دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

سالانه حدود 220 میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی كرمانشاه پرداخت می شود
 
كرمانشاه - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه با بیان اینكه این اداره كل یكی از مهمترین نهادهای حمایتی دولت در راستای كمك به افراد معلول و محروم جامعه است، گفت: در طول یكسال گذشته بهزیستی 219 میلیارد و 850 میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان كرمانشاه در قالب مستمری پرداخت كرده است.
سالانه حدود 220 میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی كرمانشاه پرداخت می شود كرمانشاه - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه با بیان اینكه این اداره كل یكی از مهمترین نهادهای حمایتی دولت در راستای كمك به افراد معلول و محروم جامعه است، گفت: در طول یكسال گذشته بهزیستی 219 میلیارد و 850 میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان كرمانشاه در قالب مستمری پرداخت كرده است.

دكتر «فرحناز محمدی» روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ با بیان اینكه بهزیستی به 39 هزار و 180 نفر مددجو كرمانشاهی مستمری پرداخت می كند، افزود: در طول یكسال گذشته پنج هزار نفر به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان كرمانشاه افزوده شده است.

وی در ادامه به اقدامات سازمان بهزیستی در طول یكسال گذشته اشاره كرد و از اجرای پروژه مهم مركز نگهداری كودكان بی سرپرست بهزیستی كرمانشاه با مشاركت بخش غیر دولتی خبر داد و گفت: این طرح مهم با 60 درصد پیشرفت فیزیكی در دست احداث است.

محمدی همچنین از راه اندازی هفت مركز روزانه خدمات توانبخشی در شهرستان های استان مانند جوانرود، كرمانشاه، پاوه، ثلاث، كنگاور خبر داد و گفت: در طول یكسال گذشته 16 هزار و 662 مورد خدمات توابخشی برای جامعه هدف شهری و روستایی در این مراكز ارایه شده است.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه در ادامه از مناسب سازی 500 خودرو و منزل مسكونی افراد دارای معلولیت، توزیع پنج هزار وسایل كمك توابخشی، تامین چهار هزار و 847 اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت خبر داد و افزود: در طول یكسال گذشته در كمیسیون پزشكی تشخیص شدت و نوع معلولیت سازمان بهزیستی استان كرمانشاه؛ پنج هزار و 155 فرد دارای معلولیت شناسایی شده است.

بهزیستی كرمانشاه از سه هزار و 330 سالمند و بیمار روانی مراقبت می كند

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: بهزیستی استان كرمانشاه از سه هزار و 330 نفر دارای معلولیت، سالمند و بیماران روانی نگهداری می كند و به 2 هزار و 423 نفر دیگر كمك هزینه حق پرستاری پرداخت می نماید.

وی همچنین از پرداخت كمك هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب به پنج هزار و 560 نفر از مددجویان بهزیستی كرمانشاه در طول سال خبر داد و گفت: در این مدت از 14 هزار و 285 فرد سوء مصرف كننده مواد مخدر در كمپ های ترك اعتیاد، تی سی، ماده 16، مراگز گذری، درمان سرپایی و سرپناه های شبانه روزی نگهداری شده است.

ساماندهی 378 كودك خیابانی

این مقام مسئول در ادامه از ساماندهی 378 كودك خیابانی و پرداخت كمك هزینه نگهداری 70 كودك كار به خانواده ها خبر داد و بیان داشت: در طول یكسال گذشته از 376 زن و دختر آسیب دیده و در معرض آسیب در خانه های امن و سلامت خدمات حمایتی و همچنین به 25 هزار و 550 نفر خدمات اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

محمدی همچنین از تشكیل 52 گروه همیار زنان سرپرست خانوار و پرداخت بیمه پایدار بازنشستگی شهری و روستایی به هزار و 864 زن سرپرست خانوار خبر داد و و گفت: اكنون از 110 كودك بی سرپرست در هشت مركز نگهداری می شود و برای 163 كودك بی سرپرست بیمه آتیه پرداخت می شود و امداد رسانی به 110 كودك در خانواده های جایگزین اقدام شده است.

180 واحد مسكونی خانواده های داری معلول واگذار شده است

وی در بخش دیگری از ارایه خدمات بهزیستی استان كرمانشاه به مددجویان زیرپوشش بیان داشت: در طول یك سال گذشته 180 واحد مسكونی به خانوارهای دارای معلول زیر پوشش واگذار شده و به 381 مورد كمك هزینه تعمیر و ودیعه مسكن شده است.

مدیركل سازمان بهزیستی استان كرمانشاه در ادامه صحبت های خود به خدمات غربال گری به نوزادان زیرپوشش بهزستی اشاره كرد و اظهار داشت: در طول یكسال گذشته 24 هزار و 915 نوزاد بدو تولد شنوایی سنجی شدند، 78 هزار و 373 كودك سه تا 6 سال غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم خدمات دریافت كردند، و 2 هزار 399 مورد برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیكی و 464 مورد كمك هزینه انجام شده و برای 397 هزار و 670 نفر برنامه های آگاه سازی و آموزش پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

محمدی در ادامه از مشاوره حضوری و تلفنی به 60 هزار مراجع و مشاركت 720 نوجوان در طرح مشاركت اجتماعی نوجوانان ایران خبر داد.

به 2 هزار و 470 مددجو تسهیلات اشتغال پرداخت شده است

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه همچنین در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینكه تسهیلات ایجاد اشتغال به 2 هزار و 470 مددجو این نهاد در طول یكسال گذشته پراخت شده است، گفت: در این مدت برای موسسات مطابق دستور العمل ماده 26 نیز 27 مورد مجوز صادر شده است.

محمدی همچنین از تبدیل وضعیت 100 نفر از نیروهای شركتی و قراردادی سازمان بهزیستی كرمانشاه خبر داد و همچنین در خصوص جلب مشاركت های مردمی نیز گفت: 12 درصدجلب مشاركت های این سازمان نسبت گذشته افزایش یافته است.

176 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان كرمانشاه به نوعی با خدمات بهزیستی سركار دارند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- هفته دولت
- غربالگری
- محمدی
- كرمانشاه
- معلولان
پروندهٔ خبری
- یكسال با «دولت مردم»
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۰ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵