دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وب دا - با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در نمایشگاه هفته دولت؛ دستاوردهای حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در یك سال گذشته تبیین شد
 
با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در نمایشگاه هفته دولت؛ دستاوردهای حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در یك سال گذشته تبیین شد



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه هفته دولت، با حضور در غرفه دانشگاه، به تبیین دستاوردهای این معاونت در یك سال گذشته پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دكتر «مهتاب معمارپور» كه امروز، ششم شهریور و همزمان با پنجمین روز هفته دولت، با حضور در غرفه دانشگاه پذیرای مراجعان بود، مهم ترین دستاوردها و توانمندی های این معاونت را معرفی كرد.

او با بیان اینكه پارك فناوری سلامت شیراز در مراحل نهایی تجهیز و استقرار 32 شركت قرار دارد، افزود: با بهره برداری از پارك سلامت، زمینه بهتری برای تولید محصولات دانش بنیان در حیطه سلامت، فراهم می شود كه گامی موثر در عمل به شعار سال 1401 و فرمایش های مقام معظم رهبری است.

دكتر معمارپور با اعلام تشكیل ستاد ارتقای تولید دانش بنیان و برگزاری نشست های هفتگی با حضور ریاست دانشگاه و مدیران ارشد دانشگاه توضیح داد: این ستاد برای حمایت از شركت های دانش بنیان، از اوایل امسال بنا نهاده شد كه فعالیت آن همچنان ادامه دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از مراحل پایانی تجهیز اتاق تمیز(Clean Room) معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در مجاورت برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) خبر داد كه به زودی به بهره برداری می رسد و امكان اجرای طرح های پژوهشی و محصول محور در زمینه سلول درمانی و مهندسی بافت برای پژوهشگران و فناوران دانشگاه، را فراهم می سازد.

او اقدام برای قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس، تولید 34قلم محصول در شركت های دانش بنیان و ثبت ملی هشت اختراع را از دیگر اقدامات مجموعه تحقیقات و فناوری دانشگاه در یك سال گذشته عنوان كرد.

دستاوردهای پژوهشی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تصویب هزار و 924 عنوان طرح پژوهشی و انتشار دو هزار و 895 عنوان مقاله علمی به همت پژوهشگران دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی و بر اساس بانك اطلاعاتی Scopusخبر داد و گفت: همچنین 468پیام اجرایی حاصل از طرح های پژوهشی دانشگاه، در سامانه كشوری ترجمان دانش به ثبت رسیده است كه دستگاه ها اجرایی می توانند از آنها استفاده كنند.

توسعه انتشارات علمی در مجموعه تحقیقات و فناوری دانشگاه

دكتر معمارپور از دیگر فعالیت های این معاونت به حوزه انتشارات اشاره كرد و افزود: در یك سال گذشته، 85شماره از نشریات علمی دانشگاه كه دارای رتبه علمی _ پژوهشی از كمیسیون نشریات علوم پزشكی كشور هستند، به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است.

او تالیف و انتشار پنج عنوان كتاب علمی _ تخصصی دارای مجوز از شورای انتشارات دانشگاه را از دیگر دستاوردهای این مجموعه برشمرد و گفت: همچنین با معرفی كتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» تالیف اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان «كتاب سال»، موفق به دریافت جایزه از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران شد.

رویدادهای علمی

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزاری هفت همایش مجازی علمی تخصصی بین المللی و 35همایش مجازی علمی تخصصی كشوری در یك سال گذشته را بخش دیگری از تلاش های این معاونت در مسیر توسعه علمی مجموعه دانشگاه برشمرد و ادامه داد: همچنین شركت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه، در نمایشگاه های گوناگون از جمله نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان، هشتمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری حضور فعال داشتند.

عضو هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز از برگزاری نشست های مشترك هم اندیشی با دانشگاه/ دانشكده های كلان منطقه پنج كشوری خبر داد و گفت: با همكاری این مجموعه دانشگاهی، پیشنهاد پژوهشی مشترك با موضوع «روش های مداخله ای موثر در مهار فشارخون بالا» تهیه و گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

دكتر معمارپور، حمایت از طرح های تحقیقاتی جوانی جمعیت و برنامه ریزی و تدوین اولویت های تحقیقاتی و تخصیص پژوهانه های ویژه به مقوله سیاست های افزایش جمعیت و جوانی جامعه را نیز از دیگر برنامه های ویژه این معاونت برشمرد.

نمایشگاه هفته دولت كه از دوم شهریور در شیراز برپا شده است، تا هشتم شهریور ادامه دارد و در غرفه دانشگاه علوم پزشكی شیراز، علاوه بر معرفی توانمندی ها و دستاوردهای مجموعه سلامت فارس، خدمات غربالگری نظیر سنجش فشارخون، سنجش قندخون و اندازه گیری نمایه توده بدنی ارائه می شود.

پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۵:۵۰ - ۱۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰