دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

2 هزار و 85 واحد مسكن محرومان در آذربایجان شرقی تحویل متقاضیان شد
 
تبریز - ایرنا - مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ساخت سه هزار واحد مسكن محرومان در استان از سال گذشته، گفت: از این تعداد 2 هزار و 85 واحد تكمیل و تحویل محرومان فاقد مسكن شده است.
2 هزار و 85 واحد مسكن محرومان در آذربایجان شرقی تحویل متقاضیان شد تبریز - ایرنا - مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ساخت سه هزار واحد مسكن محرومان در استان از سال گذشته، گفت: از این تعداد 2 هزار و 85 واحد تكمیل و تحویل محرومان فاقد مسكن شده است.

حجت الله سروری، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع سهمیه استان برای احداث مسكن محرومان، 2 هزار و 906 واحد برای دریافت تسهیلات به بانك های معرفی شده اند.

وی با بیان اینكه تاكنون قرارداد احداث 2 هزار و 900 واحد با بانك ها بسته شده است، اظهار داشت: هم اكنون 2 هزار و 200 واحد در مرحله اتمام سقف بوده و عملیات اجرای فونداسیون 2 هزار و 670 واحد و اسكلت بندی 2 هزار و 300 واحد تمام شده است.

مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه هم اكنون حدود 960 واحد مسكن محرومان در استان نیمه كاره بوده و عملیات تكمیل آن ها در حال اجراست، گفت: برای اجرای این طرح 100 میلیون تومان وام بانكی و 30 میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد پرداخت می شود.

سروری، با بیان اینكه تاكنون 59 میلیارد تومان بلاعوض برای اجرای این طرح در استان پرداخت شده است، ادامه داد: از مجموع سهمیه مسكن محرومان استان، یك هزار و 200 واحد به اعضای كمیته امداد، 600 واحد به اعضای بهزیستی و بقیه واحدها نیز به محرومان فاقد مسكن تعلق گرفته است.

49 درصد مساكن روستایی در آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است

وی با اشاره به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسكن روستایی استان گفت: این طرح از سال 84 آغاز شده و از مجموع 305 هزار و 40 واحد مسكن روستایی آذربایجان شرقی تاكنون 151 هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده كه این تعداد معادل 49 درصد از مسكن روستایی استان است.

مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی گفت: برنامه این بنیاد تا سال 1410 در این حوزه، بازسازی و بهسازی حدود 150 هزار واحد مسكونی روستایی و به نوعی مقاوم سازی تمام واحدهای كم دوام استان است.

سروری، با بیان اینكه مقرر شده بود تا میزان تسهیلات نوسازی مسكن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یابد، افزود: این طرح هنوز در سازمان برنامه و بودجه مصوب نشده و این موضوع موجب بروز مشكل در نوسازی مسكن روستایی شده است.

وی یادآوری كرد: با توجه به اینكه در زمان كنونی 100 میلیون تومان تسهیلات جوابگوی نوسازی مسكن روستایی نیست در صورت تصویب سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ آن به بانك مركزی و بانك های عامل، پرونده 9 هزار مسكن روستایی استان برای استفاده از این تسهیلات و عقد قرارداد به بانك ها معرفی می شود.

سروری، ادامه داد: برنامه جامع كمك به تامین مسكن اقشار كم درآمد ( پرداخت كمك بلاعوض به مشمولین بهزیستی، كمیته امداد، طلاب، ایتام و سایر اقشار ) از سال 1395 تاكنون اجرا شده و برای پنج هزار و 464 نفر كمك بلاعوض به میزان 368 میلیارد ریال پرداخت شده است.

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- تبریز
- بنیاد مسكن انقلاب اسلامی
- توسعه روستایی
- مسكن
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۳۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶