دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بهزیستى: بیش از 10 داوطلبِ معلول در كنكور امسال رتبه های 3 رقمی كسب كردند
 
رییس سازمان بهزیستى كشور گفت: بیش از ١٤٠ هزار خانوار به چرخه مستمری سازمان اضافه شدند، وزارت كار اعلام كرد كه افراد معلول هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند. او بیان كرد: در كنكور امسال بیش از ١٠ نفر از معلولان رتبه زیر هزار را كسب كرده اند.
رییس سازمان بهزیستى كشور گفت: بیش از ١٤٠ هزار خانوار به چرخه مستمری سازمان اضافه شدند، وزارت كار اعلام كرد كه افراد معلول هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند.

على محمد قادرى با حضور در برنامه صف اول اظهار كرد: افراد دارای معلولیت استعداد های شگفتی دارند و یه همین دلیل یك كانون استعدادیابى برای این افراد داریم كه كارشناسان حرفه ای در آنجا وجود دارند، اما باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وى با اشاره به مشكلات معلولان در تهیه اقلام توانبخشبى، گفت: اقلام توان بخشی دچار چالش شده و عدم نقدینگی در این زمینه وجود دارد كه باید سازمان برنامه بودجه به آن توجه كند، ما ٦٠ هزار میلیارد تومان برای این موضوع نیاز به بودجه داریم، لازم أست در خصوص این اقلام توان بخشی اقدامات مناسبی انجام شود.

بیش از 10 داوطلبِ معلول در كنكور امسال رتبه های 3 رقمی كسب كردند

رئیس سازمان بهزیستی كشور بیان كرد: در كنكور امسال بیش از ١٠ نفر از معلولان رتبه زیر هزار را كسب كرده اند.

قادرى یادآور شد: سازمان بهزیستی تلاش می كند، بانوان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهد، صندوق های مالی را در نظر گرفتیم كه این عزیزان به خودكفایی اشتغال برسند، همچنین تلاش می كنیم كه اشتغال این بانوان به نتیجه برسد.

وى بیان كرد: ٣٠٠ نفر از سازمان بهزیستی در حالِ حاضر در نجف حضور دارند، این عزیزان معلول نخبه بودند و انشالله با دست پر به ایران برمی گردند.

اضافه شدن سالانه 60 هزار معلول به آمار تصادفات جاده ای

قادرى افزود: هرساله ٦٠ هزار معلول به آمار تصادفات جاده ای اضافه می شود و متاسفانه این آمار مشاهده نمی شود.

رییس سازمان بهزیستى كشور گفت: بیش از ١٤٠ هزار خانوار به چرخه مستمری سازمان اضافه شدند، وزارت كار اعلام كرد كه افراد معلول هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند و فرقی نمی كند چه دهكی باشند.

قادرى اظهار كرد: سمعك در داخل كشور تولید نمی شود و وارد كشور می شود، تلاش می كنیم تا برای دریافت سمعك پشت نوبتی نباشیم و باید به مردم قول دهیم كه تا پایان سال انشالله ظرفیت واردات سمعك افزایش یابد و به روز رسانی خدمات داشته باشیم.

وى بیان كرد: در سال جدید بر اساس ظرفیت، افراد جدید به چرخه مستمرى اضافه خواهند شد، اتصال خوبی با شبكه مردمى ایجاد شده و در ساختار جدید بهزیستى، اداره كل هماهنگى مردمى دیده شده است.

گفتنی است؛ پیشتر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفته بود كه اعتبار برای اجرای كامل قانون 60 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، درحالی كه اكنون 2 هزار میلیارد تومان است.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۰۸:۵۶ - ۱۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰