دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 13 هزار نفر در خراسان جنوبی
 
بیرجند - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در یك سال گذشته 11 هزار و 40 مورد حادثه در استان رخ داده كه 13 هزار و 893 نفر از خدمات مختلف امدادی این جمعیت بهره مند شدند.
امدادرسانی هلال احمر به بیش از 13 هزار نفر در خراسان جنوبی بیرجند - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در یك سال گذشته 11 هزار و 40 مورد حادثه در استان رخ داده كه 13 هزار و 893 نفر از خدمات مختلف امدادی این جمعیت بهره مند شدند.

محمدعلی كاووسی روز یكشنبه به رسانه ها اعلام كرد: در بازه زمانی یكسال اخیر 17 هزار و 900 بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: این اقدام خیرخواهانه در طول سال به ویژه در مناسبت های مختلف با مشاركت خیرین و خانه های هلال سطح استان انجام می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 14 بانك امانات تجهیزات پزشكی در استان، عنوان كرد: این بانك ها باهدف كمك به تسكین آلام بشری و تحقق شعار "توان توانمندان در خدمت نیاز نیازمندان" و همچنین حمایت از بیماران نیازمند و كمك به تامین تجهیزات پزشكی راه اندازی شده اند.

وی اضافه كرد: یك هزار و 685 نفر از خدمات این بانك های امانات در یك سال گذشته بهره مند شده اند.

كاووسی با اشاره به اختصاص بیش از سه میلیارد و 300 میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند استان، بیان كرد: با همكاری خانه های هلال و مددكاران هلال احمر سه هزار و 497 بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت همچنین به منظور كاهش آلام مستمندان 35 فقره تسهیلات درمانی قرض الحسنه به مبلغ 820 میلیون تومان به بیماران نیازمند استان پرداخت شد.

وی با اشاره به راه اندازی 212 خانه هلال در سطح استان، عنوان كرد: فعالیت خانه های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می شود.

كاووسی با بیان اینكه با مشاركت خیرین عملیات ساخت سرپناه برای پنج خانوار نیازمند در روستای چاه سالم نهبندان اجرایی شده است، افزود: سال گذشته همچنین تعداد 10 قنات در روستاهای شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتبار200 میلیون تومان با كمك خیرین احیا شد.

وی از راه اندازی 2 كارگاه توبافی با مشاركت خیرین هلال احمر به منظور توانمندسازی و اشتغال جوانان، گفت: جای گذاری 33 منبع ذخیره آب و نصب 2 دستگاه آب شیرین كن در روستاهای مهل آباد و رومه نیز از دیگر اقدامات هلال احمر طی سال گذشته با كمك خیرین بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح كرد: در یك سال گذشته 13 هزار و 938 نفر در قالب 706 دوره از آموزش های همگانی هلال احمر بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت یك هزار و 993 نفر از امدادگران و نجاتگران استان نیز آموزش های تخصصی امداد ونجات را در قالب 87 دوره آموزشی فرا گرفتند.

كاووسی با اشاره به اینكه در یك سال گذشته هزار و 40 نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اضطراری در شهرستان قاین بهره مند شدند، افزود: مركز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز در این مدت به سه هزار و 307 بیمار خدمات گوناگون ارائه داده است.

وی بیان كرد: 113 هزار و 933 نفر از خدمات سلامت محور 16 پست ثابت و اكیپ سحاب در ایام نوروز در سطح استان بهره مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در زمینه مقابله با ویروس كرونا در یكسال گذشته 26 هزار و 817 مكان عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی مورد پایش ناظران سلامت قرار گرفته است.

وی گفت: هفته دولت یادآور فداكاری های فرزندان پاك نهاد و گرانقدر انقلاب و همچنین احیا كننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است.

برچسب ها
- بیرجند
- خراسان جنوبی
- هلال احمر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۸ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶