دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

چگونه برای پیاده روی اربعین آماده شویم؟
 
یك دكترای تخصصی فیزیوتراپی با تاكید بر لزوم آمادگی افراد برای پیاده روی اربعین، توصیه كرد: افراد از هم اكنون روزانه یك تا دو ساعت پیاده روی داشته باشند.
چگونه برای پیاده روی اربعین آماده شویم؟ دكتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با ایسنا، با تاكید بر رعایت برخی نكات حین پیاده روی اربعین گفت: با توجه به اینكه مسیر پیاده روی اربعین طولانی است، افراد برای جلوگیری از آسیب های اسكلتی عضلانی باید برخی نكات را مد نظر قرار داده و رعایت كنند.

وی افزود: از جمله نكات مهم در این زمینه داشتن آمادگی جهت پیاده روی است، بنابراین افرادی كه قصد شركت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند باید از هم اكنون روزانه حدود یك تا دو ساعت پیاده روی كرده تا برای شركت در این مراسم آماده شوند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد از پیاده روی های مداوم و پشت سر هم در مسیر پیاده روی اربعین اجتناب كرده و حتما در فواصل زمانی مناسب استراحت لازم را داشته باشند.

شمسی گفت: افراد باید بعد از نیم تا یك ساعت پیاده روی حتما چند دقیقه ای را استراحت كنند تا بدن آنها دچار مشكل نشود.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد در روز اول از پیاده روی طولانی مدت اجتناب كرده و در روزهای بعدی به تدریج زمان پیاده روی را افزایش دهند.

این دكترای تخصصی فیزیوتراپی گفت: حد و مرز توانایی افراد برای پیاده روی شروع درد است، یعنی هر زمان كه پاها در حین پیاده روی شروع به درد كرد باید پیاده روی متوقف شده و فرد به استراحت بپردازد و اگر این درد شدت یافته و استمرار داشته باشد، باید پیاده روی متوقف شود و فرد از خودرو برای ادامه مسیر استفاده كند.

شمسی با تاكید بر لزوم استفاده از كوله پشتی سبك حین پیاده روی گفت: با توجه به اینكه مسیر پیاده روی طولانی است، افراد باید از حمل وسایل و كوله پشتی سنگین در این مسیر خودداری كرده و كوله آنها در نهایت سبكی باشد.

وی افزود: وزن كوله پشتی باید نهایتا 10 تا 20 درصد وزن افراد باشد و سنگین تر از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

شمسی گفت: در مسیر پیاده روی افراد باید یا از كوله پشتی و یا چرخ دستی استفاده كرده و به هیچ عنوان از كیف های یك طرفه و یا حمل بار با دست استفاده نكنند، زیرا در اینصورت به یك سمت بدن فشار آمده و موجب ایجاد كمردرد می شود.

این دكترای تخصصی فیزیوتراپی همچنین با تاكید بر لزوم استفاده از كفش های مناسب در مسیر پیاده روی، گفت: كفش های ورزشی و انعطاف پذیر برای پیاده روی مناسب است.

وی افزود: كفش ها نباید تنگ و گشاد و یا پاشنه دار باشد، چرا كه در مسافت های طولانی آسیب های جدی به كمر وارد می كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۵۱ - ۰۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹