دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن كرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می شود
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری تزریق واكسن كرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واكسن كرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.
تزریق واكسن كرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرضا عباسپور ظهر امروز در جمع مدیران استان زنجان اظهار كرد: در تلاش هستیم با سفرهای استانی به صورت میدانی در جریان مشكلات جامعه ایثارگری قرار گرفته و موارد قابل حل را در استان برطرف كنیم.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت رسانی مسؤولان بنیاد شهید استان به جامعه ایثارگری تقدیر و تشكر كرد و گفت: اكثر مشكلات استان زنجان در خصوص بیمه است و بودجه های مربوط به بیمه ها را پیگیر و مشكل بودجه ای نداریم و در حال حاضر باید بر روند كار بیمه دی نظارت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه پرداختی بیمه ها از 6 هزار به 8 هزار افزایش داشته، ادامه داد: 80 درصد دیون نیز در آینده نزدیك پرداخت می شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور در ادامه به بازدید از بیمارستان بهمن و عقد قرارداد این بیمارستان با بیمه دی اشاره كرد و ابراز امیدواری كرد: با عقد این قرارداد 20 تا 30 درصد مشكلات درمانی این جامعه ایثارگری در استان حل شود.
عباسپور با بیان اینكه جامعه ایثارگری عزیزترین قشر جامعه هستند، تصریح كرد: ارتباط با ایثارگران و خدمت رسانی به این عزیزان سعه صدر بیشتری را می طلبد.
وی همچنین از پیگیری تزریق واكسن كرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واكسن كرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور تداوم پایش سلامت، استفاده از پزشكان مشاور در كمیسیون های پزشكی، پیشگیری از پیك چهارم كرونا به ویژه والدین معزز شهدا، ساماندهی گلزار شهدا و تكمیل مجموعه توانبخشی ایثار زنجان نیز از جمله مباحث مطرح شده توسط معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید در این جلسه بود.
پیگیری تفاهم نامه های اشتغال و مسكن ایثارگران
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه، ضمن خیرمقدم و تشكر از خدمات بنیاد ستاد مركز اظهار كرد: پس از انتصاب اوحدی برابر با هشت سال گذشته برای ایثارگران كار انجام شده است.
علی كاظمی به پیگیری تفاهم نامه های اشتغال و مسكن ایثارگران اشاره كرد و گفت: استان زنجان جزو استان های تیپ 3 كشور است كه با 81 نیرو به ایثارگران خدمت رسانی می كند.
وی كمبود پرسنل و بازنشستگی نیروها را یكی از تهدیدات این بنیاد برشمرد و به گزارشی از اقدامات این بنیاد اشاره كرد.
ساماندهی آمار، اطلاعات جامعه ایثارگری و اموال بنیاد شهید، جمع آوری 160 هزار سند از شهدا، ارتباط تنگاتنگ با هیأت های مذهبی، خیرین و معتمدین معین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شعار ایثار جاریست، انجام مقدمات برگزاری كنگره ملی 3535 شهید استان در دو كمیته جمع آوری اسناد و تكریم شهدا، ثبت اطلاعات، اطلاع رسانی فرصت های شغلی به صورت هفتگی به ایثارگران فاقد شغل، احصای اطلاعات جامعه ایثارگری سالمند در قالب 28 تیم و فعالیت در دو كمیته مراقبت و قرنطینه ستاد كرونای استان از جمله اقدامات بنیاد شهید استان زنجان بود كه مدیركل این بنیاد اشاره كرد.
وی ادامه داد: تقویت مددكاری، و ارتباط تنگاتنگ با جامعه هدف، كسب چهار دوره رتبه های برتر جشنواره شهید رجایی و كسب رتبه برتر حوزه حجاب و عفاف از افتخارات این بنیاد در خدمت رسانی به ایثارگران است.
كاظمی با تاكید بر اینكه بنیاد شهید یك دستگاه فرهنگی است، اضافه كرد: خدمت به جامعه ایثارگری وظیفه كاركنان بنیاد شهید است كه در ارزیابی ها با نهادهای حمایتی مقایسه و ارزیابی می شود.
وی از اختصاص یك قطعه زمین برای احداث 224 واحد مسكونی برای ایثارگران زنجانی خبر داد و گفت: ساخت این پروژه در مرحله انتخاب پیمانكار قرار دارد.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه كرد: پیگیری جذب نیرو، تبدیل وضعیت ایثارگران، عدم وجود سالن جلسات مناسب، بیكاری 2 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری، مشكل عقد قرارداد با بیمه دی و بیمارستان خصوصی بهمن نیز از مهمترین دغدغه ها و مشكلات این بنیاد در خدمت رسانی به جامعه هدف است.
در ادامه این جلسه نیز معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه بهداشت و درمان، تصریح كرد: 10 هزار و 101 نفر از بیمه همگانی، 20 هزار و 666 نفر از بیمه تكمیلی بهره مند هستند.
احصای اطلاعات 3 هزار و 239 نفر از آمار سالمندان بالای 60 سال
علیرضا حیدری از شناسایی و احصای اطلاعات 3 هزار و 239 نفر از آمار سالمندان بالای 60 سال خبر داد و افزود: با شیوع ویروس كرونا در كشور پایش سلامت جامعه ایثارگری به ویژه سالمندان به صورت مستمر انجام و پك های بهداشتی از طریق پست به جامعه ایثارگری ارسال شده است.
وی در ادامه به مشكلات حوزه بهداشت و درمان اشاره كرد و یادآور شد: عدم وجود نمایندگی بیمه دی در شهرستان طارم و ماهنشان، آمار پایین طرف قرارداد مراكز درمانی با بیمه دی از مشكلات این بنیاد در راستای ارائه خدمات درمانی به ایثارگران به شمار می رود.
همچنین در این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زنجان و خدابنده نیز به نمایندگی از شهرستان های تابعه كه از طریق ویدئوكنفرانس در این جلسه حضور داشتند، مسائل و مشكلات حوزه بهداشت و درمان را مطرح كردند.
انتهای پیام/
   تاریخ: ۰۱:۴۰ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۸