دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی یك موردی مشكوك به آبله میمون در مازندران
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل : منتظر جواب قطعی نمونه ارسال شده فرد مشكوك به آبله میمون هستیم.
حذف ماسك توصیه نمی شود
شناسایی یك موردی مشكوك به آبله میمون در مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل : منتظر جواب قطعی نمونه ارسال شده فرد مشكوك به آبله میمون هستیم.


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت:خبری در یكی از سایت های خبری به همراه یك تصویر از یك بیمار منتشر و اعلام شده بود كه این فرد روز جمعه 26 مرداد ماه به یكی از داروخانه های شبانه روزی شهرستان بابل مراجعه كرده كه علائم پوستی شبیه به آبله میمونی داشته است.

دكتر حسین جلاهی با بیان اینكه این بیمار با كودك مبتلا به آبله مرغان در تماس بود و سابقه آبله هم نداشته است، افزود: طبیعی است كه اولین تشخیص برای این فرد آبله مرغان است.

او گفت: نمونه گیری از فرد مشكوك به آبله میمون در این شهرستان گرفته شده و منتظر جواب قطعی نمونه ارسال شده هستیم.

دكتر جلاهی با بیان اینكه هر نوع عوارض پوستی رو نمی شود به بیماری آبله میمونی ربط داد ادامه داد: عوارض پوستی ممكن است حتی واكنش به استفاده از یك دارو ساده بوجود آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل افزود: در 300 مورد آزمایش مشكوك به آبله میمونی كه در كل كشور مورد بررسی قرار گرفت فقط یك مورد مثبت شد.

او گفت: بیماری آبله میمونی مانند ویروس كرونا منتشر نمی شود به همین دلیل مردم نگران نباشند، چونكه مجموعه دانشگاه علوم پزشكی به دقت در حال انجام آزمایش ها هستند.

دكتر جلاهی افزود: با توجه به لزوم جلوگیری از تخریب آرامش روانی و تشویش اذهان عمومی، از تمامی فعالین رسانه ای انتظار می رود، با نگاهی دغدغه مند و مسئولانه نسبت به سلامت مردم، پیش از نشر و بازنشر اخبار، از صحت مطالب اطمینان حاصل كنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل به اشاره موج هفتم سویه جدید اُمیكرون در استان گفت:حذف ماسك در شرایط كنونی به عنوان یك نسخه برای همه افراد توصیه نمی شود، زیرا متخصصان هشدار می دهند كه روند بیماری ممكن است یك مرتبه و ظرف مدت كوتاهی مانند یك ماه دگرگون شود.

{$sepehr_media_8422097_400_300}
   تاریخ: ۰۸:۵۳ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷