دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

40 درصد كانون های فرهنگی مساجد استان سمنان در روستاها قرار دارد
 
سمنان- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: حدود 40 درصد از كانونهای فرهنگی هنری مساجد این استان با هدف توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در روستاها استقرار دارد.
40 درصد كانون های فرهنگی مساجد استان سمنان در روستاها قرار دارد سمنان- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: حدود 40 درصد از كانونهای فرهنگی هنری مساجد این استان با هدف توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در روستاها استقرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی موسوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و اما م جمعه سمنان به مناسبت روز جهانی مسجد با بیان اینكه در حال حاضر بیش از 260 كانون فرهنگی هنری در مساجد استان سمنان فعال است اضافه كرد: 40 درصد كانون ها مساجد در استان سمنان در مناطق روستایی واقع است كه در دورترین نقاط این استان نیز كانون های مساجد فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، مسجد را بهترین مكان برای تربیت نسل آینده دانست و گفت: جذب كودكان و نوجوانان به مسجد محور اصلی كار كانون های فرهنگی هنری مساجد است

وی افزود: حضور كودكان و نوجوانان در مساجد موجب رونق بیشتر فعالیت های مسجدی می شود.

موسوی افزود: خانواده ها، فرزندان خود را به حضور در مسجد تشویق كنند تا علاوه بر آشنایی با احكام اسلامی در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و هنری با ریل گذاری اصول دین برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه مدیران كانون ها با روحیه جهادی و ایثار و با نیت خدمت به امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی فعالیت های فرهنگی انجام می دهند، اظهار داشت: امروز وظیفه همه مبارزه در جنگ فرهنگی و جنگ نرم است تا در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی كنیم.

مدیر ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اجرای طرح های مختلف توسط كانون های فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح های مختلف قرآنی در حوزه تربیت قاری قرآن، مسابقات قرآنی بچه های مسجد و طرح هر مادر ایرانی، یك مربی قرآنی و نیز در حوزه های اجتماعی طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جشنواره روستایی به توان مردم در استان سمنان در حال برگزاری است.

برچسب ها
- كانون فرهنگی و هنری مساجد
- روستائیان
- سمنان
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- توسعه روستایی
- كانون فرهنگی هنری مساجد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۳۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳