دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات مشاوره آنلاین به دانش آموزان/ گلستان جزو 3 استان برتر كشور در طرح "نماد"
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان از راه اندازی اورژانس برخط 1570 در راستای اجرای طرح نماد در استان خبر داد.
ارائه خدمات مشاوره آنلاین به دانش آموزان/ گلستان جزو 3 استان برتر كشور در طرح موسی كابلی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با تشریح جزئیات طرح نماد، اظهار كرد: طرح نماد(نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) در سال 96-97 در 12 مدرسه كردكوی آغاز به كار كرد، در آن زمان نتایج آزمون سلامت روان دانش آموزان گلستان نشان می داد كردكوی از لحاظ آسیب های اجتماعی آسیب پذیرترین شهر استان است لذا برای اجرای طرح نماد انتخاب شد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر طرح نماد در پنج شهرستان استان گلستان اجرا می شود، بیان كرد: در حال حاضر حدود 215 هزار نفر دانش آموز گلستانی تحت پوشش طرح نماد قرار گرفتند، همچنین از محل اعتبارات طرح نماد اورژانس برخط 1570 در مركز استان و دیگر مراكز مشاوره شهرستان ها ایجاد شده و دانش آموزان می توانند به صورت شبانه روزی و آنلاین در خصوص 40 آسیب مشاوره بگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینكه در سال تحصیلی 1401-1400 حدود سه هزار و 400 دانش آموز گلستانی طی تماس با سامانه 1570 از خدمات مشاوره ای این مركز استفاده كردند، بیان كرد: خدمات اورژانس در سراسر استان راه اندازی شده و گلستان در اجرای این طرح جزو سه استان برتر كشور است.

كابلی با بیان اینكه در راستای اجرای طرح نماد 60 كتابچه در چندین موضوع طراحی شده است، تاكید كرد: نماد دارای رویكرد ایرانی و اسلامی از جمله صبر، و توكل است، در سال 1400 ملاك انتخاب برای اجرای طرح نماد مدارس آسیب پذیر بوده اما در سال تحصیلی جدید به پیشنهاد استاندار گلستان، استان ما به عنوان مجری و پایلوت طرح نماد انتخاب شده حال آنكه سال گذشته برای مدارس آسیب پذیر برگزار می شد.

وی خواستار افزایش اعتبارات برای اجرای طرح نماد در استان شد و متذكر شد: اعتباری كه امسال به این طرح اختصاص یافته همچون سال گذشته و به میزان یك میلیارد و 600 تومان اختصاص یافته كه با توجه به این مهم رایزنی های مختلفی برای افزایش اعتبار انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان با تاكید بر اینكه برای اجرای استانی طرح نماد حداقل به 6 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح كرد: انتظار است همراهی و همكاری دستگاه های اجرایی همكار برای اجرای هر چه بهتر طرح نماد افزایش یابد.
انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۵۳ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷