دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بیمه تكمیلی چند درصد هزینه درمان را پرداخت می كند؟ كدام بیمه دوره انتظار ندارد؟
 
هزینه های درمان از همیشه سنگین تر و سخت تر شده و پرداخت آن ممكن است برای افراد چالش برانگیز باشد؛ اما چاره چیست؟ وقتی حرف از بیماری و هزینه می شود، ناخودآگاه ذهن مان به سمت بیمه می رود. بیمه های پایه به صورت كامل و جامعه نمی توانند از پس هزینه های سلامت و درمان بر بیایند، به همین دلیل در چنین ...
هزینه های درمان از همیشه سنگین تر و سخت تر شده و پرداخت آن ممكن است برای افراد چالش برانگیز باشد؛ اما چاره چیست؟ وقتی حرف از بیماری و هزینه می شود، ناخودآگاه ذهن مان به سمت بیمه می رود. بیمه های پایه به صورت كامل و جامعه نمی توانند از پس هزینه های سلامت و درمان بر بیایند، به همین دلیل در چنین شرایطی بهترین انتخاب می تواند بیمه تكمیلی باشد.

image-20220821161412-1.png با داشتن بیمه تكمیلی تمام هزینه های دارو، بستری، جراحی و غیره به سادگی جبران می شوند. هزینه های دندان پزشكی، چشم پزشكی و برخی دیگر خدمات سلامتی توسط بیمه های پایه پرداخت نمی شوند؛ اما با تكمیلی، بله! شركت های بیمه مختلف هم برای طرح های بیمه تكمیلی خود، دوره انتظار متفاوتی درنظر می گیرند. این دوره انتظار برای این است كه بیمه شده دست كم برای چند ماه متوالی حق بیمه پرداخت كند. اگر این دوره انتظار وجود نداشته باشد، شركت های بیمه محبور می شوند از پرداختی های بیمه شده های قدیمی تر برای جبران هزینه های تازه واردها استفاده كنند. طبیعتا روال شدن چنین اتفاقی می تواند خدمت رسانی و تامین بودجه لازم برای پرداخت هزینه ها را مختل كند. اما آیا امكانی وجود دارد تا این دوره انتظار كوتاه تر شود؟ حالا در ادامه مزایای بیمه تكمیلی را برای شما نوشته ایم.

خرید انواع بیمه تكمیلی بیمه تكمیلی انواع مختلفی دارد كه بصورت كلی عبارتند از انفرادی، خانواده و گروهی؛ اما كدام برای شما مناسب است؟

بیمه تكمیلی انفرادی یكی از ساده ترین و بهترین انواع بیمه تكمیلی، انفرادی آن است. از لحاظ میزان پوشش های انفرادی شباهت زیادی به دیگر انواع تكمیلی دارد؛ اما مهم ترین تفاوت آن نسبت به گروهی قیمت آن است. بیمه درمان انفرادی نسبت دیگر نوع های بیمه درمان هزینه كمتری را می تواند روی دست شما بگذارد. این موضوع نیز حائز اهمیت است كه برای استفاده از بیمه انفرادی درمان نیاز به داشتن بیمه پایه نیست؛ برای مثال بدون داشتن بیمه پایه می توانید بیمه درمان تكمیلی شخص واحد دی را خریداری كنید.

بیمه تكمیلی خانواده یكی دیگر از انواع بیمه تكمیلی، نوع خانواده آن است. این نوع بیمه تكمیلی هم هزینه های شما و هم خانواده شما را جبران كند برای استفاده از این پوشش های برای خود و خانواده تان هم می توانید از شركت محل كارتان درخواست دهید، هم خودتان برای این كار دست بكار شوید.

بیمه تكمیلی چند درصد هزینه درمان را پرداخت می كند؟ كدام بیمه دوره انتظار ندارد؟

بیمه تكمیلی خانواده یكی از انواع بیمه درمان است

بیمه تكمیلی گروهی این بیمه مخصوص شركت ها است و با استفاده از این نوع گروهی آن، مدیران می توانند پرسنل و كارمندان خود را تحت پوشش قرار دهند و هزینه های درمان آن ها را كاهش دهند. بیشتر بیمه های درمان تكمیلی در این نوع گروهی جای می گیرند. كارفرما می تواند اعضای سازمان شامل كاركنان رسمی، پیمانی، قراردادی و حتی كاركنان بازنشسته خود را بیمه تكمیلی نماید البته تعداد این افراد باید از حدی فراتر رود و همه آن افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با شماره كارگاهی آن سازمان باشند.

در بیمه تكمیلی گروهی، علاوه بر اعضای سازمان می توان خانواده آن ها نظیر همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تكفل شان را تحت پوشش قرار داد. مزیت خرید بیمه تكمیلی سازمانی این است كه شما هزینه كمتری را پرداخت می كنید. به همین دلیل اگر در شركتی یا كارخانه ای مشغول بكار هستید، می توانید این امر را پیگیری كنید.

پوشش های بیمه تكمیلی · بیمه تكمیلی پوشش های بسیاری دارد كه در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

· هزینه بستری بیمارستان و جراحی مانند شیمی درمانی

· هزینه جراحی تخصصی و مهم مثل مغز و قلب

· هزینه خدمات پاراكلینیكی مثل سونوگرافی، اسكن، ام آر آی، اكو یا آندوسكوپی و ...

· هزینه های دیگر خدمات تشخیصی از جمله: تست ورزش، تست تنفسی، نوار اعصاب و مغز

· هزینه جراحی های مجاز سرپایی از جمله شكستگی ها و دررفتگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، كرایوتراپی، اكسیزیون لیپوم، تخلیه كیست، لیزردرمانی و بیوپسی

· هزینه خدمات مربوط به آزمایشگاه از جمله پاتولوژی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی و غیره

· هزینه های آمبولانس درون و برون شهری

دیگر پوشش های بیمه تكمیلی فردی، گروهی و خانواده از دیگر پوشش های این بیمه می توان به موارد زیر اشاره كرد:

· هزینه زایمان، هم طبیعی هم سزارین

· هزینه نازایی و ناباروری در شرایط مختلف و گوناگون

· شیمی درمانی

· هزینه برطرف كردن مشكلات و درمان چشم و بینایی

· ویزیت و دارو

· هزینه مربوط به اورژانس

· هزینه های دندان پزشكی مثل جرم گیری، پركردن یا عصب كشی و ...

· هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن برای پیوند حداكثر به میزان تعهد پایه سالیانه

· هزینه های مربوط به مشكلات جنین

بیمه تكمیلی چند درصد هزینه درمان را پرداخت می كند؟ كدام بیمه دوره انتظار ندارد؟

هزینه های سرپایی و انتقال با استفاده از آمبولانس تحت پوشش بیمه تكمیلی است

بیمه درمان تكمیلی چه مزایایی دارد؟ زمانی كه شما برای گرفتن خدمات پزشكی به درمانگاه و مراكز درمانی می كنید با انبوهی از خرج و مخارج مواجه می شوید. داشتن بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی نمی تواند هزینه های شما را كسر كند؛ اما وجود بیمه تكمیلی نه تنها هزینه ها را كسر می كند، بلكه پوشش هایی دارد كه بیمه پایه آن را پوشش نمی دهد.

مهم ترین مزیت بیمه درمان تكمیلی (سلامت) پوشش حداكثری هزینه كارهای درمانی و سلامتی است. به صورت كلی می توان گفته كه این بیمه نامه پوشش دهنده كامل هزینه های درمانی شما است.

شرایط سنی بیمه تكمیلی به چه شكل است؟ اگر می خواهید از بیمه تكمیلی استفاده كنید باید به شرایط سنی آن توجه كنید:

· كسی كه میخواهد تحت پوشش قرار گیرد، باید سنش بین 18 تا 70 باشد.

· بهتر است فردی كه می خواهد بیمه شود دارای بیمه پایه باشد. گرچه شركت بیمه هایی مثل بیمه سامان یا دی بدون بیمه پایه نیز این كار را انجام می دهند.

· اگر دارای فرزند هستید، بهتر است بدانید كه فرزند پسر تا سن 22، فرزند دختر تا سن 18 می تواند از پوشش های بیمه تكمیلی خانواده بهره مند شود.

قیمت بیمه تكمیلی به چه عواملی بستگی دارد؟ به صورت كلی نمی توان قیمت دقیقی را برای بیمه تكمیلی اعلام كرد؛ اما مهم ترین عواملی كه بر آن تاثیر دارد، به شرح زیر هستند:

· سقف تعهد انتخابی

· تعداد پوشش های درخواستی

به عبارت دیگر هرچقدر پوشش كه فرد انتخاب می كند، بیشتر باشد هزینه آن نیز بالاتر می رود.

· سن

هرچقدر كه سن فرد بالاتر برود نا باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت كند.

مدارك لازم برای خرید بیمه درمان چیست؟ برای خرید بیمه تكمیلی انفرادی یا خانوادگی مدارك زیر لازم است:

· فرم تكمیل شده درخواست بیمه نامه درمان تكمیلی

· فرم تكمیل شده پرسشنامه سلامت

· صفحه اول شناسنامه و كارت ملی (در بیمه تكمیلی خانودگی ﺑﺮای ﺗﻤﺎم اﻋﻀﺎی ﺧﺎﻧﻮاده ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ نیاز است.)

· كپی صفحه اول دفترچه بیمه

خرید بهترین بیمه تكمیلی برای خرید بهترین بیمه تكمیلی راه های مختلفی وجود دارد. شما هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری می توانید اقدام كنید. حضور فیزیكی ممكن است هم زمان زیادی از شما بگیرد هم اینكه بدون مقایسه، بیمه یا پوشش اشتباهی را انتخاب كنید.

با مراجعه وبسایت های مختلف خرید و فروش بیمه مانند بیمه دات كام می توانید هم مقایسه كاملی را بین شركت های بیمه انجام دهید هم بعصورت قسطی پرداخت خود را انجام دهید.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۶:۳۲ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۷۳