دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

امكان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد
 
یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد امكان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد اما نیازی به ترس و وحشت نبوده و افراد می توانند از خود در محیط های ورزشی محافظت كنند.
یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد امكان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد اما نیازی به ترس و وحشت نبوده و افراد می توانند از خود در محیط های ورزشی محافظت كنند.

امكان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس از consumer.healthday، در پی افزایش تعداد موارد ابتلا به آبله میمونی، نگرانی هایی در مورد نحوه انتقال این بیماری به وجود آمده و در این میان گفته می شود این ویروس در باشگاه های ورزشی قابل انتقال است.

دكتر توماس جوردانو، رئیس بیماری های عفونی در كالج پزشكی بیلور در هیوستون، در رابطه با موضوع فوق گفت:اگرچه این امكان وجود دارد كه شما می توانید در باشگاه به آبله میمونی مبتلا شوید، اما نیازی به وحشت نیست زیرا ما راه های زیادی برای محافظت از خود در این شرایط داریم.

توصیه می شود در هنگام حضور در اماكن ورزشی و باشگاه ها، ابتدا تجهیزاتی از جمله دستگاه های وزنه برداری، دمبل ها، هالتر و تشك های یوگا را قبل و بعد از استفاده پاك كنید. حوله های ورزشی را به اشتراك نگذارید زیرا ویروس می تواند با دست زدن به حوله ای كه توسط فردی مبتلا به ویروس استفاده می شود منتقل شود.

بیشتر سطوحی كه در باشگاه با آنها روبرو می شوید، مانند پلاستیك و فلز ، سخت بوده و مانند حوله ها و ملحفه ها متخلخل نیستند. از آنجایی كه بسیاری از باشگاه ها انواع مایعات تمیزكننده را در طول همه گیری كووید-19 ارائه كردند، می توانید به راحتی ویروس را از سطوح سخت پاك كنید.

همچنین اگر شما نگران این هستید كه ضد عفونی كننده های ارائه شده توسط این مراكز مؤثر نبوده یا در دسترس نیستند، می توانید با كسب اجازه از كاركنان باشگاه، محلول های تمیزكننده خود را بیاورید.

محصولاتی حاوی بین 60 تا 70 درصد اتانول یا ایزوپروپیل الكل می تواند به خوبی سطوح مورد نظر شما را ضد عفونی كند. با پوشیدن لباس های بلند برای پوشاندن پوست خود كه ممكن است با تجهیزات تماس پیدا كند، محافظت خود را افزایش دهید.

دكتر جووردانو می گوید: آبله میمونی بیشتر از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای تمرین به این نكته توجه داشته باشید. ممكن است ایده خوبی باشد كه برای مدتی از پوشیدن تاپ یا ورزش بدون آستین خودداری كنید.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین توصیه كرد كه لباس ها، حوله ها و دست ها را بعد از تمرین بشویید. به یاد داشته باشید آبله میمونی به طور بالقوه می تواند توسط قطرات تنفسی منتقل شود، بنابراین استفاده از ماسك در حین فعالیت های هوازی بالا، مانند وزنه برداری، دویدن روی تردمیل یا كلاس های تناسب اندام گروهی نیز می تواند كمك كند.به گزارش سیناپرس، پوشیدن ماسك همچنین از شما در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا و كووید-19 محافظت می كند.

برچسب ها
- آبله میمونی
Dr Next

اخبار مرتبط احتمال ابتلا به آبله میمونی در باشگاه های ورزشی
آبله میمونی در كمین قلب
ابتلای بیش از 50 هزار نفر در جهان به آبله میمون
تایید اولین مرگ بر اثر آبله میمونی در آمریكا
عدم فراگیری آبله میمونی در ایران/ ویروس تاكنون جهش خطرناكی نداشته است

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 1 + 8 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟
خوراكی هایی مفید برای مقابله با فشار خون بالا
مصرف سیاه دانه فشار خون را تنظیم می كند
علائم بالا بودن هورمون استروژن
دلایل داغ شدن لاله گوش
چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟
چطور فرد مبتلا به اختلال دوقطبی به خودش كمك كند؟
بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند
نشانه های بیماری كلیوی
10 علامت شایع كم خونی چیست؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
علت استفراغ خونی چیست؟
خودسوزی زنان؛ رسمی به نشانه اعتراض!
راه های انتقال زگیل تناسلی
كاهش محسوس دما از فردا در نوار شمالی كشور/ وزش بادهای شدید توام با گردوخاك در برخی مناطق
انتقام مرگبار از رئیس اسبق پزشكی قانونی
اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید
تورم سالانه 20 استان بالاتر از تورم سالانه كل كشور
آمارهای تكان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی

پیشنهاد سردبیر علائم بالا بودن هورمون استروژن علائم بالا بودن هورمون استروژن استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.

نشانه های بیماری كلیوی نشانه های بیماری كلیوی عوامل متعددی باعث بروز بیماری كلیوی می شود اما شاید بسیاری ندانند كه بیماری كلیوی می تواند برای سلامت آنها خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ درمان های سرطان در طول سال های اخیر بسیار تغییر كرده است. افراد بیشتری از سرطان زنده مانده اند و این بدین معناست كه بسیاری از زنان و مردان مبتلا به سرطان می توانند امیدوار به بهبود وضعیت زندگی و پدر و مادر شدن بعد از سرطان باشند.

10 علامت شایع كم خونی چیست؟ 10 علامت شایع كم خونی چیست؟ آهن جزء مهم هموگلوبین است و اگر بدن به اندازه كافی آهن نداشته باشد، اكسیژن به اندازه كافی به سلول های قرمز نمی رسد.

بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند زندگی سالم روشی است كه به تمام افراد توصیه می شود و هنگامی كه شخصی به بیماری خاصی مبتلا می شود، تغییر سبك زندگی اهمیت بیشتری پیدا می كند.

چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ حس چشایی یكی از حواس پنج گانه انسان هاست كه كمك زیادی به تشخیص انواع مزه ها مانند شیرینی، ترشی، تلخی و شوری می كند. شاید اینطور به نظر برسد كه فقط دهان و زبان مسئول درك مزه غذاست ولی هنگام جویدن غذا، حواس دیگری مانند بینایی، بویایی، مغز و... هم به كمك دهان می آیند. پس مشكل در هریك از این اعضا می تواند باعث اختلال در طعم و درك مزه غذا و باعث نگرانی بیمار شود.

دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.

اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید خوابیدن روی زمین كمردرد را كاهش می دهد. خوابیدن روی زمین می تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد. شما تشك نرمی ندارید كه بدن تان را در بر بگیرید، بنابراین ستون فقرات شما این فرصت را پیدا می كند با زمین تماس مستقیم داشته باشد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار عوارض خودارضایی در پسران نوجوان
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
دلایل درد و خشكی مفاصل دست
متقاضیان گواهینامه رانندگی از لحاظ روانپزشكی بررسی شوند
بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از رابطه جنسی
كمك های اولیه در مسمومیت

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۰۱:۵۴ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱