دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پلیس در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است
 
وزیر كشور، پلیس را در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی معرفی كرد و گفت: یكی از كاركرد های مهم و موثر معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و انصافا در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است.
وزیر كشور؛
پلیس در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است
وزیر كشور، پلیس را در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی معرفی كرد و گفت: یكی از كاركرد های مهم و موثر معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و انصافا در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است.
دكتر " احمد وحیدی" در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره كم كاری برخی دستگاه های مسئول برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب اظهار كرد: امروز از آن سوی مرزها، برای القاء فرهنگ بی حجابی و برهنگی در جامعه تلاش می شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم به منظور توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه صورت گرفته است.
وزیر كشور با اشاره به لزوم ایفای نقش همه دستگاه های مسئول برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و همكاری با پلیس مطرح كرد: مطابق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دستگاه های مسئول در این حوزه بایستی پای كار باشند و البته همكارانمان در فراجا در خط مقدم تلاش برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی هستند.
دكتر وحیدی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پیشگیری از جرم نیز مطرح كرد: یكی از كاركرد های مهم و موثر معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و انصافا در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است.
این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی مراكز مشاوره و مددكاری اجتماعی در كلانتری ها و مراكز انتظامی سراسر كشور خاطر نشان كرد: فعال سازی دوایر مشاوره و مددكاری اجتماعی در مراكز انتظامی و كلانتری ها بیانگر عزم پلیس برای تحقق پیشگیری اجتماعی است و ما قدردان تلاش های پلیس در این حوزه هستیم.

{$sepehr_media_8455638_600_350}
همچنین در این گردهمایی جانشین فرمانده كل انتظامی كشور از فعالیت گشت های ویژه پلیس و تشدید اقدامات مقابله ای با مجرمان جرایم خشن خبر داد و گفت: طی نشستی با دادستان كل كشور بر كوتاه شدن اطاله دادرسی پرونده مجرمان جرایم خشن، زورگیران و سارقان تاكید و تصمیم گیری شد.
سردار " قاسم رضایی" در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا در پاسخ به این سوال كه امروز سرقت به عنوان یكی از دغدغه های جامعه مطرح و با وجود اقدامات چشمگیر و مقابله قاطع پلیس با پدیده های ناامنی در جامعه، كماكان شاهد آزادی و بعضا گستاخی مخلان امنیت در جامعه هستیم و شما علت این موضوع را چه چیزی می دانید؟ اظهار داشت: بر اساس برآورد های اجتماعی، سرقت یكی از دغدغه های مردم بوده و شایسته است كه برای مقابله با این پدیده ناامن ساز درجامعه اقدامات پیشگیرانه اجتماعی و انتظامی و فرهنگ ساز صورت گیرد.

تاكید بر تناسب جرم و مجازات

وی با اشاره به نشست تخصصی چند ساعته طی روز های اخیر با دادستان كل كشور عنوان كرد: در این نشست تخصصی و مهم بر تناسب اقدامات قضائی با انتظامی به ویژه با محوریت تناسب جرم و مجازات تاكید شد و به تصمیمات مثمرثمری رسیدیم.

تصمیمات ویژه برای برخورد با مجرمان

جانشین فرمانده كل انتظامی كشور عنوان كرد: در این نشست ما كوتاه شدن اطاله دادرسی به خصوص در پیگیری پرونده مجرمان جرایم خشن را مطالبه كردیم و برابر اتفاق نظر و تصمیمات این جلسه، تشكیل ستاد، شعبه و قاضی ویژه به منظور برخورد با این جرایم با نگرشی بر اقدامات بازدارنده در دستور كار قرار گرفت كه طی روز های اخیر این مهم توسط ریاست قوه قضائیه رسانه ای شد.

هیچ گونه مماشاتی با مخلان امنیت نداریم

سردار رضایی تاكید كرد: بر تشدید برخورد با مجرمان جرایم خشن، سارقان، زورگیران و متجاوزان به ناموس و آرامش مردم تاكید ویژه ای داریم و هیچ گونه مماشاتی در برخورد با كسانی كه بخواهند حقوق شهروندی و امنیت مردم را خدشه دار كنند، نداریم.
جانشین فرمانده كل انتظامی كشور از فعالیت گشت های ویژه انتظامی طی روز های آینده خبر داد و مطرح كرد: این گشت های ویژه انتظامی با رصد تحركات مخلان امنیت و در چارچوب قوانین و اختیارات به برخورد با مجرمان می پردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای خدمات دهی به زوار اربعین حسینی (ع) از افزایش فعالیت مراكز و مراجع صدور گذرنامه خبر داد.
سردار " مهدی حاجیان " نیز در این مراسم گفت: به منظور ارائه تسهیلات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع)، ساعت فعالیت مراجع و مراكز صدور گذرنامه از 8 صبح تا 18 افزایش یافته و همكارانمان در این مراكز، بعد از این ساعت، تا ارائه خدمات به آخرین فرد حاضر در مركز صدور گذرنامه، در خدمت زوار عزیز اربعین حسینی (ع) هستند.
وی در پاسخ به این سوال كه چه تمهیداتی برای تسهیل سفر زوار اربعین حسینی (ع) به ویژه در بحث تمدید گذرنامه پیش بینی شده است، اظهار داشت: پلیس برای این كه بتواند تردد زوار عزیز اربعین حسینی (ع) را تسهیل كند، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا افزود: برخی از هموطنانمان كه اعتبار گذرنامه شان منقضی شده و مشتاق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) هستند می توانند با مهر پلیس در این راهپیمایی عظیم و معنوی شركت كنند و به خیل مشتاقان زیارت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) بپیوندند؛ از طرفی صدور برگ ویژه و خاص تردد اربعین (گذرنامه موقت تردد زوار اربعین) از دیگر تمهیدات پلیس برای تسهیل تردد زائران عزیز حسینی (ع) است.
سردار حاجیان ادامه داد: در بحث تمدید گذرنامه نیز تمهیدات ویژه ای پیش بینی شده است به گونه ای كه مردم عزیز می توانند برای تمدید گذرنامه شان به تمامی مراجع صدور گذرنامه مراجعه كنند و در شهرستان ها نیز به پلیس اطلاعات مراجعه نمایند.
وی با اشاره به افزایش تقاضا برای صدور یا تمدید گذرنامه طی روز های اخیر عنوان كرد: به منظور ارائه تسهیلات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع)، ساعت فعالیت مراجع و مراكز صدور گذرنامه از 8 صبح تا 18 افزایش یافته و همكارانمان در این مراكز، بعد از این ساعت تا ارائه خدمات به آخرین فرد حاضر در مركز صدور گذرنامه، در خدمت زوار عزیز اربعین حسینی (ع) هستند.
این مقام ارشد انتظامی فرآیند صدور برگ ویژه و خاص تردد اربعین حسینی (ع) (گذرنامه موقت تردد زوار اربعین) را در بازه زمانی 48 تا 72 ساعت اعلام و بیان كرد: مردم هیچ گونه دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند و بدانند كه ما برای خدمات دهی به زوار اربعین حسینی (ع) پای كار هستیم.
   تاریخ: ۱۳:۰۶ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱