسب ها
- شركت های خلاق
- بیمه تكمیلی
- بهداشت و سلامت
- نوآوری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۴۹ - ۲۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵