دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

كرونا مانع از تحصیل 40 هزار نفر در پایه اول ابتدایی شد
 
كرونا مانع از تحصیل 40 هزار نفر در پایه اول ابتدایی شد

وزیر آموزش و پرورش گفت:بر اساس آماری كه از یونیسف گرفته شده است متوجه شدیم در دوران همه گیری كرونا آموزش مدارس 111 كشور به صورت حضوری بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یوسف نوری در دومین روز از نخستین همایش ملی "آسیب شناسی روانی كرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی"، گفت: ما با همكاری وزارت كشور و قوه قضاییه سامانه ای برای رصد آسیب های اجتماعی دانش آموزان در اختیار داریم كه آسیب های اجتماعی دانش آموزان توسط این سامانه شناسایی شده و سپس به مشاوران ارجاع داده می شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال طراحی سكویی برای سنجش "نیمرخ روانی" دانش آموزان هستیم. 145 آزمون وجود دارد تا نیمرخ اولیه فرد به دست آید. همچنین برای اینكه از فضای مجازی نا ایمن برگردیم، موتور جستجوی دانش آموزی ایمن "شادبین" را طراحی كردیم.

نوری در ارتباط با آموزش حضوری مدارس در دوران همه گیری كرونا، گفت: نتایج بررسی ها نشان داده است برخی كشور های اسكاندیناوی در طول همه گیری كووید 19 اصلا تعطیلی نداشتند و بعضا در برخی كشور ها طولانی ترین مدت آموزش غیر حضوری شش ماه بود؛ اما ما این امر را 26 ماه ادامه دادیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آماری كه از یونیسف گرفته شده است متوجه شدیم در دوران همه گیری كرونا آموزش مدارس 111 كشور به صورت حضوری بوده است.

وزیر آموزش و پرورش به آسیب های اقتصادی، جامعه شناختی و آموزشی تعطیلی مدارس در جهان اشاره و توضیح داد: طبق آمار های جهانی با تعطیلی مدارس 16 درصد از سرمایه گذاری موثر حكومت برای دانش آموزان هدر می رود.

نوری با اشاره به "بازماندگی تحصیل" دانش آموزان به عنوان یكی از آسیب های آموزشی تعطیلی مدارس، خاطر نشان كرد: در دوران كرونا به ویژه در پایه اول ابتدایی با بازماندگی از تحصیل و یا عدم ثبت نام در این پایه مواجه شدیم و حدود 40 هزار نفر به بازمانده های از تحصیل و یا عدم ثبت نامی ها در این پایه اضافه شد كه آمار سنگینی است و به راحتی افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاد.
   تاریخ: ۲۲:۱۰ - ۱۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶