دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 8 مركز نگهداری سالمندان در خوزستان / 7 درصد خوزستانی ها بالای 60 سال اند
 
در چهارمین روز از هفته دولت، فاز دوم مركز نگهداری از سالمندان شهرستان كارون افتتاح شد.
فعالیت 8 مركز نگهداری سالمندان در خوزستان / 7 درصد خوزستانی ها بالای 60 سال اندعكس از آرشیو مهران كریمیان مدیركل بهزیستی خوزستان در آیین افتتاح این مركز كه امروز (5 شهریرماه) برگزار شد، ضمن تشكر از خیرین و هیات مدیره موسسه خیریه طلوع همدلی اظهار كرد: مركز نگهداری سالمندان طلوع همدلی با زیر بنای 678 مترمربع از سال 1390 و با ظرفیت 30 نفر و حدود 12 نفر نیرو در شهرستان كارون آغاز به كار كرد و امروز فاز دوم این مركز نیز با زیربنای 1308 متر مربع در دو طبقه با ظرفیت 40 نفر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بهزیستی خوزستان، وی تصریح كرد: عملیات فاز دوم این مركز از سال 1395 شروع و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال توسط موسسه خیریه ساخته و تجهیز شد. ساختمان این مركز متشكل از اتاق های دو تا حداكثر شش نفره است. این مركز با 12 نیرو و تیم تخصصی اعم از پزشك، فیزیوتراپ، پرستار، روانشناس و مددكار به سالمندان مقیم مركز خدمات توانبخشی ارائه می كند.

وی افزود: در حال حاضر هشت مركز توانبخشی شبانه روزی غیردولتی سالمندان با ظرفیت 490 نفر در سطح استان خوزستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می كنند كه از این تعداد سه مركز سالمندان زن با ظرفیت 180 نفر و دو مركز مردان با ظرفیت 110 نفر و دو مركز مختلط با ظرفیت 200 نفر در حال فعالیت و ارائه خدمات توانبخشی هستند.

مدیركل بهزیستی خوزستان گفت: در این مراكز علاوه بر خدمات توانبخشی كه شامل ویزیت و چكاپ های روتین و دوره ای توسط پزشك عمومی، پرستار و كمك پرستار، خدمات فیزیوتراپی، روانشناسی و مددكاری و ... است، برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی و برنامه های مربوط به اوقات فراغت، مناسبت های ملی و مذهبی، جشن تولدهای سالمندان مقیم، اردوهای سیاحتی و زیارتی و.... نیز اجرا می شود.

كریمیان یادآور شد: انجام برنامه های مربوط به اردوها و مناسبت ها در زمان شیوع بیماری كووید - 19 بر اساس پروتكل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت كنترل بیماری كرونا صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: استان خوزستان از نظر جمعیت طبق آخرین سرشماری نفوس و مسكن در سال 95 دارای جمعیت 4میلیون و 710 هزار و 509 نفر است كه از این تعداد، 332 هزار و 199 نفر را افراد بالای 60 سال تشكیل می دهند یعنی 7.05 درصد جمعیت استان خوزستان سالمند هستند. و بیشترین جمعیت بالای 60 سال مربوط به شهرستان بهبهان با 9 درصد نسبت به جمعیت شهرستان و كمترین مربوط به هویزه با 5 درصد است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۷:۳۷ - ۰۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۲