دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

9 بوستان بزرگ پایتخت آمادگی اسكان موقت دارند | اجباری شدن دیواربند در ساخت وسازها
 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینكه موضوع اسكان اضطراری و موقت می تواند به افزایش تاب آوری بعد از بحران كمك كند، گفت: 9 بوستان بزرگ پایتخت آمادگی نسبی برای اسكان موقت دارند.
كرمی محمدی به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا كرمی محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی و مسابقه ملی طراحی اسكان موقت كه در محل دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار شد، گفت: این اقدام مفیدی است كه ما در مدیریت بحران، موضوع را با پیش بینی مخاطرات پیش رو شروع می كنیم و با توجه به توسعه شهرنشینی بدون ملاحظات كافی، در شرایطی قرار داریم كه كنترل و مدیریت بحران بسیار دشوار است به خصوص در تهران كه اگر بحران بزرگی مثل زلزله شدید اتفاق بیفتد دچار مشكلات جدی می شویم و نیازمند كمك نیروهای فعال در كشور خواهیم بود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: برای تهران مخاطره زلزله را پیش بینی می كنیم و یكی از اقدامات خوب معاونت شهرسازی اجباری كردن وال پست (دیواربند) در ساختمان سازی ها است.

كرمی محمدی ادامه داد: ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله و سیل از اقداماتی است كه در شهرداری انجام می شود، در مورد آمادگی و مقابله با بحران، نحوه مقابله ما در كاهش یا افزایش خسارات ناشی از بحران بسیار موثر است و اسكان اینجاست كه مطرح می شود.

او تصریح كرد: كشورهایی داشتیم كه بعد از زلزله نتوانستند سر بلند كنند؛ مثل هاییتی كه تا سال ها همان طور بود. این بحث تاب آوری است و در دنیا در مدیریت بحران هدف، افزایش تاب آوری است و توسعه پایدار توسعه ای موفق است كه تاب آوری را افزایش دهد، تاب آوری یعنی به وضع قبل برگردیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاكید كرد: موضوع اسكان اضطراری و موقت كه دو مقوله نزدیك به هم هستند، می تواند به افزایش تاب آوری بعد از بحران كمك كند. دلیل آن هم این است كه مردم بعد از این كه ضربه سختی خوردند باید نیازهایشان مثل اسكان برطرف شود و اگر این اتفاق نیفتد ضمن اینكه آثار روحی و روانی موضوع را پیچیده تر كند آثار مخرب تری خواهد داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشنهاد ویژه به دانشگاه علم و فرهنگ دارم كه آن ملحق شدن این دانشگاه به جامعه آماری ما است، این طرح بعد از موفقیت طرح مدرسه آماده این هدف را دارد كه آموزش در مقابله با بحران را تقویت كند. وقتی لرزه كوچكی در شهر ایجاد می شود مردم برای خودشان مشكل ایجاد می كنند.

به گفته كرمی محمدی، ما هم در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران كارهایی در این زمینه انجام می دهیم؛ از 4 هزار مدرسه، 3500 مدرسه آموزش داده شده و من مطمئن هستم كه دانشجویان و كاركنان دانشگاه ما نمی دانند بعد از زلزله چه می توانند بكنند.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۰:۲۳ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵