دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

آماده باش مراكز درمانی نیروهای مسلح برای پذیرش بیماران كرونایی
 
تهران - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد كل نیروهای مسلح گفت: همه ظرفیت های مراكز درمانی نیروهای مسلح باید در خدمت بیماران كرونایی قرار گیرد و كمبود امكانات و تجهیزات درمانی آنها با در اختیار گرفتن تجهیزات مراكز درمانی سایر استان ها جبران شود.
آماده باش مراكز درمانی نیروهای مسلح برای پذیرش بیماران كرونایی تهران - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد كل نیروهای مسلح گفت: همه ظرفیت های مراكز درمانی نیروهای مسلح باید در خدمت بیماران كرونایی قرار گیرد و كمبود امكانات و تجهیزات درمانی آنها با در اختیار گرفتن تجهیزات مراكز درمانی سایر استان ها جبران شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن عراقی زاده در بیست و هفتمین همایش سراسری معاونان، مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان ناجا با اشاره به همكاری حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح با وزارت بهداشت در ماموریت مقابله با كرونا، از عملكرد مدیریتی معاونت بهداد ناجا و بیمارستان های تابعه در سال 99 قدردانی كرد و افزود: سالی را كه پشت سر گذاشتیم به دلیل مواجهه با كرونا به عنوان یك تهدید زیستی جهانشمول و از دست دادن بسیاری از هموطنان سال سختی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند سال 99 پیرو فرمان مقام معظم رهبری، مراكز درمانی نیروهای مسلح با بسیج امكانات و نیروها برای خدمت رسانی به بیماران كرونایی در كنار وزارت بهداشت قرار گرفتند و در این راستا خدمات بستری و سرپایی و تخت های ویژه خود را گسترش دادند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد كل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت بحرانی استان خوزستان از لحاظ شیوع كرونا بر ضرورت آماده باش مراكز درمانی نیروهای مسلح استان برای پذیرش و خدمت رسانی به بیماران كرونایی تاكید كرد و افزود: عملكرد و همكاری مطلوب بیمارستان های نیروهای مسلح بارها مورد تقدیر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مقامات كشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه كرونا همچنان قربانی می گیرد، افزود: وظایف ما در حوزه بهداشت و درمان تمام نشده و آمادگی مراكز درمانی و آموزشی ما نباید كم رنگ شود.

عراقی زاده با تاكید بر تقویت حوزه پیشگیری و اقدامات طرح امام رضا(ع) اضافه كرد: مراكز آموزشی ما به عنوان اماكن تجمعی میزبان فرزندان و سرمایه های انسانی این مرزو بوم هستند و نباید هیچ گونه عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از كرونا در این مراكز صورت گیرد.

وی در ادامه با قدردانی از 59 هزار متر مربع اقدامات عمرانی صورت گرفته در بیمارستان ها و مراكز درمانی ناجا اعم از احداث، بازسازی، نوسازی و استانداردسازی ها افزود: در كنار مناسب سازی فضای فیزیكی در خور شان بیماران ضرورت دارد سایر فرآیندها از جمله تكریم ارباب رجوع و جلب رضایت از كیفیت خدمات نیز با جدیت دنبال شود. بر همه كاركنان بیمارستان از رئیس تا نگهبان واجب است كرامت بیمار را حفظ كنند و هیچ بیماری نباید با كوچك ترین تكدر خاطر، بیمارستان های ما را ترك كند.

عراقی زاده با اشاره به اهمیت و حساسیت اعتبار بخشی بیمارستان های نیروهای مسلح و تاكید بر كسب درجه یك عالی اعتبار بخشی وزارت بهداشت از اجرای طرح اعتباربخشی ستاد كل نیروهای مسلح از بیمارستان های تابعه بر اساس سه محور بیمار محوری، طب رزم و انطباق موازین شرعی خبر داد.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه، سلامت كاركنان را به عنوان یك اولویت مهم مورد تاكید قرار داد و افزود: موفقیت هر سازمان در انجام ماموریت ها در گرو برخورداری از نیروهای سالم و توانمند است بنابراین انتظار می رود در جریان اجرای طرح ابلاغی پایش سلامت، سلامت جسمی و روحی كاركنان در طول خدمت مورد پایش مستمر قرار گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی مركز سلامت روان برای اولین بار در ناجا خواستار تقویت این مركز و بهره برداری از ظرفیت های آن برای ارائه راهكارهای عملیاتی ارتقای روحیه و افزایش تاب آوری كاركنان در شرایط سخت شد.

عراقی زاده تقویت حوزه بهداشت و درمان مناطق مرزی و صعب العبور را مورد تاكید قرار داد و اجرای طرح طبیب دوار، برپایی ایستگاه های سلامت بین پاسگاهی، آموزش های خودامدادی و دگرامدادی و ارتقای تجهیزات امدادی یگان های دوردست و مناطق صعب المعیشه را در این راستا موثر برشمرد.

برچسب ها
- فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
- خط حادثه
- معاونت بهداد ناجا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۹ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳