دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

83 تشكل مردم نهاد حوزه سلامت در زنجان فعالیت می كند
 
زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اكنون 83 تشكل مردم نهاد سلامت در حیطه های مختلفی از جمله آموزشی، پیشگیری، توانبخشی، پروژه های عمرانی، تامین تجهیزات و مددكاری در سطح استان فعالیت می كند.
83 تشكل مردم نهاد حوزه سلامت در زنجان فعالیت می كند زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اكنون 83 تشكل مردم نهاد سلامت در حیطه های مختلفی از جمله آموزشی، پیشگیری، توانبخشی، پروژه های عمرانی، تامین تجهیزات و مددكاری در سطح استان فعالیت می كند.

دكتر حسن بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برشماری زمینه های مشترك همكاری سمن ها و خیریه های سلامت با دانشگاه علوم پزشكی زنجان اشاره كرد و افزود: ارائه تجربیات موفق و الگوها و ایده های برتر، همكاری در بحران ها و بلایا، همكاری در ارزیابی و پایش سلامت، برگزاری برنامه های آموزشی و توانمندسازی، همكاری در كمپین های سلامت و معرفی داوطلبان و خیرین سلامت جهت تقدیر و فرهنگسازی از جمله این زمینه ها است.

وی با بیان اینكه سمن ها حلقه اتصال مردم و دولت هستند اظهار داشت: برای تحقق همه جانبه سلامت در جامعه، لازم است از ظرفیت ها و توانمندی های بخش غیردولتی از جمله سمن ها و تشكل ها استفاده شود.

این مسوول با تاكید بر اینكه سلامت فقط به معنای فقدان بیماری نیست ادامه داد: در یك نگاه جامع كه هم اكنون در دنیا مطرح است، سلامت همه ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی را دربر می گیرد و ما به عنوان متولیان سلامت باید این نگاه جامع و همه جانبه به شاخصه های سلامت را داشته باشیم و در این خصوص همكاری بخش غیردولتی و تشكل های سلامت محور ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینكه در دنیا 25 تا 30 درصد حوزه سلامت توسط بخش دولتی و مابقی به صورت غیردولتی پشتیبانی می شود، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه سمن ها توسط گروه های مردمی مدیریت می شوند، جلب اعتماد عمومی در آنها بیشتر است و با توجه به تنوع گرایش ها و تخصصی شدن فعالیت آنها، با صرف هزینه كمتری می توان به نتایج مطلوب دست یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشكی زنجان در خصوص استفاده از همه ظرفیت ها و امكانات دانشگاه علوم پزشكی زنجان برای انعكاس فعالیت ها و توانمندی های تشكل های مردمی و خیریه های استان یادآور شد: در این خصوص لازم است در رسانه های استان نیز بسترسازی مناسبی انجام گیرد چرا كه شفاف سازی در این زمینه، موجب ایجاد اعتماد و همچنین اشاعه ی فرهنگ نوع دوستی در جامعه می شود.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان
- سازمان های مردم نهاد
- زنجان
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۹ - ۲۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶