دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

رتبه های اول و دوم امدادرسانی در حوادث متعلق به كرمان است
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان گفت: كرمان در حوزه امدادرسانی در حوادث جاده ای و سیل به ترتیب رتبه های اول و دوم را در كشور دارد.
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان در حاشیه بازدید جمعی از مسئولین استانی از بخش های مختلف آموزشی، درمانی و امدادی هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر كرمان در حوزه رهاسازی در حوادث جاده ای و امدادرسانی در سیل به ترتیب رتبه های اول و دوم را در سطح كشور دارد.

او با بیان اینكه اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، افزود: تمامی خدمات امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه این جمعیت توسط اعضای داوطلب ارائه می شود.

فلاح با اشاره به اینكه استان كرمان مجموعه ای از حوادث مختلف را در طی سال های اخیر تجربه كرده است، بیان كرد: جمعیت هلال احمر متولی امدادونجات در حوادث طبیعی و پشتیبان دستگاه های امدادی در حوادث غیرطبیعی است.

او به پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان كرمان در حوادث ملی و بین المللی اشاره كرد و گفت: هلال احمر متولی جمع آوری و توزیع كمك های مردمی در زمان بحران به حادثه دیدگان است.

فلاح با بیان اینكه تقویت ناوگان ترابری، لجستیك و پایگاه های امدادونجات جمعیت هلال احمر در جنوب استان تصریح كرد: پوشش امدادی سریع و به موقع نیرو های هلال احمر در ساعات اولیه حوادث بزرگ استان باعث آرامش بخشیدن به حادثه دیدگان می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: بهترین داروخانه های هلال احمر كشور متعلق به استان كرمان است كه در شهرستان های كرمان، رفسنجان و سیرجان فعالیت می كنند.

فلاح با اشاره به توسعه، گسترش و تقویت خدمات درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان كرمان در سطح استان اظهارداشت: خانه های هلال جمعیت هلال احمر نیز با هدف آموزش و توانمندسازی اهالی این مناطق در روستا ها راه اندازی شده است.

فلاح با اشاره به همراهی و حمایت بنگاه های اقتصادی از خدمات بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: ایجاد قرارگاه امدادونجات با همكاری سپاه و ارتش در سطح استان یكی دیگر از موفقیت های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به آسیب دیدگان در حوادث داخلی استان است.

او به آموزش نیرو های مسلح، رانندگان و سایر آحاد جامعه در حوزه امداد و كمك های اولیه اشاره كرد و گفت: پایگاه های امدادونجات جاده ای نقش بسیار مهمی در رهاسازی آسیب دیدگان در خودرو های حادثه دیده، انتقال و اسكان در راه ماندگان در محور های مواصلاتی دارد.

فلاح با اشاره به خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین در كشور عراق خاطرنشان كرد: همیشه در همه عرصه ها این نهاد بین المللی در راستای خدمت به نیازمندان تلاش مضاعفی كرده است.
او با اشاره به حمایت های درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر از خانواده های نیازمند و كم برخوردار گفت: واردات 90 درصد واكسن كرونا از دیگر خدمات بین المللی جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان در حاشیه بازدید مدیرعامل گروه صنعتی لاستیك بارز از بخش های مختلف مركز بین المللی آموزش های تخصصی امدادونجات و پایگاه امدادی پشتیبانی جمعیت هلال احمر افزود: كارخانه صنعتی لاستیك بارز یكی از حامیان همیشگی و همراه جمعیت هلال احمر استان كرمان در ارائه خدمات امدادی و عام المنفعه در طی سال های اخیر بوده است.

فلاح به ضرورت دائمی شدن پایگاه امدادونجات جاده ای لاستیك بارز اشاره كرد و گفت: این پایگاه حوادث جاده ای، مفقودی، سقوط در چاه و .. را در محور های مواصلاتی كرمان- بافت، كرمان-بردسیر و كرمان-ماهان را پوشش می دهد.
   تاریخ: ۱۸:۱۴ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱