دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پیشگیری از معلولیت ها كاهش محرومیت را به دنبال دارد
 
مدیركل بهزیستی فارس با بیان اینكه پیشگیری از معلولیت ها كاهش محرومیت را نیز به دنبال دارد، گفت: بهزیستی فارس در همین راستا  در یكسال گذشته به 14170 نفر مشاوره ژنتیك رایگان ارائه كرده است.
پیشگیری از معلولیت ها كاهش محرومیت را به دنبال دارد محمدرضا هوشیار با بیان اینكه بالغ بر 140 هزار نفر افراد دارای معلولیت از بهزیستی فارس خدمات دریافت می كنند، به خبرنگاران گفت: پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی محرومین اولویت های بهزیستی است.

به نقل از بهزیستی فارس، او با توضیح اینكه خدمات در دولت سیزدهم با جدیت و كیفیت بهتری ادامه داشته است، افزود: غالب فعالیت های بهزیستی در راستای گسترش عدالت اجتماعی و یاری رساندن به محرومان است.

مدیركل بهزیستی فارس ادامه داد: گروه های هدف و دریافت كنندگان خدمات ما شامل زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، فرزندان سه قلو به بالا از دهك های یك تا هفت، بیماران اعصاب و روان مزمن، كودكان فاقد سرپرست یا بد سرپرست، درمان معتادان متجاهر، كودكان كار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و زنان سرپرست خانوار، افراد حاشیه نشین و خدمات متنوعی از پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت شهریه دانشجویی و تجهیزات توانبخشی، خدمات مشاوره توانپزشكی ،نگهداری شبانه روزی، تامین مسكن و توانمندسازی بخشی از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به این افراد است.

هوشیار اظهار كرد: پیشگیری از معلولیت ها كاهش محرومیت را نیز به دنبال دارد و بهزیستی فارس در همین راستا در یكسال گذشته به 14170 نفر مشاوره ژنتیك رایگان ارائه كرده و 600 مورد آزمایش های ژنتیك انجام داده است. غربال بینایی 154 هزار و پانصد كودك 3 تا 6 سال از ابتدای دولت سیزدهم منجر به شناسایی 900 كودك مبتلا به اختلالات بینایی و درمان به موقع آن ها در استان فارس شده و 77500 نوزاد و 5000 كودك 3 تا 5 سال نیز از خدمات غربالگری شنوایی بهره مند شده اند.

او در ادامه افزود در زمینه تسهیلگری مسكن جامعه هدف 1007 واحد مسكن در قالب طرح های مختلف به مددجویان واگذار شده ، 2213 واحد نیز در دست احداث است و به 2072 نفر كمك هزینه اجاره و ودیعه مسكن بلاعوض در یك سال گذشته پرداخت شده است.

مدیركل بهزیستی فارس با بیان اینكه اصلی ترین اولویت ما باید توانمندسازی جامعه هدف باشد، گفت: در یك سال گذشته بالغ بر 750 میلیارد تومان تسهیلات كم بهره و قرض الحسنه اشتغالزایی به جامعه هدف پرداخت شده و بیش از 4730 نفر از مددجویان ما از كمك هزینه بیمه تامین اجتماعی به مبلغ كل 27 میلیارد تومان بهره مند شده اند.

هوشیار با بیان اینكه تامین جهیزیه، كمك هزینه معیشتی، تهیه اقلام ضروری، كمك هزینه بهداشت و درمان نیز بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه هدف بوده است، به تشریح عملكرد مثبت خط تلفن 1480 بهزیستی پرداخت و گفت: این خط به صورت رایگان انواع مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی و .... را به هم استانی ها ارائه می دهد و در یك سال گذشته بیش از 208 هزار و 600 نفر به صورت رایگان از مشاوران كادر مجرب خط 1480 بهزیستی فارس بهره مند شدند و بهزیستی با ارائه خدمات اورژانس اجتماعی 123 كه خدماتی تخصصی به موقع و در دسترس هستند، خدمت رسانی را محدود به زمان و مكان نكرده و رویكرد فعال را جایگزین رویكرد غیر فعال كرده است.

مدیركل بهزیستی فارس كودكان خیابانی اتباع بیگانه و معتادان متجاهر را از بخش های پرچالش این سازمان بیان و اضافه كرد: 90 درصد كودكان خیابانی را اتباع بیگانه تشكیل می دهند و 13 دستگاه در جمع آوری و نگهداری آنها نقش دارند و در زمینه معتادان متجاهر نیز تنها یك مركز ماده 16 در شیراز برای نگهداری آنها وجود دارد لذا نگهداری و رعایت پروتكل ها با وجود تعداد زیاد معتادان متجاهر و ظرفیت كم این مركز از چالش های بهزیستی فارس است كه به ناچار از مراكز ماده 15 كمپ های در مان استفاده می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۰۶ - ۰۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹