دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای پاكدشت بازدید كرد/افزایش 30 درصدی صلاحیت پرستاران درآزمون
 
پاكدشت- ایرنا- دكتر بهرام عین اللهی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز پنجشنبه با حضور در شهرستان پاكدشت، از بیمارستان زعیم این شهرستان بازدید كرد.
وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای پاكدشت بازدید كرد/افزایش 30 درصدی صلاحیت پرستاران درآزمون پاكدشت- ایرنا- دكتر بهرام عین اللهی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز پنجشنبه با حضور در شهرستان پاكدشت، از بیمارستان زعیم این شهرستان بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشكی با حضور در بیمارستان زعیم پاكدشت، از بخش های مختلف این مركز درمان بازدید كرد و در جریان روند خدمت رسانی به بیماران و نیازهای این بیمارستان قرار گرفت.

وزیر بهداشت و درمان در جریان این بازدید گفت: خیرین بازوان توانمند دولت در تأمین زیرساخت های بهداشت و درمان هستند كه نمونه ای از این تلاش را می توان در احداث بیمارستان زعیم پاكدشت مشاهده كرد.

بهرام عین اللهی افزود: با توجه به قدمت بالای این بیمارستان، از 14 سال قبل طرح احداث بیمارستانی جدید در این منطقه آغاز شده كه تنها 25 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و تلاش می شود تا با تأمین منابع جدید، ظرف دو سال آینده این بیمارستان راه اندازی شود.

وی گفت: بیمارستان زعیم پاكدشت به یك دستگاه سی تی اسكن نیز نیاز دارد كه با این دستگاه در اختیار شهرستان قرار می گیرد.

وی تصریح كرد: با توجه به این كه بیمارستان زعیم در حاشیه بزرگراه امام رضا(ع) واقع شده، مراجعات ناشی از تصادفات در ای مركز زیاد است و از رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خواسته شده تا نیروی متخصص به ویژه در حوزه طب اورژانس مورد نیاز این بیمارستان را تأمین كند.

مناطق جنوبی شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان از محرومیت های بسیاری رنج می برند

وی تأكید كرد: مناطق جنوبی شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان از محرومیت های بسیاری رنج می برند.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز اجرای طرح صدور پروانه فعالیت پرستاران گفت: مردم تصور می كنند كه برای دریافت خدمات درمانی و یا نگهداری حتما باید به بیمارستان مراجعه نمایند در حالی كه بسیاری از این خدمات به ویژه در حوزه توانبخشی در منزل قابل دریافت است.

وزارت بهداشت صلاحیت حرفه ای پرستاران در آزمون را تا 30 درصد افزایش داده است

عین اللهی گفت: وزارت بهداشت صلاحیت حرفه ای پرستاران در آزمون را تا 30 درصد افزایش داده تا با علمی كردن روند فعالیت، خدمات مورد نیاز مردم توسط پرستاران در منزل ارائه شود كه قطعا این مهم از مراجعه مكرر افراد به مراكز درمانی و بیمارستانی می كاهد.

وی افزود: امروز مراكزی بدون داشتن پرستار به مردم خدمات پرستاری ارائه می كنند در حالی كه فرد بیمار باید بداند كه این خدمات را حتما از فرد دارای صلاحیت علمی دریافت نماید كه با نهادینه شدن این مهم، زمینه اشتغال پرستاران را نیز فراهم می كند.

پاكدشت از دو بیمارستان زعیم و شهدای پاكدشت برخوردار است.
شهرستان پاكدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
- بهرام عین اللهی
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- پاكدشت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۳۱ - ۱۰/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶