دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

876 كودك كار در استان بوشهر ساماندهی شدند
 
بوشهر - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 876 كودك كار در این استان شناسایی و در 2 مركز حمایتی آموزش كودك و خانواده بوشهر و برازجان نگهداری و زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند.
876 كودك كار در استان بوشهر ساماندهی شدند بوشهر - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 876 كودك كار در این استان شناسایی و در 2 مركز حمایتی آموزش كودك و خانواده بوشهر و برازجان نگهداری و زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند.

حسین اسدی راد روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینكه كودكان زیر 18 سال ایرانی و غیر ایرانی كه در اماكن پرتردد مشغول به كسب و كار هستند به عنوان كودك كار شناخته می شوند افزود: از این شمار 327 كودك در دشتستان، 180 كودك در بوشهر و 369 كودك در سایر شهرستان های این استان شناسایی و در این مراكز نگهداری می شوند.

وی بیان كرد: كودكان كار شناسایی شده با هدف توانمند سازی، زیر پوشش آموزش های مختلف فرهنگی و حمایتی قرار می گیرند و در خانواده های خود ساماندهی می شوند.

اسدی راد اضافه كرد: كودكان شناسایی شده شامل 222 كودك غیر ایرانی مجوز دار شامل 32 دختر و 190 پسر، 257 كودك غیر ایرانی فاقد مجوز شامل 80 دختر و 177 پسر و افزون براین نیز 387 كودك ایرانی شامل 66 دختر و 331 پسر هستند.

وی ادامه داد: مهمترین چالش در زمینه كودكان كار این است كه بیشتر این كودكان دارای خانواده هستند و این خانواده ها معتقدند كه كودك در هر سنی باید كار كند این درحالی است كه این گروه از كودكان در معرض آسیب های روانی قرار دارند و ارتقای سلامت روان و كنترل و كاهش آسیب اجتماعی از مهمترین كاركرد بهزیستی برای این گروه از كودكان به شمار می رود.

مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: كار كودكان یكی از شكل های ناهنجار در جامعه و براساس لایحه حقوق كودكان یكی از مصادیق كودك آزاری به شمار می رود.

اسدی راد اضافه كرد: كودكان، بی دفاع ترین گروه درجامعه به شمار می روند كه مورد تهدید خطرها و آسیب های زیادی قرار دارند به همین دلیل همه كشورها درصددند قوانینی را تدوین كنند كه مانع از آزار و آسیب علیه كودكان شود.

مدیر كل بهزیستی استان بوشهر افزود: لایحه حمایت از، اطفال و نوجوانان هم به همین منظور تدوین شده است كه به واسطه آن بهزیستی به عنوان متولی اصلی حمایت از كودكان آسیب دیده می تواند وظایف خود را در قبال حفاظت از كودكان تخصصی تر و مؤثرتر از همیشه دنبال كند.

وی گفت: این قانون بیش از 14 دستگاه كشور را موظف كرده است در راستای دفاع از حقوق كودكان و پیشگیری از كودك آزاری در كنار بهزیستی باشند.

اسدی راد، 2 علت عمده كار كودكان را در استان بوشهر در وهله اول فقر مالی و سپس سبك زندگی آنها عنوان كرد و گفت: لازم است در مداخله های حمایتی از این كودكان به این علت ها توجه شود.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- بوشهر
- كودكان كار
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۲ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳