دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بیمه سلامت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در كرمان را پرداخت می كند
 
مدیركل بیمه سلامت استان كرمان با بیان اینكه بیش از 30 هزار زوج نابارور در استان داریم، گفت: بیش از 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در مراكز دولتی پرداخت می شود.
بیمه سلامت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در كرمان را پرداخت می كند
مدیركل بیمه سلامت استان كرمان با بیان اینكه بیش از 30 هزار زوج نابارور در استان داریم، گفت: بیش از 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در مراكز دولتی پرداخت می شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از كرمان، محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان كرمان، با تبریك هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بیمه سلامت یكی از دستگاه های خدمتگزار در نظام مقدس اسلامی است كه در حوزه خدمات درمانی فعالیت می كند.

وی با بیان اینكه بیش از یك میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند كه معادل 60 درصد جمعیت استان می شود، گفت: از این تعداد بیش از 83 درصد آنها از بیمه رایگان سلامت استفاده می كنند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان با اشاره به اینكه ماهانه بیش از 75 میلیارد تومان در حوزه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت هزینه می شود، افزود: روزانه 2.5 میلیارد تومان هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان كرمان است.

وی با بیان اینكه بیش از هزار و 400 مركز درمانی در استان كرمان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، ادامه داد: ما صرفاً با سه دهك پایین جامعه در ارتباط نیستیم و هر كه در استان بیمه ندارد، تحت پوشش بیمه سلامت است.

جعفری با اشاره به اینكه طرح دارویاری در بیمه سلامت اجرا شده است و در این طرح تعرفه دارو شامل حال بیمه شده نیست، بیان كرد: برخی داروها گران تر شدند اما بیمه تا 98 درصد یا حتی 100 درصد هزینه را پوشش می دهد.

وی با بیان اینكه بالای 90 درصد داروها در داخل كشور تولید می شود، افزود: اثربخشی این داروها به تایید رسیده و شورای عالی بیمه مكلف است كه از تولید این داروها حمایت كند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان ادامه داد: 09131402940 شماره ای است كه كافی است بیمار بیمه نشده شماره ملی خود را به آن پیامك كند و بلافاصله بیمه می شود و می تواند از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده كند.

وی با بیان اینكه طرح دارویاری از 23 تیر در استان كرمان اجرا شده و تا امروز تمام داروخانه ها حداقل دو مرتبه بازدید شدند، گفت: در سطح استان كرمان 340 داروخانه وجود دارد.

تعیین ضوابط پوشش بیمه ای خدمات ناباروری و مراقبت های دوران بارداری در هیئت دولت
الزام تمام مراكز درمان ناباروری به عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر
جعفری با اشاره به اینكه بیمه افراد مجهول الهویه، معتادان متجاهر و افراد دارای معلولیت كه نیاز به خدمات توانبخشی دارند در تعهد بیمه سلامت هستند، افزود: هزینه ترك اعتیاد نیز توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و دولت می خواهد در حوزه ترك اعتیاد هزینه كند و افراد از این بلای خانمان سوز نجات پیدا كنند.

وی با بیان اینكه طرح پزشك خانواده شهری نیز از استان كرمان اجرا شده است و ادامه دارد، گفت: در این طرح دریافت خدمات درمانی ارزان تر و با كیفیت تر توسط یك مشاور امین به اسم پزشك خانواده انجام می شود كه 120 پزشك خانواده در سطح استان كرمان با طرح پزشك خانواده شهری با بیمه سلامت همكاری دارند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان با اشاره به اینكه یكی دیگر از خدمات بیمه سلامت درمان ناباروری است، ادامه داد: بیش از 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در مراكز دولتی پرداخت می شود كه در استان كرمان دو مركز بسیار تخصصی درمان ناباروری داریم كه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینكه بیش از 30 هزار زوج نابارور در استان كرمان داریم كه به تدریج به آنها پیامك ارسال می شود و به آنها برای باروری انگیزه می دهیم و نگرانی آنها را از بابت تأمین هزینه های درمان برطرف می كنیم، افزود: تا سن 49 سالگی تا سالی سه مرتبه پوشش بیمه ای آنها را متقبل می شویم.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹