دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وزیر راه: وام دهك های پایین از محل صندوق تامین مسكن پرداخت می شود
 
تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی بسته تامین مالی مسكن برای دهك های درآمدی خبر داد و گفت: بخشی از سهم وام دهك های پایین از محل دارایی صندوق تامین مسكن پرداخت می شود.
وزیر راه: وام دهك های پایین از محل صندوق تامین مسكن پرداخت می شود تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی بسته تامین مالی مسكن برای دهك های درآمدی خبر داد و گفت: بخشی از سهم وام دهك های پایین از محل دارایی صندوق تامین مسكن پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، «رستم قاسمی» شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی مسكن افزود: سهم وام دهك های پایین برای تهیه مسكن از محل صندوق ملی مسكن پرداخت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اكنون 500 هزار مسكن برای اعضای كمیته امداد و بهزیستی درحال ساخت داریم كه مصوبه امروز شورای عالی مسكن شامل آنها می شود و تا سال آینده واحدها تحویل آنها خواهد شد. برای سایر دهك های پایین در جلسه آینده نیز تصمیم گیری می شود.

قاسمی افزود: بنا شد وزارتخانه ها هم در قالب نهضت ملی مسكن برای كاركنان خود تامین مسكن كنند.

وی با اشاره به برنامه های این وزارت راه در راستای آغاز طرح نهضت ملی مسكن تأكید كرد: در كل كشور یك میلیون و 500 هزار واحد مسكونی در حال ساخت است و همچنین برای یك میلیون و 900 هزار واحد مسكونی زمین اختصاص یافته و ساخت و ساز این واحدها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف مدت زمان كوتاهی نیز با كمك دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف برای 3 میلیون و 200 هزار واحد مسكونی در طرح نهضت ملی مسكن، زمین اختصاص خواهد یافت.

قاسمی همچنین با بیان اینكه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت بخشی از واحدهای مسكونی را تحویل داده و این واحدها در حال ساخت هستند، گفت: استانداری ها باید پس از بررسی های لازم، زمین مورد نیاز متقاضیان برای ساخت و ساز را تأمین كنند.

وی ادامه داد: در هر استانی كه زمین در اختیار مردم قرار داده شده، باید ظرف یكسال و نیم پس از آن، خانه ساخته شود و همچنین وزارت راه و شهرسازی برنامه دارد تا با روش های «ساخت تدریجی»، «ساخت گروهی» و «ساخت با واگذاری به استانداری ها» روند ساخت و ساز در كشور را تسریع بخشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طی توافقنامه با بنیاد مسكن مقرر شده تا 600 هزار واحد مسكونی نیز توسط این سازمان به مردم تحویل داده شود.

برچسب ها
- وزارت راه و شهرسازی
- رستم قاسمی
- شورای عالی مسكن
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۳:۵۶ - ۱۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸